28-02-2017, 12:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-02-2017, 03:19 PM ja muutjaks oli stihl.)
Eesti "foorumikeel" on pisut teine, kui mujal maailmas.
Inglise keeles used, vene k. бывшего употребления või б/у = eesti keeles uus.
Ja vastavalt: new = новый = eesti keeles "tuttuus".
Ehk siis kui tutikas ei ole, siis on tegelt teise mehe vana aga enda uus.
Ja kasutatud asju ostavad eestis ainult lollid, õige mees võtab ikka romulast "uue".
Sama on autodega; kui diisel on 600tkm sõitnud, siis see on kräpp, aga kui sama auto on 150tkm-ni maha keritud ja hooldusraamat ära hukatud, siis on "normaalselt vähesõitnud" pill.
Aga mismõttes see mootor kinni on? Pika jõuvõtme paned vända käbi külge ja keerad mootori pöörlemissuunas padruni või võtme puruks...?
Mul oli üks SL-i V8 vahepeal maja taga, üks pool kõik klapid pähe käinud, kett 7 hammast üle visanud, aga ringi käis ikka vabalt.
Ma olen ainult ühte täiesti kinnijooksnud mootorit elus näinud: see oli mingi hullult forsitud kahetaktiline, millel sõrme stopperrõngas oli irdunud oma kohalt ja leidnud tee kolvi ja silindri vahele.
Neljataktilistel, kõigil, on nii suur inerts, et seda jäädavalt seisma saada pole võimalik. Lõhub omale tee vabaks ja pöörleb pärast ikka, kui jõuga keerata....
(vihma käes ilma kaanteta aastakümneid vedelenud eksemplarid jätame vast võrdlusest välja. Ilma veeta sõitnud pillid ka - neid pärast maha jahtumist saab ikka keerutada - mingi fordi V6-ga katsetatud )
.
Inglise keeles used, vene k. бывшего употребления või б/у = eesti keeles uus.
Ja vastavalt: new = новый = eesti keeles "tuttuus".
Ehk siis kui tutikas ei ole, siis on tegelt teise mehe vana aga enda uus.
Ja kasutatud asju ostavad eestis ainult lollid, õige mees võtab ikka romulast "uue".
Sama on autodega; kui diisel on 600tkm sõitnud, siis see on kräpp, aga kui sama auto on 150tkm-ni maha keritud ja hooldusraamat ära hukatud, siis on "normaalselt vähesõitnud" pill.
Aga mismõttes see mootor kinni on? Pika jõuvõtme paned vända käbi külge ja keerad mootori pöörlemissuunas padruni või võtme puruks...?
Mul oli üks SL-i V8 vahepeal maja taga, üks pool kõik klapid pähe käinud, kett 7 hammast üle visanud, aga ringi käis ikka vabalt.
Ma olen ainult ühte täiesti kinnijooksnud mootorit elus näinud: see oli mingi hullult forsitud kahetaktiline, millel sõrme stopperrõngas oli irdunud oma kohalt ja leidnud tee kolvi ja silindri vahele.
Neljataktilistel, kõigil, on nii suur inerts, et seda jäädavalt seisma saada pole võimalik. Lõhub omale tee vabaks ja pöörleb pärast ikka, kui jõuga keerata....
(vihma käes ilma kaanteta aastakümneid vedelenud eksemplarid jätame vast võrdlusest välja. Ilma veeta sõitnud pillid ka - neid pärast maha jahtumist saab ikka keerutada - mingi fordi V6-ga katsetatud )
.