01-03-2017, 12:37 AM
Mootori ringiajamisega seoses tuli mulle meelde mu kontoris olev V8 plokist tehtud klaaslaud. Tegemist on M117.968 (560SEC`ilt) plokiga, mille lauaks olemise põhjus oligi kinni jäänud mootor. Ma ei suutnud seda mitte millegagi ringi ajada.
Juhtumislugu on suhteliselt sarnane lähtudes eelpool manitut. Ja põhjuse sain teada alles aastaid hiljem....Nimelt oli mootorile tehtud äsja enne purukslaskmist remonti, vist kaanetööd... Ühesõnaga mootor ei saanud paukugi teha enne kui ta kinni jooksis. Küünla keere oli peeti keeratud (vist oli 3. silinder, W126 mehed teavad ligipääsetavust, eriti Webastoga varustatud ) ja küünal siis mingi traadiga sisse vägistatud...Ja sellesama traadijupi tükk oligi kolvi ja silindriseina vahel.
Ei liikund ei edasi, ega tagasi. Lõpuks tagusin ta suure (loe: väga suure) kuvalda ja paksuseinalise metalltoruga (puitprussid purunesid) välja. Kolb deformeerus.....
Ahjaa...pauku muidugi see mootor polekski saanud teha, sest remontijad olid väntvõlli asendi anduri ära lõhkunud, aga arvasid, et seda pole vaja, sest mootor on jagajaga.....seega kõik klapid olid kenasti nummerdatud musta markeriga, ei tahma ega nõge.
Ja teada sain alles kunagi hiljem, miks juhtus, kui oli vaja M117 plokikaasi, millel oleks heas korras standardmõõtu klapi juhtpuksid (spetsiifilise koostisega materjal). Metallimees tegemise käigus ütles, et küünla keere pekkis ja vaja taastada, näituseks oli sellesama traadijupp, mida remondimehed pidasid vist kaasaegseks helicoil`iks ehk maakeeli keermetaastajaks.
Uurisin, et missugune silinder ja samal ajal vaatasin läbi klaasi ploki silindreid ja see seletas, miks mootor oli kinni jäänud.
Pikk jutt.... loodetavasti leiad vana-hea uue mootori kiiremini
Edu ja jaksu!
Juhtumislugu on suhteliselt sarnane lähtudes eelpool manitut. Ja põhjuse sain teada alles aastaid hiljem....Nimelt oli mootorile tehtud äsja enne purukslaskmist remonti, vist kaanetööd... Ühesõnaga mootor ei saanud paukugi teha enne kui ta kinni jooksis. Küünla keere oli peeti keeratud (vist oli 3. silinder, W126 mehed teavad ligipääsetavust, eriti Webastoga varustatud ) ja küünal siis mingi traadiga sisse vägistatud...Ja sellesama traadijupi tükk oligi kolvi ja silindriseina vahel.
Ei liikund ei edasi, ega tagasi. Lõpuks tagusin ta suure (loe: väga suure) kuvalda ja paksuseinalise metalltoruga (puitprussid purunesid) välja. Kolb deformeerus.....
Ahjaa...pauku muidugi see mootor polekski saanud teha, sest remontijad olid väntvõlli asendi anduri ära lõhkunud, aga arvasid, et seda pole vaja, sest mootor on jagajaga.....seega kõik klapid olid kenasti nummerdatud musta markeriga, ei tahma ega nõge.
Ja teada sain alles kunagi hiljem, miks juhtus, kui oli vaja M117 plokikaasi, millel oleks heas korras standardmõõtu klapi juhtpuksid (spetsiifilise koostisega materjal). Metallimees tegemise käigus ütles, et küünla keere pekkis ja vaja taastada, näituseks oli sellesama traadijupp, mida remondimehed pidasid vist kaasaegseks helicoil`iks ehk maakeeli keermetaastajaks.
Uurisin, et missugune silinder ja samal ajal vaatasin läbi klaasi ploki silindreid ja see seletas, miks mootor oli kinni jäänud.
Pikk jutt.... loodetavasti leiad vana-hea uue mootori kiiremini
Edu ja jaksu!
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Elbe Engineering