06-03-2016, 11:31 AM
Vanakooli vabalthingavad (ja vist ka turbokad, pole ise turbokaga sõitnud) MB diislid on diiselmootorite mõistes kõrge pöörde mootorid, kuna alla 2000 pöörde tõmmet pole ja kõige magusam vahemik on 2500 ja 3500-4000 vahel. 4000-4500 tundub taas selline veidi lahjem ala olema. Seetõttu ka maantee peal enamkel neil mootoreil pöörded ikkagi kuskil 2500-3000 kandis. Keskmine kütuse kulu on sõltumata kubatuurist kuskil 7 ringis (30% linn, 70% maantee). Talvel või haagisega/koormaga muidugi veidi rohkem. Manuaalkastiga, heas konditsioonis timmitud mootoriga ja tühja autoga võid kütusekulu maantee peal ka alla seitsme liitri sajale saada.
Huvitav ongi see, et tolle ajastu MB R4, R5 ja R6 mootorid võtavad rahulikul sõitmisel kõik kütust enam vähem samasse auku, diislid 7 kandis ja bensukad 10 kandis (erinevused tulevad mõnevõrra varustusest, automaat ja 4Matic lisavad kütusekulu jne). Ma arvan, et see tuleneb suhteliselt rasketest keredest ja vana kooli pritsungitest, et väixema kubatuuriga erilist kütusesäästu ei kaasne.
Huvitav ongi see, et tolle ajastu MB R4, R5 ja R6 mootorid võtavad rahulikul sõitmisel kõik kütust enam vähem samasse auku, diislid 7 kandis ja bensukad 10 kandis (erinevused tulevad mõnevõrra varustusest, automaat ja 4Matic lisavad kütusekulu jne). Ma arvan, et see tuleneb suhteliselt rasketest keredest ja vana kooli pritsungitest, et väixema kubatuuriga erilist kütusesäästu ei kaasne.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!