Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W211-Aku laadimine? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: W211-Aku laadimine? (/showthread.php?tid=29818)

Lehed: 1 2 3


W211-Aku laadimine? - tyyp1234 - 20-12-2012

Küsimus selline,et kuidas akut laadida?Olen kuulnud jutte,et akut ei pea maha võtma?Või kui peab,siis kuidas oleks õigem tegutseda?


RE: W211-Aku laadimine? - wdb240 - 20-12-2012

[Pilt: W211_bsg.JPG]




RE: W211-Aku laadimine? - tyyp1234 - 21-12-2012

Äitähh vastuse eestEusa_angelAga minu autol asub aku tagumise istme taga???On seal mingi vahe?


RE: W211-Aku laadimine? - wdb240 - 21-12-2012

Ei ole vahet. Miinus pannakse keresse sellepärast, et siis jõuab vool akuni läbi aku ploki (BSG)




RE: W211-Aku laadimine? - kaido - 21-12-2012

[quote='wdb240' pid='193447' dateline='1356047055']
Ei ole vahet. Miinus pannakse keresse sellepärast, et siis jõuab vool akuni läbi aku ploki (BSG)


lihtsalt küsin, et miks peab miinus jõudma läbi aku ploki akusse, miks ei või ühendada mõlemaid otsi aku külge?



RE: W211-Aku laadimine? - Iphica - 21-12-2012

Ma igaks juhuks märgin ka ära - ML-l on aku kõrvalistuja istme alla, kuid + poole jaoks on mootoriruumis üks klapp ja - siis keresse. Et ei pea üldse aku juurde minema. Ehk on E-klassil ka mootoriruumis taoline julla?


RE: W211-Aku laadimine? - kentq - 21-12-2012

(21-12-2012, 12:59 PM)Iphica Kirjutas: Ma igaks juhuks märgin ka ära - ML-l on aku kõrvalistuja istme alla, kuid + poole jaoks on mootoriruumis üks klapp ja - siis keresse. Et ei pea üldse aku juurde minema. Ehk on E-klassil ka mootoriruumis taoline julla?

W210-l oli, w211 E280 diislil mootori ruumist ei ole sellist otsa kahjuks leidnud. Ülevaatusel oli häda et pole kusagilt impulssi võtta. Ehk on see mõeldud sellest et täkku ei antaks?


RE: W211-Aku laadimine? - umbellatus - 21-12-2012

täpselt sama küss, milleks peab vool läbi ploki käima.

kas selleks et suvalise laaduriga laadides, AGM aku puhul oleks ikkagi kontroll laadimise üle?

sellisel juhul kui targa laadijaga, peaks võima ju otse ka laadida?


RE: W211-Aku laadimine? - kentq - 21-12-2012

Ei kujuta küll ühtegi põhjust ette miks ei võiks suvalist laadijat otse aku klemmide külge panna.
Ehk mõni targem parandab Eusa_angel


RE: W211-Aku laadimine? - wdb240 - 22-12-2012

No lihtne loogika.... Akusse minev vool peab käima läbi aku ploki. Aku plokk on pandud kere massi ja Aku (-) klemmi vahele. Kui aku laadija panna otse akule ja niiviisi plokist mööda minna, siis võib aku plokk ilmselt liigkõrge pinge pärast aku defektseks tunnistada. Akusse saab laadimisvool tulla ainult ühte moodi. Generaatorist ja see peab läbima aku plokki.
Audidel ja BMW-del sama moodi. Ühesünaga kõikidel masinatel, kes omavad aku juhtplokki. MB-l see kõige närusemalt välja kukkunud. Massi pole väga kuhugi panna. Audil seevastu konkreetsed kohad selleks
Audi doc. illustratsiooniks.
[Pilt: A27-10025.png]

W211 ei oma lisa (+) otsa kapoti all. Küll aga S211 omab, kuna selle mudelil võib olla elektriline pagaasniku põrand, mis ei taha väga liikuda, kui voolu pole. Aku aga asub tema all.
MB -l ei kontrolli aku plokk minutead geneka laadimist. Kontrollib auto voolu tarbimist ja juhib mõistliku voolu kasutamist. näiteks madala parda pinge korral ei luba Aku plokk kõikidel funktsioonidel toimida. Istmesoojendused on ootereziimis, Salongi vent on piiratud jms.



