05-12-2015, 01:14 AM
Tauno, sinu ja Tihhonovi teemasid on alati huvitav lugeda ja jälgida ja teil on väga lahedad koosviibimised nagu see viimanegi. Piltide järgi oli tegu väga toreda koosviibimisega, kus olex tahtnud isegi viibida, aga selle lause põhjal üxki minu auto taolisele üritusele ei kvalifitseeru:
See lause muidugi ei vasta 100% tõele, kuna olen kindel, et tõenäoliselt rehvid polnud ühelgi kogunenud autol originaalid (pean lisax rehvimõõdule ka tootjat ja mudelit silmas) ja mõnel autol polnud vist ka enam tehasevelgi all (SL näitex).
Ex see tuuning, ümberehitus ja originaalkonditsioon olegi selline hall ala, et kes kuhu maale piiri tõmbab. Kohati tundub lihtsalt, et mõned inimesed suhtuvad tuuningusse halvustavalt, andmata endale aru, et tehasest tulnud auto ei ole tihtipeale parim võimalik, vaid soovitud tulemuse ja soovitud hinna kompromiss antud ajahetkel olemasolevaid materjale ja tehnoloogiaid kasutades. Kui ma kasutan auto juures näitex tänapäevasemaid rehve ja piduriklotse, mis auto sõiduomadusi ja ohutust parandavad, on tegu sisuliselt ju tuuninguga. Samas kui samad rehvid ja piduriklotsid olex autotootjale sobiva hinnaga juba tol ajal saadaval olnud, olex need ju juba tehases alla keeratud.
Ma saan aru originaal autode võlust muuseumides, et tolleaegsed insenertehnilised ja disainialased saavutused olex ka tulevastele põlvedele jäädvustatud, aga sõitvate hobiautode puhul eelistan ma restomod koolkonda, kes kaasajastavad auto tänapäevaseid võimalusi kasutades, jättes siiski auto põhiolemuse ja hinge samax või samalaadsex. Samas katsun olla tolerantne ja austada klassika ja originaalsuse austajaid, kellele meeldib originaalosasid mööda maailma taga ajada ja üritada auto tehasekonditsiooni taastada. Ka see on hobi ja ajaveetmise viis ja peaasi, et inimene ise rahul on. Loodan, et klassika ja originaalsuse austajad respekteerivad ka restomod- ja tuuningukoolkondi, ning aegajalt käiaxe ka nendega läbi ja jagataxe vastastikku teadmisi ja nõuandeid ning veedetaxe toredalt aega.
Pealegi, tuuning on alati olnud ennem klassikat, kuna tuunida/parendada/sättida/isikupärastada saab alati ja koheselt, aga millegi klassikax kujunemine (ka kindlat liiki tuuningu, näitex AMG) nõuab aega ja kollektiivset hinnangut.
(04-12-2015, 08:03 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Ei mingit tuuningut ega ümberehitust ja sõltumata võimalustest olid autod eranditult heas või eeskujulikus originaalkorras.
See lause muidugi ei vasta 100% tõele, kuna olen kindel, et tõenäoliselt rehvid polnud ühelgi kogunenud autol originaalid (pean lisax rehvimõõdule ka tootjat ja mudelit silmas) ja mõnel autol polnud vist ka enam tehasevelgi all (SL näitex).
Ex see tuuning, ümberehitus ja originaalkonditsioon olegi selline hall ala, et kes kuhu maale piiri tõmbab. Kohati tundub lihtsalt, et mõned inimesed suhtuvad tuuningusse halvustavalt, andmata endale aru, et tehasest tulnud auto ei ole tihtipeale parim võimalik, vaid soovitud tulemuse ja soovitud hinna kompromiss antud ajahetkel olemasolevaid materjale ja tehnoloogiaid kasutades. Kui ma kasutan auto juures näitex tänapäevasemaid rehve ja piduriklotse, mis auto sõiduomadusi ja ohutust parandavad, on tegu sisuliselt ju tuuninguga. Samas kui samad rehvid ja piduriklotsid olex autotootjale sobiva hinnaga juba tol ajal saadaval olnud, olex need ju juba tehases alla keeratud.
Ma saan aru originaal autode võlust muuseumides, et tolleaegsed insenertehnilised ja disainialased saavutused olex ka tulevastele põlvedele jäädvustatud, aga sõitvate hobiautode puhul eelistan ma restomod koolkonda, kes kaasajastavad auto tänapäevaseid võimalusi kasutades, jättes siiski auto põhiolemuse ja hinge samax või samalaadsex. Samas katsun olla tolerantne ja austada klassika ja originaalsuse austajaid, kellele meeldib originaalosasid mööda maailma taga ajada ja üritada auto tehasekonditsiooni taastada. Ka see on hobi ja ajaveetmise viis ja peaasi, et inimene ise rahul on. Loodan, et klassika ja originaalsuse austajad respekteerivad ka restomod- ja tuuningukoolkondi, ning aegajalt käiaxe ka nendega läbi ja jagataxe vastastikku teadmisi ja nõuandeid ning veedetaxe toredalt aega.
Pealegi, tuuning on alati olnud ennem klassikat, kuna tuunida/parendada/sättida/isikupärastada saab alati ja koheselt, aga millegi klassikax kujunemine (ka kindlat liiki tuuningu, näitex AMG) nõuab aega ja kollektiivset hinnangut.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!