21-05-2014, 11:47 AM
(20-05-2014, 10:32 PM)xman Kirjutas: 13,2 volti tuleb sellest, et ühe purgi pinge on 2,2 volti. Kuna neid purke on 12 voldisel akul kuus tükki, siis 6 x 2,2 annabki 13,2.Lahe. Millegipärast väidab viki, et aku elemendi pinge on 2.1 volti, mis teeb kokku 12.6 volti (http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_battery ). Esimene ettejuhtuv akumüüja koduleht pakub ka millegipärast laetud aku pingeks 12.7V - ilmselt sellepärast, et neil oleks võimalik oma praakakusid müüa
http://www.aku.ee/index.php?id=6
See muidugi ei tähenda, et praktikas ei ole võimalik 13.2V pinget aku klemmidelt mõõta. Minul lihtsalt pole õnnestunud. Vähemalt mitte selliselt akult, mida parasjagu ei laeta.
Ja oma väidetavalt p*** 100Ah akuga, mille klemmipinge laetuna oli sinna 12.6V kanti, sai edukalt tõsiste talvede korral üht suht kohvi 2.5L R6 diiselmootorit käima aetud. Suht edukalt veel kusjuures, kuigi -20 ja madalamate temperatuuride korral tuli paarikümne sekundilisi käivitustsükleid vähemalt 4-5 korda korrata enne kui mootor lõpuks käima oli nõus jääma.. Jah, ma tean, et oma hooletus, sest ei viitsinud mootorit korda teha, aga kuna seda ümbritsev kere oli suht hukas, siis oli eesmärk ainult võiduka lõpuni sõita. Mis küll lõpuks ka tuli, aga paraku hoopis teistel põhjustel.