RE: W211-Aku laadimine? - marek - 22-12-2012

Natuke lugemist:

.pdf   w211_219_Dual_Battery_(ACB_-_ICC)_11-29-02.pdf (Suurus: 1.55 MB / Tõmbamised: 102)


RE: W211-Aku laadimine? - tyyp1234 - 11-11-2013

Täna akut laadides w211 on selline asi,et kui laadija on taga siis kaovad voolud ära.(ei saa uksi puldist lahti jne,jne)Kui võtan juhtme laadialt ära siis voolud tagasi.Kas või mis problem on????Äitähh


RE: W211-Aku laadimine? - Soebralik - 20-05-2014

(21-12-2012, 08:21 PM)kentq Kirjutas: Ei kujuta küll ühtegi põhjust ette miks ei võiks suvalist laadijat otse aku klemmide külge panna.
Ehk mõni targem parandab Eusa_angel

See ongi mingi uuema aja jutt. Auto akult läheb miinus otse keresse, ei mingeid vaheseadmeid. Vaatasin ka enda W210 oma siinse jutu ümberlükkamiseks üle ja aku miinusklemmilt läheb juhe otse keresse. Akut laetakse ikka nii, et otsad akule. Kui aku keerulises kohas, siis kapoti alla on toodud pluss, mis talub korralikku amperaasi. See kõlbab nii laadimiseks, kui teise aitamiseks.
Teiseks ei lähe keegi 24 voldise laadijaga 12 voldist akut laadima. Ja kui lähebki, siis on tuli taga, selle näeb ka poolpime ja elektrist mitte midagi teadev inimene ära.
Kõik erinevad juhtimised, kontrollid, targijad jms käivad läbi plussi. Miinus võetakse otse massist.


RE: W211-Aku laadimine? - v6sa - 20-05-2014

(20-05-2014, 10:50 AM)Soebralik Kirjutas: See ongi mingi uuema aja jutt.
...

Ning probleem uuema aja autodega, mis üsna täpselt aku pingel silma peal hoiavad. Nii üle, kui alapinge korral hakatakse süsteeme välja lülitama.

Akulaadija tekitab ülepinge. Erinevad laadijad erinevas ulatuses, kuid reeglina alla 14,5 ei kohta. C-Teki elustusfunktsioon näiteks annab pulsse kuni 15,8 V, mis ilmselgelt autole ebameeldivad tunduvad.Paranoid
http://www.ctek.com/gb/en/chargers/MXS%207.0


RE: W211-Aku laadimine? - Soebralik - 20-05-2014

15,8 volti on tõesti palju, kui laadija parajasti laeb. Soovitatav vahemik 13,8 kuni 14,8 volti. Ka alla selle ei lae akut kunagi täis.
Just, pingel hoitakse silma peal, laadimispingel. Sama teeb ka T-25 traktor või ükskõik, milline sõiduvahend, mil peal generaator ja aku. Generaator ju ise ka annab tunduvalt kõrgema pinge kui seadmetele vaja on, selleks on seadmed vahel. Aga aku miinusklemmiga pole siin mingit pistmist.


RE: W211-Aku laadimine? - v6sa - 20-05-2014

(20-05-2014, 11:18 AM)Soebralik Kirjutas: ...
Aga aku miinusklemmiga pole siin mingit pistmist.

Wohaa, mingi uus füüsika? Et vooluringi ei katkegi, kui üks klemmidest vooluallikalt eemaldada?

Aku laadimisel välisest allikast soovitatakse aku vooluringist eemaldada. See pole kohustuslik, kuid hoidmaks ära võimalike pingekõikumiste kahjusid, on mõistlik. Uuematel autodel tähendab see paraku kas ebamugavusi taasühendamise järel või lisatoite vajadust laadimise ajaks.

Kerega ühendatud miinusklemmi mahavõtmine on ohutum, sestap sedapidi ka tehakse.

Erinevate laadijate võime saavutada ja hoida soovitud pinge, on erinev. Hinnaline C-Tek suudab kehva toitevoolu kiuste lubatud pinge nõutud voolutugevusel stabiilsena hoida. Tõsi, kuumenedes sealjuures märkimisväärselt. Elektrooniliselt stabiliseeritud Einhelli väike trafolaadija toitepingel 209 V (tervitusi Eleringile!) enam 13,8V kõrgemale pinget 8 A juures ajada ei suuda. Sama laadija @221 V suudab lubatud 8A@14,3V kenasti tarnida.

Venelaste StartM ülalviidatud kehva toitevoolu tingimustes üle 4A@13,4V ei suuda.


