20-05-2014, 11:39 AM
(20-05-2014, 11:18 AM)Soebralik Kirjutas: ...
Aga aku miinusklemmiga pole siin mingit pistmist.
Wohaa, mingi uus füüsika? Et vooluringi ei katkegi, kui üks klemmidest vooluallikalt eemaldada?
Aku laadimisel välisest allikast soovitatakse aku vooluringist eemaldada. See pole kohustuslik, kuid hoidmaks ära võimalike pingekõikumiste kahjusid, on mõistlik. Uuematel autodel tähendab see paraku kas ebamugavusi taasühendamise järel või lisatoite vajadust laadimise ajaks.
Kerega ühendatud miinusklemmi mahavõtmine on ohutum, sestap sedapidi ka tehakse.
Erinevate laadijate võime saavutada ja hoida soovitud pinge, on erinev. Hinnaline C-Tek suudab kehva toitevoolu kiuste lubatud pinge nõutud voolutugevusel stabiilsena hoida. Tõsi, kuumenedes sealjuures märkimisväärselt. Elektrooniliselt stabiliseeritud Einhelli väike trafolaadija toitepingel 209 V (tervitusi Eleringile!) enam 13,8V kõrgemale pinget 8 A juures ajada ei suuda. Sama laadija @221 V suudab lubatud 8A@14,3V kenasti tarnida.
Venelaste StartM ülalviidatud kehva toitevoolu tingimustes üle 4A@13,4V ei suuda.