24-06-2015, 06:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-12-2020, 10:33 AM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
W210 auto Sador veljed on välimuselt küll täpselt samasugused nagu R129 omad, kuid pool tolli kitsamad ja offseti ehk ET-ga 37, mitte 34.
Selle tulemusel istub R129 all nende velgede välisserv umbestäpselt 15,7 mm seespool kui peaks ja seda on auto taga seistes või sõites selgelt näha.
Seega oli mul kaks võimalust:
1. Ignoreerida tõika, et auto all olevate rataste näol on tegemist 8", mitte 8,5" velgedega, sest rehvid olid SL-i jaoks täpselt õige ehk originaallaiusega (235) ning lisada ratastele flantsid, et need väljapoole tuua.
2. Osta õiged R129 Sador veljed, mille lugesin teostamatuks. R129 Sador velgesid on isegi Saksamaalt peaaegu võimatu leida ja kui mõnikord on, siis mitte kunagi mõistliku raha eest ja isegi kalli hinna juures mittte kunagi treiläikepinnaga, sest tegemist on selle auto puhul ühe hinnatuima disainiga veljetüübiga ning velgede pind kipub aja jooksul paratamatult korrodeeruma.
Kuna võimaluse 2 lugesin algusest peale teostamatuks, hankisin veljeflantsid ja jäin eBayst tellitud pikema keermega polte ootama, endal maru sant tunne, sest tavaliselt ma kunagi nii nõmedaid lahendusi autode juures ei kasuta.
Kuigi selle auto originaalvarustuse nimekiri nägi ette üldse 8 auguga treiläikepinnaga disaini ning pagasnikus on ka varuratas selline, ei soovinud ma nii originaalilähedakseks tagasi minna ainult ühel põhjusel - mu nö taustapildikuvand (vt esimene postitus) sellest autost on just Sador velgedega ja nii on minu arust kõige ilusam. Vabandust, ka mina olen nõrk.
Kuna viibisin nagunii veljelainel, jäi silma, et käesolevasse foorumisse tekkis müüki ühe VW Passati all jooks 17" MB originaalvelgesid. Võtsin kuulutuse lahti ja võisin mustvalgel lugeda, et veljed on 17 x 8,5 tolli, ET34 ning kuigi vajavad värvimist, ei maksa ka kuigi palju. Ja muidugi oli velgede tüüp Sador!
Ehk siis lihtsalt lambist tekkis mingi suvalise Passati all müüki jooks R129 originaalvelgesid.
Ma ei tea, kas saatusel on veel midagi varuks, aga selle auto puhul on kokkusattumuste hulk ületanud minu jaoks igasuguse normaalsuse piiri!
Mõne päeva pärast vedeles see jooks velgesid mu diiselostukäru salongis ja üks Passat seisis Türil ühe kortermaja ees kolmel rattal, neljanda asemel vaid tungraud.
Vahepeal sigines aga siinkirjutajas kahtlus, et kas natuke korrodeerunud treiläikepinnaga W210 rattad ikka üldse on kehvemad kui värvitud pinnaga, aga R129 originaalveljed. Kui auto pesust kätte sain, olid tellitud pikema keermega veljepoldid juba saabunud, seega lasin ajutiselt rehvitöökojas W210 velgedele flantsid vahele panna. Juba ainuüksi teadmine, et nii tegin, oli kehv ning õnneks monteeriti flantsid lisaks nii halvasti, et rattad hakkasid isegi linnasõidul mõnusalt viskama.
Seega oli asi otsustatud. Ostetud veljed käisid veel vaid paarisajaeurosel taastuskuuril ja ühel ilusal kevadpäeval tegime pojaga paar tiiru garaaži juurde sellise hõbedaläikese koormaga.
Oli haruldaselt hea ilmaga tujuküllane kevadpäev, mille ilusamaks muutumisele aitas veelgi kaasa tagasiteel meie selja taga sõitnud KINT oma W123-l, kes meeleolukalt signaali andis.
Türilt toodud velgede allakruvimise järel ei olnud kahtlustki, et vaatamata lisakuludele oli lõppkokkuvõttes tegemist õige otsusega, sest lisaks südamerahule sai niimoodi tagatud auto teljemõõtude vastavus tehasespetsifikatsioonile ning mõistagi vibratsioonidevaba sõit.
