12-08-2015, 10:38 PM
Tere .
Aeg lendab,asjad juhtuvad nii on minulgi üht teist juhtunud.
Viimati sai kirjutada oma teisest,seekord Eestimaalt leitud w111-est.
Peaks tegema uue teema aga ilmselt dementsus hakkab tulema, ei oska nimelt.
Kirjutan siis esialgu vana teema alt. Ehk hiljem head inimesed aitavad uue teema luua.
Juhtunud on aga see, et mu projekt nimega w111 250 se aastast 1966 on nüüd põhimõtteliselt valmis.
Nii see algas.
Kahjuks tööprotsessist pilte eriti ei ole.
Ma siis proovin kirjeldada etapikaupa, ehk on kellelgi kasu sellest kui midagi sarnast ehitama hakkab.
Alguses arvasin, et projekt saab olema suhteliselt lihtne.
Mis see siis ära ei ole, ennegi neid autosi keevitatud ja timmitud.
Kõigepealt w111 ja doonor juppideks ja siis muudkui ehitama.
Esimene probleem tekkis kui E-klasse oli lammutatud,ei kujutanud ette palju võib
üks auto ruumi võtta algosadena. Õnneks on garaazi all veel nii 100 ruutmeetrine
kelder,kuhu pääses küll ainult õue kaudu.Nii, et tassimist oli omajagu.
Siin tegin oma esimese vea,oleks pidanud paremini järjestama osasid.
Pilte sai küll sõlmedest teha,aga nagu hiljem selgus, kasu oli sellest vähe.
Alguses arvasin ,et jääb meelde kus mis käib, aasta hiljem aga ei mäletanud pooli asju.
Alustaksin elektrist.
Ilmselt pole paljud kasutajad näinud lisaderohket E430 elektrisüsteemi täispikkuses
garaazipõrandal maas. Sadasid juhtmeid vaadates tekkis kõva kahtlus kas saan hakkama selle instaleerimisega 40 aastat vanemasse autosse.
Lolli peaga lõikasin juhtmepundi 3-eks , et lihtsam oleks kerekonstruktsioonidest
läbi vedada, eks hiljem joodan uuesti kokku.
Hiljem olles jootnud ca. 600 juhet kokku sain aru ,suur viga.
Pärast keevitasin ikkagi kere juhtmeid arvestades ringi.
Algul arvasin ,et saan kasutada vanema auto lüliteid,aga siis avastasin ,et E-klasse
on Can süsteemiga mis tähendab seda, et iga jumala lüliti on oma mikroskeemiga
ja mingeid analooglüliteid ma kasutada ei saa.
See tähendab et kõik lülitid tuled jm. tuleb võimalikult tähhelepandamatult paigadada, sest idee oli sisu võimalikult originaalseks jätta, mis vist isegi õnnestus
Eks saab rahvas piltide järgi otsustada .
Kuna eletrividinad tulid teistesse kohtadesse,siis jätkamist hirmsat moodi.
Selleks ostsin lammutusest ühe pooliku w220 juhtmestiku juurde, mis kulus peaaegu täielikult ära. Kõiki sai ka moditud, uusi kinnitusi ehitatud jne.
Kapotialune elektri kilp sai poolitatud SAM plokk leidis koha armatuuri all,kapoti alla jäid ainult kaitsmed ja OBD.
Kellad läksid käetoe sisse sealt sai tahho ja spido juhtmetega toodud vanade kellade sisse. Spidot ei küll ei ole veel tööle saanud, tahho töötab.
Vee tembiga on on ka probleem E klassi seier liigub vastupidi kui w111-el.
Ehk saab mootori teistpidi käima ühendada,peab proovima.
Juhtmeid jootes olin muidugi üht teist valesti ühendanud.
Käigukast avariireziimis,BAS,ESP,ABS ei toiminud, jne.
Paar päeva testri,WEB etm-i ja jootekolvi seltsis tegid aga imet.
Lõpuks näitas KTS 0 viga.Siinkohal suured tänud oma vennale ja tema firmale AEROMOTORS ilma nendeta oleks see projekt veel aastaid kestnud.
Julgen soovitada varuosade puhul neid ,sest ega ma mujalt olegi midagi ostnud,aga juppe on hangitud soliidses koguses.
Muidugi vigu veel on,nimelt vahetevahel hakkab ESP lambist mõnda ratast (ilmselt tagumist )õrnalt pidurdama.ABS -i andur vigane?
Tänaseks lõpetan loodan ,et oli huvitav.
jätkub....
