12-01-2015, 08:52 PM
Mark: Mercedes-Benz C200
Väljalaskeaasta: 1999
Läbisõit: 442 000
Võimsus: 75kW
Eelmise aastanumbri sees, novembri lõpu poole, sai alguse sündmuste jada, mis tõi mind selle autoni. Olen siiamaani omanud peamiselt bensiinimootoriga autosid ja diislitega on kokkupuuted õige põgusad. Enne konkreetse isendini jõudmist käisin ostuplaanidega läbi palju kilomeetreid. Kolm neist olid Mercedesed ja ka üks Alfa Romeo sai tähelepanu osaliseks. Kahjuks-õnneks olid nende sõidukite omanikud oma vara minu jaoks pisut liiga kalliks hinnanud - nende seisukorda arvestades. Tühjad edasi tagasi sõitmised tekitasid juba tülpimust. Otsingut laiendades sattusin antud punase Mercedese otsa. Ja mitte väga kaugel minu asukohast. Selline punane toon Mercedese peal on Soomes üsna haruldane. Teatud põhjustel muidugi . . . Leppisin omanikuga aja kokku, ja määratud momendil avanesid garaaziväravad. Garaazis oli palju autosid, erinevates valmimisfaasides. Autofanaatik rsk. Selle Mercedesega polnud ammu sõidetud, suvekummid olid all ja paagis veel suvine kütegi. Tegelikult on see auto kena punane, pilt moonutab värvi osas üsna kõvasti. Kõheldes käisin ümber auto. Istmed paistsid terved, rool kare. Toimiva, kellaga Webasto nägemisel sain innustust ja jagasin seda ka tolleaegse omanikuga. Nähes minu säravaid silmi krutiti autole talvekummid alla. Ja kaks rattapolti murdus ära. Proovisõitu see ei seganud. Nagu roostes uksedki. Kõigest sellest ilust kasvas vaimustus nii tohutu suureks, et päev hiljem vahetasid auto ja raha omanikku.
Olin isegi hämmastunud, et ostsin just selle keremudeli ja just selle mootoriga. Ostule aitasid kaasa suur väsimus ja järeldus, et ega selles hinnaklassis nagunii erilisi pärleid oodata ei ole.
Mis vigur see siis õigupoolest on? See on passi järgi 2,1 liitrise kubatuuriga CDI mootoriga isend, millele tehasest 75kW anti tagumiste rataste vedamiseks. Tal on automaatkast, millel on neli käiku. Esimesed aknad liiguvad elektriga, tagumistelt on isegi vändad ära võetud. Seda ilmselt hinnalise musta kile tõttu, mis aknaid katab. Veojõukontroll on ka olemas. Samuti käivad peeglid elektriga. Leiduvad toimivad istmesoojendused. Uhkelt turritab püsikiiruse hoidja kang rooli taga. On ka kesklukk. Hääletult tõusevad ja langevad uksenupud.
Plaanid: kasutada sihtotstarbeliselt. Abikaasa hakkab selle autoga käima koolis. Minule jääb rõõm hooldada ja remontida. Tegin sellega väikest viisi algust.
Teeninduse najal lasin hakatuseks vahetada mootoriõli ja filtri. Õli mahtus karterisse kuus liitrit. Määrdeaine võeti tünnist kirjaga 5W30 Total. Pidi hea õli olema. Eks meistrid teavad paremini.
Väljalaskeaasta: 1999
Läbisõit: 442 000
Võimsus: 75kW
Eelmise aastanumbri sees, novembri lõpu poole, sai alguse sündmuste jada, mis tõi mind selle autoni. Olen siiamaani omanud peamiselt bensiinimootoriga autosid ja diislitega on kokkupuuted õige põgusad. Enne konkreetse isendini jõudmist käisin ostuplaanidega läbi palju kilomeetreid. Kolm neist olid Mercedesed ja ka üks Alfa Romeo sai tähelepanu osaliseks. Kahjuks-õnneks olid nende sõidukite omanikud oma vara minu jaoks pisut liiga kalliks hinnanud - nende seisukorda arvestades. Tühjad edasi tagasi sõitmised tekitasid juba tülpimust. Otsingut laiendades sattusin antud punase Mercedese otsa. Ja mitte väga kaugel minu asukohast. Selline punane toon Mercedese peal on Soomes üsna haruldane. Teatud põhjustel muidugi . . . Leppisin omanikuga aja kokku, ja määratud momendil avanesid garaaziväravad. Garaazis oli palju autosid, erinevates valmimisfaasides. Autofanaatik rsk. Selle Mercedesega polnud ammu sõidetud, suvekummid olid all ja paagis veel suvine kütegi. Tegelikult on see auto kena punane, pilt moonutab värvi osas üsna kõvasti. Kõheldes käisin ümber auto. Istmed paistsid terved, rool kare. Toimiva, kellaga Webasto nägemisel sain innustust ja jagasin seda ka tolleaegse omanikuga. Nähes minu säravaid silmi krutiti autole talvekummid alla. Ja kaks rattapolti murdus ära. Proovisõitu see ei seganud. Nagu roostes uksedki. Kõigest sellest ilust kasvas vaimustus nii tohutu suureks, et päev hiljem vahetasid auto ja raha omanikku.
Olin isegi hämmastunud, et ostsin just selle keremudeli ja just selle mootoriga. Ostule aitasid kaasa suur väsimus ja järeldus, et ega selles hinnaklassis nagunii erilisi pärleid oodata ei ole.
Mis vigur see siis õigupoolest on? See on passi järgi 2,1 liitrise kubatuuriga CDI mootoriga isend, millele tehasest 75kW anti tagumiste rataste vedamiseks. Tal on automaatkast, millel on neli käiku. Esimesed aknad liiguvad elektriga, tagumistelt on isegi vändad ära võetud. Seda ilmselt hinnalise musta kile tõttu, mis aknaid katab. Veojõukontroll on ka olemas. Samuti käivad peeglid elektriga. Leiduvad toimivad istmesoojendused. Uhkelt turritab püsikiiruse hoidja kang rooli taga. On ka kesklukk. Hääletult tõusevad ja langevad uksenupud.
Plaanid: kasutada sihtotstarbeliselt. Abikaasa hakkab selle autoga käima koolis. Minule jääb rõõm hooldada ja remontida. Tegin sellega väikest viisi algust.
Teeninduse najal lasin hakatuseks vahetada mootoriõli ja filtri. Õli mahtus karterisse kuus liitrit. Määrdeaine võeti tünnist kirjaga 5W30 Total. Pidi hea õli olema. Eks meistrid teavad paremini.