22-09-2013, 11:02 PM
Auto minu käes: 4 aastat
Minu käes sõitnud: 20 000 km
Talv garaažis
Minu jaoks oli sügisel 2012 väga tähtsa muutuse hetk. Maja ehitus sai niivõrd valmis, et müüsin garaažis seisvad ehitusjäägid oksjonitel maha. Garaaži sai piisavalt ruumi, et oma autod sinna ajada. Korisutstööd said valmis vahetult enne suuremaid sadusid, mis tegi väga suurt rõõmu. Ma lihtsalt seisin ja vaatasin autot, kui see esimest päeva garaažis parkis. Asjaolud läksid nii, et sellel talvel peres kahte autot vaja ei läinud ja seega sai terve talve ja kogu vihmase ning lume perioodi auto kuivas seista.
Mootori soojenedes kadus igasugune jõud
Ühel ilusal kevadisel päeval mõtlesin, et lähen lõpuks kupeega tööle. Auto käivitus nagu poleks seisnud. Peale 5 kilomeetrit tundis sabakont, et midagi on valesti. Teate küll seda tunne, et keegi ei saa aru, millest räägid, aga üsna pea on midagi läbi. Järsku kadus autolt igasugune jõud ja vaevalt podisedes suutis 15km/h sõita. Gaasipedaali vajutamine ei muutnud kuidagi. Mootori töö oli väga ebaühtlane. Mingi tumedat suitsu ei tulnud – pigem ei tulnud üldse midagi. Sama äkitselt tuli jõud tagasi, kuid seda vaid 100 meetriks. Lõpuks suri auto välja ja käivitamise katsed luhtusid. Ma olin ametlikult jäänud autoga teele.
Ise sõitsin abistajate toel tööle ja autole järgi tulnud äi käivitas auto ilma midagi tegemata. Töökojas vaadati jaga üle, aga midagi ei olnud valesti. Proovisõidul ei teinud auto mingeid trikke. Sain auto tagasi. Järgmine kord võtsid sõidu ette, kui jälle oli aja peale minek. Seegi kord läks sama moodi ehk mootor enam-vähem soojaks ja jõud läinud. Hoolduses võeti küttesüsteemi lahti ja mõõdeti survet. Mida ei leitud.
Sõber soovitas, et lase jagaja kaane alla süüte süsteemi õli. See ei aidanud midagi.
Seejärel soovitas ta sõita korra lahtise paagi korgiga. Sõitsin kinnisega kuni autol kadus jõud. Avasin paagi korgi ja käis vägev vaakumi pauk, nii et kütte piiskmeid pritsis välja. Mõne aja möödudes taastus ka auto mootori töö. Hoolduses puhastati mootori ruumist kütuse paagi tuulutus. Mehaanik ütles, et ta ei läinud, et seal oleks midagi takistanud, aga puhus korra läbi.
Auto oli nagu uuesti sündinud. Sõidu dünaamika paranes tuntavalt ning niigi nauditav sõit läks veelgi mõnusamaks. Peale seda pole olnud kordagi jõu kadumise muret. Pigem kardan lubade pärast.
Pestes lõhkusin peegli
Mulle meeldib oma autosid pesta. Mercedest pesen vahest tihemini kui sõidan ehk pesu kilomeetreid tuleb rohkem kui sõidu. Juhtus nii, et juhiust pestes lõin küünarnukiga peegli vastu ja see jäi imelikult. Uurimine näitas, et korpus katki ja tuleb uus panna. Tellisin peegli, aga ei täpsustanud, kas originaali või mitte. Sain mingi B osa ja mõtlesin, et proovin siis ära. Kombineerisin kui jaksasin, aga asjad sellest ei saanud. Tagasi seda enam ei võetud, sest oli isetegevusega seda liiga palju rikkunud ja nüüd on see B osa ees kuni ma ikka õige asja ostan. Peamine mure on praegu selles, et reguleerida ei saa, sest kang on liiga lühikene. Tõden seda sama, mida siin paljud teinud, et B osadega läheb asi kallimaks – eriti kui kere- või iludetailidest rääkides.
Perega pildistamas
Käisin ühel ilusal suvelõpu päeval ka autot perega pildistamas. Eesmärk oli ilusti saada pildile sõitev auto. Päris nii teravaks kui ma tahtsin ühtegi pilti ei saanud, aga palju naeratusi sai küll peale.