Aeg lendab,asjad juhtuvad nii on minulgi üht teist juhtunud.
Viimati sai kirjutada oma teisest,seekord Eestimaalt leitud w111-est.
Peaks tegema uue teema aga ilmselt dementsus hakkab tulema, ei oska nimelt.
Kirjutan siis esialgu vana teema alt. Ehk hiljem head inimesed aitavad uue teema luua.
Juhtunud on aga see, et mu projekt nimega w111 250 se aastast 1966 on nüüd põhimõtteliselt valmis.
Nii see algas.
Kahjuks tööprotsessist pilte eriti ei ole.
Ma siis proovin kirjeldada etapikaupa, ehk on kellelgi kasu sellest kui midagi sarnast ehitama hakkab.
Alguses arvasin, et projekt saab olema suhteliselt lihtne.
Mis see siis ära ei ole, ennegi neid autosi keevitatud ja timmitud.
Kõigepealt w111 ja doonor juppideks ja siis muudkui ehitama.
Esimene probleem tekkis kui E-klasse oli lammutatud,ei kujutanud ette palju võib
üks auto ruumi võtta algosadena. Õnneks on garaazi all veel nii 100 ruutmeetrine
kelder,kuhu pääses küll ainult õue kaudu.Nii, et tassimist oli omajagu.
Siin tegin oma esimese vea,oleks pidanud paremini järjestama osasid.
Pilte sai küll sõlmedest teha,aga nagu hiljem selgus, kasu oli sellest vähe.
Alguses arvasin ,et jääb meelde kus mis käib, aasta hiljem aga ei mäletanud pooli asju.
Alustaksin elektrist.
Ilmselt pole paljud kasutajad näinud lisaderohket E430 elektrisüsteemi täispikkuses
garaazipõrandal maas. Sadasid juhtmeid vaadates tekkis kõva kahtlus kas saan hakkama selle instaleerimisega 40 aastat vanemasse autosse.
Lolli peaga lõikasin juhtmepundi 3-eks , et lihtsam oleks kerekonstruktsioonidest
läbi vedada, eks hiljem joodan uuesti kokku.
Hiljem olles jootnud ca. 600 juhet kokku sain aru ,suur viga.
Pärast keevitasin ikkagi kere juhtmeid arvestades ringi.
Algul arvasin ,et saan kasutada vanema auto lüliteid,aga siis avastasin ,et E-klasse
on Can süsteemiga mis tähendab seda, et iga jumala lüliti on oma mikroskeemiga
ja mingeid analooglüliteid ma kasutada ei saa.
See tähendab et kõik lülitid tuled jm. tuleb võimalikult tähhelepandamatult paigadada, sest idee oli sisu võimalikult originaalseks jätta, mis vist isegi õnnestus
Eks saab rahvas piltide järgi otsustada .
Kuna eletrividinad tulid teistesse kohtadesse,siis jätkamist hirmsat moodi.
Selleks ostsin lammutusest ühe pooliku w220 juhtmestiku juurde, mis kulus peaaegu täielikult ära. Kõiki sai ka moditud, uusi kinnitusi ehitatud jne.
Kapotialune elektri kilp sai poolitatud SAM plokk leidis koha armatuuri all,kapoti alla jäid ainult kaitsmed ja OBD.
Kellad läksid käetoe sisse sealt sai tahho ja spido juhtmetega toodud vanade kellade sisse. Spidot ei küll ei ole veel tööle saanud, tahho töötab.
Vee tembiga on on ka probleem E klassi seier liigub vastupidi kui w111-el.
Ehk saab mootori teistpidi käima ühendada,peab proovima.
Juhtmeid jootes olin muidugi üht teist valesti ühendanud.
Käigukast avariireziimis,BAS,ESP,ABS ei toiminud, jne.
Paar päeva testri,WEB etm-i ja jootekolvi seltsis tegid aga imet.
Lõpuks näitas KTS 0 viga.Siinkohal suured tänud oma vennale ja tema firmale AEROMOTORS ilma nendeta oleks see projekt veel aastaid kestnud.
Julgen soovitada varuosade puhul neid ,sest ega ma mujalt olegi midagi ostnud,aga juppe on hangitud soliidses koguses.
Muidugi vigu veel on,nimelt vahetevahel hakkab ESP lambist mõnda ratast (ilmselt tagumist )õrnalt pidurdama.ABS -i andur vigane?
Tänaseks lõpetan loodan ,et oli huvitav.
jätkub....