08-10-2015, 08:43 PM
Muidugi nad ise on koguaeg olnud arvamusel, et tehakse maailma parimat sõidukit:
presento.tv - Magna Steyr
1995 The G Class Manufacture That little bit more freedom
Fundstück: Mercedes zeigt die Erprobung des G
Paljud nende masinate rooste-probleemid tulenevadki ehk sellest, et 70-nendatel kui see kuut disainiti ei mõeldud või ei osatud näha neid asju. Näiteks esimene akna raam, kuhu vesi koguneb ja jääb alla tihendi vahele. Üks parim, mis omanik vanale mudelile teha saab on ehitada või paigaldada rattakoobastesse logarid nagu uuematel; proovi nii hästi kui tahad, aga koguaeg ei pese seda soola ja sodi sealt soppidest välja. Küljekarbid roostetavad tihti, sest alt servad tõsisemat metsa käimist üle ei ela ja ka see välimine kummi serv tegelikult kogub ja hoiab sodi ning niiskust. Uuematel mudelitel on lisaks küljekarpidesse katuseluugi äravool aga all on sellised kummipunnid, mis hooldamata lähevad umbe. Ka need tiivalaiendid hoiavad hästi niiskust pleki servas - algsed mudelid olid ju ilma. Jne.
Kui need ja mõned teised disaini iseärasused kõrvale jätta ega G ei ole hullem, kui teised valtsitud-punktitud plekk-kered. On neid õigeid Mercedeseid ka nähtud, millel vedrud pagsiruumis lõpetanud. Kohati tundub, et ootused on lihtsalt kõrgemad: näeb välja kui tank, maksab kui tank, järelikult võib (mitte)hooldada kui tanki! Lisaks kasutatakse neid ikkagi ka sihtotstarbeliselt. Teisalt: see et tagumine ots või uksed küljest roostetavad ei pane neid veel seisma.
Seda kvaliteedi kõikumist on olnud aga kõike ei saa ka austerlaste kaela ajada, endale tundub, et algselt salongis kasutatud bussi-veoauto detailid on vastupidavamad, kui hilisemad sõiduautode vidinaid. Ka siis olid vist suured ikaldused kui mindi CanBUS elektrile. Viimaste masinate kohta ei tea, aga tahaks ju loota, et 36 aastaga hakkab välja tulema.
Ise ütlen, et mingis mõttes ei ole tegu üldse hea autoga, aga see ei ole võrreldav suurus ning pigem jääks see filosoofiliseks aruteluks (Mercedes ise paigutab G ju ka eraldi kategooriasse) ja ’normaalne’ inimene parem ärgu hankigu sellist. Kultus- ja friigimasin. Hoolimata sellest, et raske ja rauast tahab mõnes kohas suurt hoolitsust. Uuena on olnud kogu aeg soolase hinnaga ja ka heas korras vanad hoiavad väärtus. Odavalt saab ronte aga nende heasse korda seadmine on veel kulukam. Kalliks teeb ilmselt Austria käsitöö ja väikeproduktsoon: esimese 30 aastaga toodeti natuke üle 200 000 masina.
Teema läheb natuke üldiseks, aga soovin ka jõudu tööle.
presento.tv - Magna Steyr
1995 The G Class Manufacture That little bit more freedom
Fundstück: Mercedes zeigt die Erprobung des G
Paljud nende masinate rooste-probleemid tulenevadki ehk sellest, et 70-nendatel kui see kuut disainiti ei mõeldud või ei osatud näha neid asju. Näiteks esimene akna raam, kuhu vesi koguneb ja jääb alla tihendi vahele. Üks parim, mis omanik vanale mudelile teha saab on ehitada või paigaldada rattakoobastesse logarid nagu uuematel; proovi nii hästi kui tahad, aga koguaeg ei pese seda soola ja sodi sealt soppidest välja. Küljekarbid roostetavad tihti, sest alt servad tõsisemat metsa käimist üle ei ela ja ka see välimine kummi serv tegelikult kogub ja hoiab sodi ning niiskust. Uuematel mudelitel on lisaks küljekarpidesse katuseluugi äravool aga all on sellised kummipunnid, mis hooldamata lähevad umbe. Ka need tiivalaiendid hoiavad hästi niiskust pleki servas - algsed mudelid olid ju ilma. Jne.
Kui need ja mõned teised disaini iseärasused kõrvale jätta ega G ei ole hullem, kui teised valtsitud-punktitud plekk-kered. On neid õigeid Mercedeseid ka nähtud, millel vedrud pagsiruumis lõpetanud. Kohati tundub, et ootused on lihtsalt kõrgemad: näeb välja kui tank, maksab kui tank, järelikult võib (mitte)hooldada kui tanki! Lisaks kasutatakse neid ikkagi ka sihtotstarbeliselt. Teisalt: see et tagumine ots või uksed küljest roostetavad ei pane neid veel seisma.
Seda kvaliteedi kõikumist on olnud aga kõike ei saa ka austerlaste kaela ajada, endale tundub, et algselt salongis kasutatud bussi-veoauto detailid on vastupidavamad, kui hilisemad sõiduautode vidinaid. Ka siis olid vist suured ikaldused kui mindi CanBUS elektrile. Viimaste masinate kohta ei tea, aga tahaks ju loota, et 36 aastaga hakkab välja tulema.
Ise ütlen, et mingis mõttes ei ole tegu üldse hea autoga, aga see ei ole võrreldav suurus ning pigem jääks see filosoofiliseks aruteluks (Mercedes ise paigutab G ju ka eraldi kategooriasse) ja ’normaalne’ inimene parem ärgu hankigu sellist. Kultus- ja friigimasin. Hoolimata sellest, et raske ja rauast tahab mõnes kohas suurt hoolitsust. Uuena on olnud kogu aeg soolase hinnaga ja ka heas korras vanad hoiavad väärtus. Odavalt saab ronte aga nende heasse korda seadmine on veel kulukam. Kalliks teeb ilmselt Austria käsitöö ja väikeproduktsoon: esimese 30 aastaga toodeti natuke üle 200 000 masina.
Teema läheb natuke üldiseks, aga soovin ka jõudu tööle.