Mercedes oma kaaslastega
Kuusjuures kõik need autot sõitsid sellel päeval omal jõul. (selle ’74 aasta ’03 müün ära ;-))
Minu käes sõitnud: 20 000 km
Talv garaažis
Minu jaoks oli sügisel 2012 väga tähtsa muutuse hetk. Maja ehitus sai niivõrd valmis, et müüsin garaažis seisvad ehitusjäägid oksjonitel maha. Garaaži sai piisavalt ruumi, et oma autod sinna ajada. Korisutstööd said valmis vahetult enne suuremaid sadusid, mis tegi väga suurt rõõmu. Ma lihtsalt seisin ja vaatasin autot, kui see esimest päeva garaažis parkis. Asjaolud läksid nii, et sellel talvel peres kahte autot vaja ei läinud ja seega sai terve talve ja kogu vihmase ning lume perioodi auto kuivas seista.
Mootori soojenedes kadus igasugune jõud
Ühel ilusal kevadisel päeval mõtlesin, et lähen lõpuks kupeega tööle. Auto käivitus nagu poleks seisnud. Peale 5 kilomeetrit tundis sabakont, et midagi on valesti. Teate küll seda tunne, et keegi ei saa aru, millest räägid, aga üsna pea on midagi läbi. Järsku kadus autolt igasugune jõud ja vaevalt podisedes suutis 15km/h sõita. Gaasipedaali vajutamine ei muutnud kuidagi. Mootori töö oli väga ebaühtlane. Mingi tumedat suitsu ei tulnud – pigem ei tulnud üldse midagi. Sama äkitselt tuli jõud tagasi, kuid seda vaid 100 meetriks. Lõpuks suri auto välja ja käivitamise katsed luhtusid. Ma olin ametlikult jäänud autoga teele.
Ise sõitsin abistajate toel tööle ja autole järgi tulnud äi käivitas auto ilma midagi tegemata. Töökojas vaadati jaga üle, aga midagi ei olnud valesti. Proovisõidul ei teinud auto mingeid trikke. Sain auto tagasi. Järgmine kord võtsid sõidu ette, kui jälle oli aja peale minek. Seegi kord läks sama moodi ehk mootor enam-vähem soojaks ja jõud läinud. Hoolduses võeti küttesüsteemi lahti ja mõõdeti survet. Mida ei leitud.
Sõber soovitas, et lase jagaja kaane alla süüte süsteemi õli. See ei aidanud midagi.
Seejärel soovitas ta sõita korra lahtise paagi korgiga. Sõitsin kinnisega kuni autol kadus jõud. Avasin paagi korgi ja käis vägev vaakumi pauk, nii et kütte piiskmeid pritsis välja. Mõne aja möödudes taastus ka auto mootori töö. Hoolduses puhastati mootori ruumist kütuse paagi tuulutus. Mehaanik ütles, et ta ei läinud, et seal oleks midagi takistanud, aga puhus korra läbi.
Auto oli nagu uuesti sündinud. Sõidu dünaamika paranes tuntavalt ning niigi nauditav sõit läks veelgi mõnusamaks. Peale seda pole olnud kordagi jõu kadumise muret. Pigem kardan lubade pärast.
Pestes lõhkusin peegli
Mulle meeldib oma autosid pesta. Mercedest pesen vahest tihemini kui sõidan ehk pesu kilomeetreid tuleb rohkem kui sõidu. Juhtus nii, et juhiust pestes lõin küünarnukiga peegli vastu ja see jäi imelikult. Uurimine näitas, et korpus katki ja tuleb uus panna. Tellisin peegli, aga ei täpsustanud, kas originaali või mitte. Sain mingi B osa ja mõtlesin, et proovin siis ära. Kombineerisin kui jaksasin, aga asjad sellest ei saanud. Tagasi seda enam ei võetud, sest oli isetegevusega seda liiga palju rikkunud ja nüüd on see B osa ees kuni ma ikka õige asja ostan. Peamine mure on praegu selles, et reguleerida ei saa, sest kang on liiga lühikene. Tõden seda sama, mida siin paljud teinud, et B osadega läheb asi kallimaks – eriti kui kere- või iludetailidest rääkides.
Perega pildistamas
Käisin ühel ilusal suvelõpu päeval ka autot perega pildistamas. Eesmärk oli ilusti saada pildile sõitev auto. Päris nii teravaks kui ma tahtsin ühtegi pilti ei saanud, aga palju naeratusi sai küll peale.
Mercedes oma kaaslastega
Kuusjuures kõik need autot sõitsid sellel päeval omal jõul. (selle ’74 aasta ’03 müün ära ;-))