320cdi ja hõõgküünlad - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12) +--- Teema: 320cdi ja hõõgküünlad (/showthread.php?tid=37438) |
320cdi ja hõõgküünlad - firewalker - 03-12-2014 Tervist, tegemist v6 320cdi mootoriga, küsimus siis seisneb selles, kui kauaks peaksid eelsüüte küünlad põlema külmalt käivitades, praeguste ilmadega -6 kuni -10 kraadi jääb see kollane spiraal 2sekundit ekraanile põlema. Auto läheb võtit keerates 3-sekundiga tööle (niikaua ketrab), soojalt läheb koheselt. Tühikäigul käies jäävad pöörded 1200peale. Viimati on vahetatud filtrid ja õlid. Eelsoojendusküünlaid pole näpitud. RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - Sm. Västrik - 03-12-2014 Ahoi, Eelsoojendust selliste "külmakraadide" juures veel käivitumiseks korras mootoriga CDI-del tarvis pole, seega see 2-3 sec-i küünlaid on maa ja ilm. Tühikäigupöörded näivad küll selgelt liiga kõrged. Edu, Tauno RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - kentq - 03-12-2014 (03-12-2014, 02:44 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Ahoi, -10 ikka on eelsüüdet juba vaja ka CDI mootoritel. RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - Ermo - 03-12-2014 Mul küll 2,7 cdi aga isegi -15 pole veel vajadust olnud eelsüüte jaoks (see aasta muidugi pole sellist külma olnud ka) ehk siis eelmise aasta kogemused . RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - laf1247 - 03-12-2014 (03-12-2014, 03:22 PM)kentq Kirjutas:(03-12-2014, 02:44 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Ahoi, Järgne pilt kehtib 2.7 r5 kohta kuid tundub, et ka 3.0 v6 kohta, ilmselt siis samuti paljude teiste CDI-de kohta, mis on MB toodang. RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - kentq - 03-12-2014 (03-12-2014, 09:12 PM)Ermo Kirjutas: Mul küll 2,7 cdi aga isegi -15 pole veel vajadust olnud eelsüüte jaoks (see aasta muidugi pole sellist külma olnud ka) ehk siis eelmise aasta kogemused . Kuidas sa selles veendud et vaja pole, kas võtad kapoti alt midagi lahti? Eelsüüde on ikka enamus mootoritel automaatne. Minu väide oli omal kogemusel. Kuni -10 pole ERITI vaja, natuke lonkab ja jääb käima. -10 minu auto V6 3.0 CDI käivitud alles neljandal korral ja tegi ikka väga inetut häält. Tol korral nagu hiljem selgus töötas 6-st 2 küünalt. RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - firewalker - 03-12-2014 Jah käivitamisel jäävad pöörded 1200 peale, tõenäoliselt hiljem tühikäigul olles lähevad madalamaks, kui mootor soojaks läheb. Nüüd küsimus selles, kui hõõgküünlad õhtal peaksid olema, siis peaks idee poolest see spiraal põlema jääma ju? Kuidagi uimaselt läheb tööle külmalt see masin. Aku on 95ah täna kontrollisin akut voltmeetriga, näitas 12,3V, samas peaks vist akule koormustesti laskma teha, voltidest aku tervise kohta infot ei saa ju . Muidu tundub, et ajab starterit uimaselt ringi, kas 3-sekundit ketramist on väga palju? RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - v6sa - 04-12-2014 (03-12-2014, 10:46 PM)firewalker Kirjutas: ... Iseenesest räägib pinge püsimine (või kukkumine) starteri töötamise ajal aku jõuvarudest küll. RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - erkilo - 04-12-2014 (03-12-2014, 10:46 PM)firewalker Kirjutas: Kuidagi uimaselt läheb tööle külmalt see masin. Aku on 95ah täna kontrollisin akut voltmeetriga, näitas 12,3V, samas peaks vist akule koormustesti laskma teha, voltidest aku tervise kohta infot ei saa ju . Muidu tundub, et ajab starterit uimaselt ringi, kas 3-sekundit ketramist on väga palju? Voltidest saab tegelikult piisavalt infot aku tervise hindamiseks, kuigi mitte kogu tõde. Korras ja laetud aku peaks andma välja suurusjärgus 12.6-12.7V ning pärast käivitust ei tohiks see näit oluliselt muutuda. 