26-05-2014, 09:07 AM
(25-05-2014, 08:33 AM)Randar Kirjutas: ...
Turvalisem on siiski kasutada kere massi!
MIKS?
Sest laadijatel (samuti teiselt autolt täkkudega voolu võtmisel) võib erineda voolukõikumisi (pean silmas üles poole).
Kuna otse klemmidele ühendatud laadijast suunatakse kogu vool otse akusse siis ülepinge korral rikutakse aku lihtsalt ära.
...
Oled kindel, et needsinased plokid elavad üle väidetavalt akut kahjustavad pingeimpulsid? Aku on on üsna hea ülekoormustaluvusega, elektroonikakomponendid reeglina mitte.
Lisaks tekib küsimus 211 laadimiskontrolli kohta: kui eeldada, et miinusjuhtme kereühenduse juures on mingi kogus elektroonikat, mis suudab piirata akust läbi lastavat voolutugevust vajalikul hetkel vooluringi katkestades (väga rammus eeldus). Tekib küsimus, kas laadimine välisest allikast takistab autol magama minna? Kui takistab ja arvestades ärkvelolevate seadmete üsna head isu, kuidas suhtub nutilaadija säärasesse tegevusse? Tunnistab aku peetisolevaks või vastupidi, jääbki laadima?
Suuresti teoreetilised küsimused, kuna praktikas ei ole kuulda massilisest akude suremisest. Pigem kärvab ikka elektroonika.