RE: W211-Aku laadimine? - Soebralik - 20-05-2014

Nüüd ajasid teema segaseks. Vooluringi katkestamisest ma ei kirjutanud midagi. Kirjutasin, et laadida võib akut nii kapoti all olevate klemmide kaudu kui ka otse. Miinusel pole mingit lisaseadet vahel.
Laetud aku pinge on umbkaudu 13,2 - 13,3 volti. Seega peab laadija laadimispinge olema minimaalselt 13,8 volti, muidu ei saa ka laadijaga akut korralikult laetud. Aga see teema nüüd natuke põhijutust eemaldunud. Ning laadijate jutuga pole mõtet ka üle pingutada, sest kui laadija on vastav, aga annab laadimispinge liialt kõrge ja rikub sellega aku või ka autos mõne elektroonilise vidina, siis vastutab selle eest akulaadija tootja.


RE: W211-Aku laadimine? - v6sa - 20-05-2014

(20-05-2014, 11:52 AM)Soebralik Kirjutas: ...
Kirjutasin, et laadida võib akut nii kapoti all olevate klemmide kaudu kui ka otse.
...

Seda kohta ma küll ei leia.

Kui üldse, siis vaid abivoolu pluss on otseühendus. Igasugused muud klemmid käivad läbi karpide. Mida uuem auto, seda ettevaatlikum tasub "harjunud" juhtmetesse voolu laskmisega olla... 211 on üsna uus auto juba.

Mõni 211 juhtmestikku tundev tegelane võiks nüüd kinnitada seda, et kapotialune plusspunkt otse aku klemmile jõuab...Eusa_think

Aga eks igaüks laadibki sellega ja niiviisi, nagu õigeks peab. Ettevaatlik peab olema siis, kui akut lahti ei ühendada. Eraldiseisva aku laadimisega äratapmiseks tuleb natuke vaeva nähaIcon_rolleyes


RE: W211-Aku laadimine? - Soebralik - 20-05-2014

Jutt oli ikka ja ainult miinusest. Pluss on hoopis iseasi. Miinus jookseb akult otse keresse ehk massi, siin aga kirjutas keegi, et kere ja aku miinusklemmi vahel on mingi seade.


RE: W211-Aku laadimine? - virgo - 20-05-2014

(20-05-2014, 10:50 AM)Soebralik Kirjutas: See ongi mingi uuema aja jutt. Auto akult läheb miinus otse keresse, ei mingeid vaheseadmeid. Vaatasin ka enda W210 oma siinse jutu ümberlükkamiseks üle ja aku miinusklemmilt läheb juhe otse keresse. Akut laetakse ikka nii, et otsad akule. Kui aku keerulises kohas, siis kapoti alla on toodud pluss, mis talub korralikku amperaasi. See kõlbab nii laadimiseks, kui teise aitamiseks.
Teiseks ei lähe keegi 24 voldise laadijaga 12 voldist akut laadima. Ja kui lähebki, siis on tuli taga, selle näeb ka poolpime ja elektrist mitte midagi teadev inimene ära.
Kõik erinevad juhtimised, kontrollid, targijad jms käivad läbi plussi. Miinus võetakse otse massist.

Mis on uuem aeg? MB, BMW ja AUDI kasutavad akuplokke juba 10 aastat! Ka on üldjuhul kasutusel AGM tehnoloogia akud, mida laetakse spets laadijaga. Nagu Wdb240 kirjutas, siis need plokid kontrollivad nii laadimist kui ka aku kasutust. nõrgema aku korral on ainus prioriteet uste lahti tulemine ja auto käivitus. Nõrga aku korral tõmmatakse kõik muud funktsioonid järgemööda maha. Ei mingit makki, tulesi ja muid vidinaid. Ka on paljudel autodel kasutusel juba kaks akut. Lisaks kõigele muule jälgib akuplokk akust läbi käinud ampertunde ja vastavalt sellele korraldab laadimise ja aku kasutuse. Kui nüüd laed akut otse ja akuplokil pole sellest aimu, siis ta ikka hindab selle liiga vanaks ja kasutab seda kui tühja akut. Näiteks Audil on peale aku vahetust vaja arvutiga autole öelda uue aku kood ja ära nullida kasutatud ampertunnid. Vastasel juhul pole sul uuest akust kasu, sest teda kasutatakse kui vana.

Seega loo moraal on, et kui sa autost hoolid, siis tuleb seda hooldada, nagu ette nähtud.

NB! T25 ja W210 pole kuidagi sarnased W211-ga, C6 või E60-ga.