12.3V on vähe, mis võib olla ka uimase käivituse põhjus.. Samas võib see tähendada ka lihtsalt alalaetud akut. (04-12-2014, 09:20 AM)v6sa Kirjutas: Iseenesest räägib pinge püsimine (või kukkumine) starteri töötamise ajal aku jõuvarudest küll. Aku klemmipinge mõõtmine otseselt starteri töötamise ajal pole ehk vajalik selle tervise hindamiseks, piisab kui mõõta pinget enne käivitust ja pärast käivitust. RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - v6sa - 04-12-2014 (04-12-2014, 11:28 AM)erkilo Kirjutas:(04-12-2014, 09:20 AM)v6sa Kirjutas: Iseenesest räägib pinge püsimine (või kukkumine) starteri töötamise ajal aku jõuvarudest küll. Otseselt aku tervise määramiseks on loomulikult paremad vahendid. Aga kodukasutajal neid ju pole. Multimeetri pingeskaala aga on Pingekäik akuklemmidel võib päris kõnekas olla. Eeldusel, et aku ikka sobiva suurusega on. Madal klemmipinge peale starteri kasutamist või ebaõnnestunud käivitust näitab vaid seda, et akus on voolu vähe. Ei räägi midagi juhtmestikust ega starterist. Rääkimata laadimisest Kui käivitamisel aku klemmipinge ei kuku ja starteri vooluklemmil langeb, on probleem kusagil juhtmestikus. Kui kummaski ei kuku, on probleem starteris. Kui akuklemmil ka kukub, siis on kas aku laadimata või surnud. Esimest võib omakorda põhjustada ka mingi pealejääv tarbija, kes laaditud akult selle parima ööga maha koorib. Surnud aku on surnud aku Ning täpsustuseks: ma pean kukkumise all silmas pinge langemist mitme voldi võrra. Üks elujõus aku peab starterit mitu korda suutma paarikümne sekundi kaupa kerida nii, et klemmipinge ühekohaliseks ei muutuks. RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - nordrainbow - 04-12-2014 Viimase akuga kurb kogemus, kui klemmipinge oli 12, 6 V, roheline tuluke ka olemas, aga starterit ringi ei vedanud.Ehk voldid olid, aga amprid puudu.Järgnevalt haagissuvila valgustuse ja raadio toitmisega tuli aga terve hooaja jooksul laadimata toime. RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - v6sa - 04-12-2014 (04-12-2014, 05:41 PM)nordrainbow Kirjutas: Viimase akuga kurb kogemus, kui klemmipinge oli 12, 6 V, roheline tuluke ka olemas, aga starterit ringi ei vedanud.Ehk voldid olid, aga amprid puudu.Järgnevalt haagissuvila valgustuse ja raadio toitmisega tuli aga terve hooaja jooksul laadimata toime. Kas need voldid siis ka ikka olid, kui starter järgi lülitati? Ma kahtlen... RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - shed - 04-12-2014 Alati ei jää konkreetse mootoriga masinatel vigase eelsüütesüsteemi korral see spiraal peale käivitamist põlema kui süsteem korralikult ei tööta, küll aga loeb auto vea sisse, ehk siis testriga saab asjale jälile. RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - firewalker - 04-12-2014 Viimane kord oli auto ca nädal seisnud, täna siis +2 kraadi: enne käivitamist pinge aku klemmidel 12,2V starteri töötamise ajal 10,5V Kui tööle läks, siis 14V Täna andis eelsüüteküünlaid samuti 2sekundit, käima läks ka 2 sekundiga, starter käis kiiremini ringi kui viimane kord hääle järgi... Pöörded pärast käivitamist 1200 tühikäigul, kui mootor natuke töödanud on siis lähevad pöörded tühikäigul 600 peale ja jäävad stabiilselt sinna... RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - firewalker - 15-12-2014 Diagnostika ühtegi viga ei leidnud RE: 320cdi ja [u]hõõgküünlad[/u] - Laur - 15-12-2014 Alla 9,6v ei tohiks pinge langeda käivitamise ajal. Tuleks tegelikult mõõta kas ei lähe osad voldid kaotsi teepeal. RE: 320cdi ja hõõgküünlad - firewalker - 16-12-2014 Aku pinge pole alla 10,5V langenud starteri töötamise ajal. Tegelt on olemas veneaegne akulaadija Start, kas taskus see Mercedes-Benz akule külge ühendada ja koos sellega tööle panna? Autoga kaasas olnud juhend ütleb, et mercedese akut auto küljes laadida ei tohi ja peab mingit spetsiaalset "smart" laadijat kasutama... RE: 320cdi ja hõõgküünlad - v6sa - 16-12-2014 (16-12-2014, 08:05 AM)firewalker Kirjutas: Aku pinge pole alla 10,5V langenud starteri töötamise ajal. Aga pinge starteri jõuklemmil samal ajal? Käivitusvoolu sadu ampreid koduste vahenditega mõõta ei saa, kuid langenud pinge annab voolukaost kaude märku. RE: 320cdi ja hõõgküünlad - Laur - 16-12-2014 + poolel võib ära kaduda kuni 0,5V sellel tõmberelee vahel, osa kaob sinna. - poolel 0,2-0,3V RE: 320cdi ja hõõgküünlad - v6sa - 16-12-2014 (16-12-2014, 10:11 AM)Laur Kirjutas: + poolel võib ära kaduda kuni 0,5V sellel tõmberelee vahel, osa kaob sinna. Kuidas mõõdad miinuspoolt starteril? Või pidasid silmas mõõtmist aku klemmilt ja siis kusagilt kereplekilt? Olen mitmel sõidukil mõõtnud starteri jõuklemmil pingeid 8 V kanti olukorras, kus akul püsib 10+V. Peale kaabelduse korrastamist on imeväel tervenenud ka starter |