06-12-2015, 06:07 PM
Ma arvan, et ilusate mälestuste lummuses sai Tauno kirjapilt lihtsalt veidi liiga ilukirjanduslik. Originaalkorras ja tuuninguvaba auto all ei pidanud ta tõenäoliselt silmas seda, et autol peaks olema all 25 aastat vanad rehvid tehase originaalõhuga. Kuigi see on kahtlemata atraktiivne mõte varurattana pakiruumis. Pigem tähendab ilus originaalseisukord, et autod näevad lähedased välja ja sõidavad sarnaselt sellele, millised nad tehasest tulles olid. Võttes muidugi arvesse ajavagusid nende värvkattel ja polstris, kuid välistades tänapäeva noorte seas populaarsed esmased rappimisvõtted.
Ükski sel päeval kokkutulnud auto polnud mingit moodi klassiku väärtusega eksemplar. Kõik nad olid lihtsalt võimaluste piires hästi korras hoitud hobiautod, mida ühendas peamiselt omanike ideoloogiline sarnasus - püüd ilusa originaalauto poole, mitte turbotada, madaldada, diiseldada. Kõik viimatinimetatud tegevused on ajaviitena ja arendava tegevusena kindlasti põnevad ja vajalikud, kuid meiesuguste kuivikute jaoks ei paku see tegevus esteetilist naudingut.
Mina isiklikult ei ole üldse tuuningu vastane, kui see on tehtud juba omal ajal uuena või siis tänapäeval tagasiulatuvalt ajastukohaste vahenditega. Minu jaoks in igasugused Irmscher'i Opelid, Alpina või Hartge BMW-d ja Zenderi paketiga VW-d vägagi põnevad. Isegi Ladale sobib tagaklaasile plastikust "riiv". Samuti olen seda meelt, et BBS RS veljega näeb 80-te auto enamasti parem välja kui originaalidega ja omaaegsed audiotuuningud oma lugematute klotsidega tunduvad veel eriti huvitavad.
Tuunimise vajalikkuse või mõttetuse üle võib arutleda pikalt ja sellega ei jõua nagunii mitte kuhugi. Igaühel on ju asjast oma nägemus ja õiget arvamust pole kuskilt võtta. Aga üks nähtus, mis kogu selle teema armutult ja kirjavigadeta kokku võtab on autoturg. Pole vist väga vahet, millist mudelit me vaatleme, kõige kallimad on alati tehase enda eriversioonid või omaaegsete tuntud tuuningufirmade poolt ümber kohandatud autod. Hinnalt järgmised on alati tehasekonditsioonis autod, kus hind langeb läbisõidu ja säilivusastmega korrelatsioonis. Ja kõige odavamad on alati tuunitud autod. Mida lollakamalt tuunitud, seda odavam. Kuidas iganes keegi ka tuuningut ei kaitse, on tänane paratamatus see, et originaalkonditsioonis Golf II GTI maksab 5x rohkem kui parendatud isendid.
Eelmises postituses mainitud BMW on üks hea näide, kuidas on võimalik ehitada kaasajastatud tehnikaga klassikalise välimusega auto nii, et ta tõesti näeb nii esteetiline välja. Justkui ta olekski sellisena sündinud ning ta on sealjuures ka kõikides oludes hästi sõidetav. Mõni võib öelda, et ilus jutt küll, kuid ikkagi on haruldane M3 ära rikutud. Tausta teadmata võiks minagi seda väita. Aga antud auto ei ole mitte "ära rikutud" M3, vaid Saksamaa võidusõitjate rauahunnikust toodud tehnikadoonori kere peale nullist ehitatud uus auto. Vägev auto, ilus teostus, kuid jällegi väärtuselt mitte samaväärne orginaaliga.
Sai pikk ja igav jutt, mille võib tegelikult offtopic'u definitsiooni kohaselt ka ära kustutada.
Ükski sel päeval kokkutulnud auto polnud mingit moodi klassiku väärtusega eksemplar. Kõik nad olid lihtsalt võimaluste piires hästi korras hoitud hobiautod, mida ühendas peamiselt omanike ideoloogiline sarnasus - püüd ilusa originaalauto poole, mitte turbotada, madaldada, diiseldada. Kõik viimatinimetatud tegevused on ajaviitena ja arendava tegevusena kindlasti põnevad ja vajalikud, kuid meiesuguste kuivikute jaoks ei paku see tegevus esteetilist naudingut.
Mina isiklikult ei ole üldse tuuningu vastane, kui see on tehtud juba omal ajal uuena või siis tänapäeval tagasiulatuvalt ajastukohaste vahenditega. Minu jaoks in igasugused Irmscher'i Opelid, Alpina või Hartge BMW-d ja Zenderi paketiga VW-d vägagi põnevad. Isegi Ladale sobib tagaklaasile plastikust "riiv". Samuti olen seda meelt, et BBS RS veljega näeb 80-te auto enamasti parem välja kui originaalidega ja omaaegsed audiotuuningud oma lugematute klotsidega tunduvad veel eriti huvitavad.
Tuunimise vajalikkuse või mõttetuse üle võib arutleda pikalt ja sellega ei jõua nagunii mitte kuhugi. Igaühel on ju asjast oma nägemus ja õiget arvamust pole kuskilt võtta. Aga üks nähtus, mis kogu selle teema armutult ja kirjavigadeta kokku võtab on autoturg. Pole vist väga vahet, millist mudelit me vaatleme, kõige kallimad on alati tehase enda eriversioonid või omaaegsete tuntud tuuningufirmade poolt ümber kohandatud autod. Hinnalt järgmised on alati tehasekonditsioonis autod, kus hind langeb läbisõidu ja säilivusastmega korrelatsioonis. Ja kõige odavamad on alati tuunitud autod. Mida lollakamalt tuunitud, seda odavam. Kuidas iganes keegi ka tuuningut ei kaitse, on tänane paratamatus see, et originaalkonditsioonis Golf II GTI maksab 5x rohkem kui parendatud isendid.
Eelmises postituses mainitud BMW on üks hea näide, kuidas on võimalik ehitada kaasajastatud tehnikaga klassikalise välimusega auto nii, et ta tõesti näeb nii esteetiline välja. Justkui ta olekski sellisena sündinud ning ta on sealjuures ka kõikides oludes hästi sõidetav. Mõni võib öelda, et ilus jutt küll, kuid ikkagi on haruldane M3 ära rikutud. Tausta teadmata võiks minagi seda väita. Aga antud auto ei ole mitte "ära rikutud" M3, vaid Saksamaa võidusõitjate rauahunnikust toodud tehnikadoonori kere peale nullist ehitatud uus auto. Vägev auto, ilus teostus, kuid jällegi väärtuselt mitte samaväärne orginaaliga.
Sai pikk ja igav jutt, mille võib tegelikult offtopic'u definitsiooni kohaselt ka ära kustutada.
Terve aasta poole aastaga