11-02-2016, 05:09 PM
(11-02-2016, 03:59 PM)Werewolf Kirjutas:Jutt on muidugi ilus, aga kui sa ei kavatse sõita miljon km, siis ei oma see 5w30 vs 5w40 suurt erinevust mootori tööea suhtes.(11-02-2016, 10:34 AM)Black66 Kirjutas:(11-02-2016, 03:13 AM)Werewolf Kirjutas: Pigem soovitax meie kliimasse ikka 5W40 õli, eriti suvex. 5W30 võib kuumal suvepäeval nii vedelax minna, et ei taga enam mootorile ja turbole piisavat kaitset kulumise vastu.
See jutt nüüd päris kuld küll ei ole. Näiteks 99% õlidest, mis tahmafiltriga autodele sobivad, on 5W30. Pole nagu kuulda olnud, et mingeid jamasid oleks.
Ega see ei avaldugi päeva pealt. Kulumine on pikk protsess ja toimub aastate jooxul, sõltuvalt kasutatava õli viskoosusest kas rohkemate või vähemate aastate jooxul. Autotootjad kasutavad tänapäeval vedelaid õlisid, et vähendada kütusekulu ja seeläbi heitgaase, mootori hea vastupidavus pole enam tähtsuselt esikohal, kunix garantii kehtib, sõidab mootor ikka ära ja siis ostab niikuinii inimene uue auto. Järgmise omaniku rõõmux jääb turbode ja muude komponentide vahetamine.
5W30 optimaalsex kasutatavax temperatuuri vahemikux märgitaxe tavaliselt -30...+30 - +38, seega esmapilgul tundub, et see sobib meie kliimasse väga hästi, aga kujutame nüüd ette järgmist situatsiooni:
Sa tuled pikast maanteesõidust kuumal suvepäeval (30+) ja jääd linna jõudes foori taga seisma, mootor ja turbo on maanteesõidust endiselt kuumad, aga kohapeal seistes ei ole jahutus nii hea kui maanteel sõites. Asfalt (mis on päikese käes kuumenenud 40+ kraadini) kiirgab kuumust otse karterile ja mootorile (põhjakaitse muidugi leevendab seda) ja lühikese aja jooxul võib õli temperatuur olla soovitud vahemikust veidi kõrgem ja õli soovitust veidi vedelam, ega taga enam sobivat õlirõhku või piisavalt paxu õlikilet liikuvate detailide vahel (turbo puxi ja võlli vahel näitex). Seda eriti veel siis kui uskuda ette antud pikki õlivahtusvälpasid (mõnel autol isegi kuni 30 000) ja õli harva vahetada. Pika vahetusvälba korral õli kaotab osa oma omadustest ja ka kasutatav temperatuuri vahemik väheneb. Kõik see eelnev kokku kiirendab mootori ja eriti turbo kulumist ja seda kulumist saax aeglustada, kui kasutada mootoris 5W40 õli ja/või vahetusvälbast tihedamini õli vahetada.
Jah, 99+% ajast võib 5W30 olla meie kliimas täiesti mõistlik kasutada, aga piisab sellest ~1% ajast, mil ta omadused ei ole piisavad, et mootori ja turbo kulumist märkimisväärselt kiirendada. Kui autot on plaanis ikkagi aastaid pidada (mis tänapäeval on juba haruldane nähtus), siis mina isiklikult investeerin veidi rohkem õli ostmisel (5W30 ja 5W40 hinnavahe nüüd nii meeletu ka pole) ja vahetan seda tihedamini (kesmiselt 10 000 tagant), et tagada omale südamerahu, et mu auto mootor on optimaalselt kulumise vastu kaitstud.
Ise vahetan kah olenemata autost ja lubatud läbisõidust õli iga 10000km tagant.
Sõber on sõitnud tänaseks päevaks oma MB Vianoga ligemale 500000km, mootoriks OM642 V6. Õlivahetus iga 10000km tagant ja õliks alati 5W30. Ei ole seal keegi vahetanud turbot ega midagi muud.
Ja mis puudutab veel hinda, siis 5W40 kipub üldjuhul ikka odavam olema, kui 5W30.
Aga aitab teemavälisest mölast. Autost saab asja, natukene tuleb vaeva näha ja saad väga mugava auto. 211 üldiselt kestab täitsa normaalselt ja remont/varuosad on tänaseks päevaks juba küllalt mõistliku hinnaga.