25-05-2014, 08:33 AM
Aga teema juurde tagasi tulles tuleb mainida, et akut võib laadida nii otse klemmidest kui ka miinust keresse ühendades.
Turvalisem on siiski kasutada kere massi!
MIKS?
Sest laadijatel (samuti teiselt autolt täkkudega voolu võtmisel) võib erineda voolukõikumisi (pean silmas üles poole).
Kuna otse klemmidele ühendatud laadijast suunatakse kogu vool otse akusse siis ülepinge korral rikutakse aku lihtsalt ära.
Kere massi kasutades (laadimistsükkel on muuseas aeglasem) aga jaguneb laadimisvool kogu kere vahel (kasutades ära kõik sellega ühenduses olevad voolu juhtivad detailid) ja voolu kõikumine ei ole akule niivõrd kahjulik.
Autodel millel on akuplokk nagu eespool juba mainitud lisab veel turvalisust, et akusse jõuaks vool vaid õiges koguses.
Paljud asjad meie elus on tehtud keeruliseks ja saaks ka lihtsamalt aga silmas on peetud meie endi turvalisust pikemas perspektiivis.
Turvalisem on siiski kasutada kere massi!
MIKS?
Sest laadijatel (samuti teiselt autolt täkkudega voolu võtmisel) võib erineda voolukõikumisi (pean silmas üles poole).
Kuna otse klemmidele ühendatud laadijast suunatakse kogu vool otse akusse siis ülepinge korral rikutakse aku lihtsalt ära.
Kere massi kasutades (laadimistsükkel on muuseas aeglasem) aga jaguneb laadimisvool kogu kere vahel (kasutades ära kõik sellega ühenduses olevad voolu juhtivad detailid) ja voolu kõikumine ei ole akule niivõrd kahjulik.
Autodel millel on akuplokk nagu eespool juba mainitud lisab veel turvalisust, et akusse jõuaks vool vaid õiges koguses.
Paljud asjad meie elus on tehtud keeruliseks ja saaks ka lihtsamalt aga silmas on peetud meie endi turvalisust pikemas perspektiivis.
Kurjajuur