28-03-2017, 11:12 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-03-2017, 11:18 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(27-03-2017, 01:03 PM)Mbclk200 Kirjutas: Kui 17 ma arvan koik 4 sama laiusega. Ja rehv peab olema siis originalis 235/55.
Kuna mingil põhjusel ei kavatsegi teema algataja anda tegelikke numbreid, siis kasutame saadaolevaid.
Teema algas nihutusest, et "kas mahub". Kontrollime siis esmalt velge.
235 lai rehv eeldab 9" velge. ET olla 43. Kusagil väideti, et originaali laius on 8,5, mis tundub loogiline. Kasutame siis seda, on ohutum.
Originaal on ET43, seega on rehvi sisekülg ratta kinnitustasapinnast (rummust) 8,5*25,4/2+43=151 mm kaugusel. Rehvi väliskülg on rummust 8,5*25,4-43=65mm kaugusel.
Asenduseks plaanitakse alla 19" vankrirattaid nihutusega 25, või vähemalt on mulle säärane mulje jäänud. Ette 8,5", taha 9,5" laiu.
Kuna väljas on ruumi küll, siis kontrollime ainult siseserva kaugust.
Ees: 8,5*25,4/2+25=133 mm, mis on päris palju väiksem algsest 151.
Taga: 9,5*25,4/2+25=146 mm, mis on ka väiksem algsest 151mm. Seega velg nagu sobiks, kuna mõlemal juhul tuleb ratas väljapoole märkimisväärselt. Aga kuna ilu nõuab ohreid, siis asi neid rattalaagreid ja pukse vahetada on, eksole.
Nüüd kontrollime rehvi diameetrit. Seda saab ka rehkendada: velje diameeter + kaks korda rehvi veerepinna laius * kõrguse protsent kümnendmurruna. Aga lihtsam on avada näiteks Kummiboxi kodulehel olev kalkulaator, sinna toksida soovitud püksirihma mõõdud ja ongi pilt selge, kui palju rehv on kõrgem või madalam esialgsest.
Tulles tagasi algse küsimuse juurde, siis 235/55R17 rehvi diameeter on 690 mm ja sõidumugavust määrav külgseina kõrgus 129 mm. Samad numbrid teemaalgataja pakutule tulevad järgmised.
255/35R19 ees 661 ja 89 ja 285/35R19 taha 682 ja 100. Kiiruste vahe algse mõõdu 90 juures siis vastavalt 86 ja 89 km/h, mis tõenäoliselt tekitab huvitavaid efekte kiirustel üle saja.
Seega lühidalt: kui sellele autol on algselt ette nähtud rehvid 235/55R17, mis on velgedel 8,5J17ET43, siis jah, sinu plaanitud püksirihmad sama laiadel ET25 velgedel sinna alla panna õnnestub. Iseasi, kui kaugele välja need rattakoobastest turritama jäävad ja kas selle asjaga sõita üldse enam kannatab. Täiesti reaalne oht on see, et kuna rehvid on koopaserva alt väljas, siis vedrustuse põhjalöömisel lõikab koopaserv rehvi ribadeks. Kui see juhtub suurel kiirusel, on tulemused letaalsed.