04-12-2014, 12:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-12-2014, 12:50 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(04-12-2014, 11:28 AM)erkilo Kirjutas:(04-12-2014, 09:20 AM)v6sa Kirjutas: Iseenesest räägib pinge püsimine (või kukkumine) starteri töötamise ajal aku jõuvarudest küll.
Aku klemmipinge mõõtmine otseselt starteri töötamise ajal pole ehk vajalik selle tervise hindamiseks, piisab kui mõõta pinget enne käivitust ja pärast käivitust.
Otseselt aku tervise määramiseks on loomulikult paremad vahendid. Aga kodukasutajal neid ju pole. Multimeetri pingeskaala aga on

Pingekäik akuklemmidel võib päris kõnekas olla. Eeldusel, et aku ikka sobiva suurusega on. Madal klemmipinge peale starteri kasutamist või ebaõnnestunud käivitust näitab vaid seda, et akus on voolu vähe. Ei räägi midagi juhtmestikust ega starterist. Rääkimata laadimisest

Kui käivitamisel aku klemmipinge ei kuku ja starteri vooluklemmil langeb, on probleem kusagil juhtmestikus. Kui kummaski ei kuku, on probleem starteris.
Kui akuklemmil ka kukub, siis on kas aku laadimata või surnud. Esimest võib omakorda põhjustada ka mingi pealejääv tarbija, kes laaditud akult selle parima ööga maha koorib. Surnud aku on surnud aku

Ning täpsustuseks: ma pean kukkumise all silmas pinge langemist mitme voldi võrra. Üks elujõus aku peab starterit mitu korda suutma paarikümne sekundi kaupa kerida nii, et klemmipinge ühekohaliseks ei muutuks.