20-05-2014, 11:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-05-2014, 11:03 PM ja muutjaks oli Soebralik.)
(20-05-2014, 05:43 PM)v6sa Kirjutas: Nüüd läks huvitavaks... Ehk teadjad viitsivad kommenteerida.
Kas aku moodul N82, mis on aku miinusklemmi kerepoolses otsas ainult nuusutab juhtmetes toimuvat ja kannab leitust ette Kuhu Vaja või tõepoolest käib kogu vool (ka starteri oma!) sellest õblukese väljanägemisega karbist läbi?
Ehk kas W211 puhul käib ka aku miinusahel enne keresse jõudmist läbi jõuelektroonika?
Aga uuri, kuhu läheb Sinu autol miinusklemmilt juhe. Ma sain enda omal lõpuks pihta, kuhu vaadata, küllap saad Sa enda oma puhul asja kergemalt teada. Ma alles esimesi nädalaid selle auto peal.
(20-05-2014, 05:33 PM)erkilo Kirjutas: Minu küsimus laetud aku klemmipinge kohta tuli lihtsalt sellest, et üle 12.8V pole mina veel kunagi suutnud aku pealt mõõta. Ka uue aku puhul. 12.4V olen küll täiesti läbi aku puhul näiduks saanud, mis täis laetuna suutis vaevu ühe käivituskorra üle elada. Samas ei ole ma ka läbi käinud sadu akusid ning pole mul käepärast olnud taadeldud mõõteriista, et oma mõõtmistulemuste korrektsust väita. Võibolla tõesti olen ostnud uuena poest tegelikult vana aku ja sõitnud sellega probleemivabalt aastaid, kui haritud härrad ütlevad, et alla 13.2V pingega laetud aku on peaaegu hukas..
Tõepoolest, 12,4 on aku lõpu lähedane pinge. Alla 12,2 voldi võib elektroonikat negatiivselt mõjutada. Suve elab sellega ilusasti üle, aga talve mitte. Ehk viimase talve sarnase elab, kus vaid kaks ja pool nädalat oli tõsisemat külma. Minu aku puhul ka see häda, et auto oli piisavalt kaua seisnud ja aku samuti. Aku aga töötab kõige paremini just siis, kui seda kasutataks. Lootsin küll, et pidev kasutamine parandab aku seisu, aga nüüd on laetud aku pinge tõusnud vaid 0,1 volti.