Selle tulemusel istub R129 all nende velgede välisserv umbestäpselt 15,7 mm seespool kui peaks ja seda on auto taga seistes või sõites selgelt näha.
Seega oli mul kaks võimalust:
1. Ignoreerida tõika, et auto all olevate rataste näol on tegemist 8", mitte 8,5" velgedega, sest rehvid olid SL-i jaoks täpselt õige ehk originaallaiusega (235) ning lisada ratastele flantsid, et need väljapoole tuua.
2. Osta õiged R129 Sador veljed, mille lugesin teostamatuks. R129 Sador velgesid on isegi Saksamaalt peaaegu võimatu leida ja kui mõnikord on, siis mitte kunagi mõistliku raha eest ja isegi kalli hinna juures mittte kunagi treiläikepinnaga, sest tegemist on selle auto puhul ühe hinnatuima disainiga veljetüübiga ning velgede pind kipub aja jooksul paratamatult korrodeeruma.
Kuna võimaluse 2 lugesin algusest peale teostamatuks, hankisin veljeflantsid ja jäin eBayst tellitud pikema keermega polte ootama, endal maru sant tunne, sest tavaliselt ma kunagi nii nõmedaid lahendusi autode juures ei kasuta.
Kuigi selle auto originaalvarustuse nimekiri nägi ette üldse 8 auguga treiläikepinnaga disaini ning pagasnikus on ka varuratas selline, ei soovinud ma nii originaalilähedakseks tagasi minna ainult ühel põhjusel - mu nö taustapildikuvand (vt esimene postitus) sellest autost on just Sador velgedega ja nii on minu arust kõige ilusam. Vabandust, ka mina olen nõrk.
Kuna viibisin nagunii veljelainel, jäi silma, et käesolevasse foorumisse tekkis müüki ühe VW Passati all jooks 17" MB originaalvelgesid. Võtsin kuulutuse lahti ja võisin mustvalgel lugeda, et veljed on 17 x 8,5 tolli, ET34 ning kuigi vajavad värvimist, ei maksa ka kuigi palju. Ja muidugi oli velgede tüüp Sador!
Ehk siis lihtsalt lambist tekkis mingi suvalise Passati all müüki jooks R129 originaalvelgesid.
Ma ei tea, kas saatusel on veel midagi varuks, aga selle auto puhul on kokkusattumuste hulk ületanud minu jaoks igasuguse normaalsuse piiri!
Mõne päeva pärast vedeles see jooks velgesid mu diiselostukäru salongis ja üks Passat seisis Türil ühe kortermaja ees kolmel rattal, neljanda asemel vaid tungraud.
Vahepeal sigines aga siinkirjutajas kahtlus, et kas natuke korrodeerunud treiläikepinnaga W210 rattad ikka üldse on kehvemad kui värvitud pinnaga, aga R129 originaalveljed. Kui auto pesust kätte sain, olid tellitud pikema keermega veljepoldid juba saabunud, seega lasin ajutiselt rehvitöökojas W210 velgedele flantsid vahele panna. Juba ainuüksi teadmine, et nii tegin, oli kehv ning õnneks monteeriti flantsid lisaks nii halvasti, et rattad hakkasid isegi linnasõidul mõnusalt viskama.
Seega oli asi otsustatud. Ostetud veljed käisid veel vaid paarisajaeurosel taastuskuuril ja ühel ilusal kevadpäeval tegime pojaga paar tiiru garaaži juurde sellise hõbedaläikese koormaga.
Oli haruldaselt hea ilmaga tujuküllane kevadpäev, mille ilusamaks muutumisele aitas veelgi kaasa tagasiteel meie selja taga sõitnud KINT oma W123-l, kes meeleolukalt signaali andis.
Türilt toodud velgede allakruvimise järel ei olnud kahtlustki, et vaatamata lisakuludele oli lõppkokkuvõttes tegemist õige otsusega, sest lisaks südamerahule sai niimoodi tagatud auto teljemõõtude vastavus tehasespetsifikatsioonile ning mõistagi vibratsioonidevaba sõit.