25-02-2017, 11:50 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-02-2017, 11:53 AM ja muutjaks oli Ogadik.)
Tegin eile Vabariigi aastapäeva tähistamiseks pisi-hoolduse autole - vahetasin ära süüteküünlad. Kokku on neid 16 tk, originaalis on need NGK ILFR6A, A0041591303. Ametlik vahetusvälp on üsna pikk vist isegi 150.tuh km või 5 aastat, üks neist oli kindlasti täis.
WIS-i järgi paari tunni töö, tegelikult läks kauem sest kogu süütesüsteem sai ülekäidud.
Algatuseks sai akujuhe maha võetud ja siis kõik süütepoolid ära märgistatud ja maha kruvitud. Kui neid ees pole on töö märksa lihtsam. Originaal juhtmetel on peal ka tähised (tähed), sama ka mootori poolel, kui neid jälgida ei tohiks juhtuda mingeid apse nende taasühendmisel.
Selleks, et piibud küünlapealt maha tõmmata kasuatsin 17 lehtvõtit, võti istub piibu ääriku taha ja siis polegi muud kui kergelt teisest otsast pressida (kangireegel).
![[Pilt: 72828-1.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/72828-1.jpg)
Peale seda puhastasin ära süütepoolide aluse pinna plokikaanel ja poolidel endal, et kontakt oleks hea. Samuti sai kõik juhtmed korra lahti kistud ja kontaktid ära puhastatud ja takistused mõõdetud. Mõni juhe ei tahtunud kohe kuidagi süütepooli küljest maha tulla, kinni hoidis juhtme kummikate. Takistused varieerusid vahemikus 2.04 -2.08 kilooomi. Mulle tundus, et selline kontaktide puhastamine on mõistlik 10 a auto puhul.
Küünalde lahtikeeramiseks on vaja 16 mm küünlavõtit ja lühikest pikendust. Enne kui hakata küünlaid lahti keerama on hea mõte küünlapesad suruõhuga puhastada, et sodi silindrisse ei satuks, samuti pole vaja kõiki korraga maha keerata. Küünla mahakeeramisel ei maksa suurt jõudu rakendada, eriti kui neid pole niivõrd kaua lahti keeratud. Need mis lahti tulla ei taha tuleb lahti meelitada. Mina kasutasin selleks brake cleanerit ja edasi tagasi keeramist. Tuli välja, et kunagi sai DMG Autos üks küünal (millel murdunud südamik) vahetatud Boschi toodangu vastu (jällegi seda ei mulle ei mainitud, et ei pandud originaali). Aga tuli välja, et küünal oli veel samamoodi murdunud.
Küünalde tagasikeeramisel on suureks abiks lühike paindub voolik, siis saab sõrmetunde järgi küünla õigesti keermesse tagasi. Lõplikuks pingutamiseks on vaja momentvõtit, pingutusmoment on 25 Nm. Süütepoolide kinnituspoldi pingutusmoment on 6 Nm.
![[Pilt: 28829-2.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/28829-2.jpg)
Mida siis töö tulemuse kohta öelda, lühidalt
, mootori töö läks märgatavalt sujuvamaks. Kuigi pisitöö see kokkuvõttes polnudki, aega läks kordades kauem kui arvatud.
WIS-i järgi paari tunni töö, tegelikult läks kauem sest kogu süütesüsteem sai ülekäidud.
Algatuseks sai akujuhe maha võetud ja siis kõik süütepoolid ära märgistatud ja maha kruvitud. Kui neid ees pole on töö märksa lihtsam. Originaal juhtmetel on peal ka tähised (tähed), sama ka mootori poolel, kui neid jälgida ei tohiks juhtuda mingeid apse nende taasühendmisel.
Selleks, et piibud küünlapealt maha tõmmata kasuatsin 17 lehtvõtit, võti istub piibu ääriku taha ja siis polegi muud kui kergelt teisest otsast pressida (kangireegel).
![[Pilt: 72828-1.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/72828-1.jpg)
Peale seda puhastasin ära süütepoolide aluse pinna plokikaanel ja poolidel endal, et kontakt oleks hea. Samuti sai kõik juhtmed korra lahti kistud ja kontaktid ära puhastatud ja takistused mõõdetud. Mõni juhe ei tahtunud kohe kuidagi süütepooli küljest maha tulla, kinni hoidis juhtme kummikate. Takistused varieerusid vahemikus 2.04 -2.08 kilooomi. Mulle tundus, et selline kontaktide puhastamine on mõistlik 10 a auto puhul.
Küünalde lahtikeeramiseks on vaja 16 mm küünlavõtit ja lühikest pikendust. Enne kui hakata küünlaid lahti keerama on hea mõte küünlapesad suruõhuga puhastada, et sodi silindrisse ei satuks, samuti pole vaja kõiki korraga maha keerata. Küünla mahakeeramisel ei maksa suurt jõudu rakendada, eriti kui neid pole niivõrd kaua lahti keeratud. Need mis lahti tulla ei taha tuleb lahti meelitada. Mina kasutasin selleks brake cleanerit ja edasi tagasi keeramist. Tuli välja, et kunagi sai DMG Autos üks küünal (millel murdunud südamik) vahetatud Boschi toodangu vastu (jällegi seda ei mulle ei mainitud, et ei pandud originaali). Aga tuli välja, et küünal oli veel samamoodi murdunud.
Küünalde tagasikeeramisel on suureks abiks lühike paindub voolik, siis saab sõrmetunde järgi küünla õigesti keermesse tagasi. Lõplikuks pingutamiseks on vaja momentvõtit, pingutusmoment on 25 Nm. Süütepoolide kinnituspoldi pingutusmoment on 6 Nm.
![[Pilt: 28829-2.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/28829-2.jpg)
Mida siis töö tulemuse kohta öelda, lühidalt
![Big Grin Big Grin](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/biggrin.png)
Cl55 AMG