Teema hinnang:
  • 1Hääli - 3 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz CL55 AMG, 2006, C215 - Ogadik
#12
Tegin eile Vabariigi aastapäeva tähistamiseks pisi-hoolduse autole - vahetasin ära süüteküünlad. Kokku on neid 16 tk, originaalis on need NGK ILFR6A, A0041591303. Ametlik vahetusvälp on üsna pikk vist isegi 150.tuh km või 5 aastat, üks neist oli kindlasti täis.
WIS-i järgi paari tunni töö, tegelikult läks kauem sest kogu süütesüsteem sai ülekäidud.
Algatuseks sai akujuhe maha võetud ja siis kõik süütepoolid ära märgistatud ja maha kruvitud. Kui neid ees pole on töö märksa lihtsam. Originaal juhtmetel on peal ka tähised (tähed), sama ka mootori poolel, kui neid jälgida ei tohiks juhtuda mingeid apse nende taasühendmisel.
Selleks, et piibud küünlapealt maha tõmmata kasuatsin 17 lehtvõtit, võti istub piibu ääriku taha ja siis polegi muud kui kergelt teisest otsast pressida (kangireegel).

[Pilt: 72828-1.jpg]

Peale seda puhastasin ära süütepoolide aluse pinna plokikaanel ja poolidel endal, et kontakt oleks hea. Samuti sai kõik juhtmed korra lahti kistud ja kontaktid ära puhastatud ja takistused mõõdetud. Mõni juhe ei tahtunud kohe kuidagi süütepooli küljest maha tulla, kinni hoidis juhtme kummikate. Takistused varieerusid vahemikus 2.04 -2.08 kilooomi. Mulle tundus, et selline kontaktide puhastamine on mõistlik 10 a auto puhul.
Küünalde lahtikeeramiseks on vaja 16 mm küünlavõtit ja lühikest pikendust. Enne kui hakata küünlaid lahti keerama on hea mõte küünlapesad suruõhuga puhastada, et sodi silindrisse ei satuks, samuti pole vaja kõiki korraga maha keerata. Küünla mahakeeramisel ei maksa suurt jõudu rakendada, eriti kui neid pole niivõrd kaua lahti keeratud. Need mis lahti tulla ei taha tuleb lahti meelitada. Mina kasutasin selleks brake cleanerit ja edasi tagasi keeramist. Tuli välja, et kunagi sai DMG Autos üks küünal (millel murdunud südamik) vahetatud Boschi toodangu vastu (jällegi seda ei mulle ei mainitud, et ei pandud originaali). Aga tuli välja, et küünal oli veel samamoodi murdunud.
Küünalde tagasikeeramisel on suureks abiks lühike paindub voolik, siis saab sõrmetunde järgi küünla õigesti keermesse tagasi. Lõplikuks pingutamiseks on vaja momentvõtit, pingutusmoment on 25 Nm. Süütepoolide kinnituspoldi pingutusmoment on 6 Nm.
[Pilt: 28829-2.jpg]
Mida siis töö tulemuse kohta öelda, lühidalt Big Grin, mootori töö läks märgatavalt sujuvamaks. Kuigi pisitöö see kokkuvõttes polnudki, aega läks kordades kauem kui arvatud.


Cl55 AMG
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Mercedes-Benz CL55 AMG, 2006, C215 - Ogadik - Autor: Ogadik - 08-10-2015, 05:14 PM
RE: Mercedes-Benz CL55 AMG, 2006, C215 - Ogadik - Autor: Ogadik - 25-02-2017, 11:50 AM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 80 91,471 07-02-2025, 07:55 PM
Viimane postitus: kodutu
Photo Mercedes-Benz E270CDi, 2000, w210 - W202 W202 5 808 19-01-2025, 08:02 PM
Viimane postitus: kaupo51
  Mercedes-Benz S124 2.5d 1991-Sten Sten-M.M. 7 635 03-01-2025, 01:06 AM
Viimane postitus: Sten-M.M.
Photo Mercedes-Benz S65 AMG 2007 W221 cico 7 488 24-12-2024, 08:30 AM
Viimane postitus: nostromo
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 94 101,968 21-09-2024, 12:07 PM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,370 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  Mercedes Benz 450 sel-73 inc13 inc13 33 30,053 22-07-2024, 07:26 PM
Viimane postitus: inc13
  Mercedes-Benz SLK350, 2005, R171 - Kalla Kalla 4 671 21-05-2024, 12:50 PM
Viimane postitus: Kalla
  MB R320 4Matic, Long ,2006 MBR320 25 9,735 30-11-2023, 11:21 PM
Viimane postitus: MBR320
  Mercedes-Benz 230CE 1990a Ramiak8 37 5,130 13-11-2023, 07:09 PM
Viimane postitus: Ramiak8



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne