04-03-2013, 09:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-03-2013, 09:53 PM ja muutjaks oli canyondrift.)
Tervitus, pole ammu siia midagi erilist uuendanud...
No ega midagi toimunud ka õigupoolest ei ole, ainult kalla ja talla, siiamaani on auto kenasti vastu pidanud, ei mingeid raskusi ega ootamatusi. Tallinn küll tapab autot nii mis hirmus, et praegu otsustasin selle natukeseks ajaks ära viia, et ei tekiks ka kiusatust sõita. Sool ja muu jura mis autot koguaeg ümbritseb teeb oma töö ja see mulle ei meeldi...
Igatahes olen natukene aega end harida püüdnud STD foorumit sirvides, et kuidas on diiselmootorist võimalik välja tõmmata päris palju jõudu.
No jõud = kütus + õhk.... Mida rohkem kütust, õhku ja pöördeid, seda rohkem kW ka ilmselgelt on. No see on siililegi selge. Minu turbo modifitseering oli õrnalt kasulik, aga mitte piisavalt. Võibolla taastasin tehase algseade ja võibolla teeb isegi mingile läänekale õrnalt ära, aga mõttes on mõlkunud asi hoopis võimsamaks ajada. No kui mul nüüd õhku on, selle muret eriti ei ole, siis on tarvis kütusega tegeleda.
Olles nüüd STD foorumis natukene know-howd kogunud kuidas ja mis, siis olen hetkel teada saanud, et kütusekogust reguleeritakse pumba sees hammaslatiga, mis keerab plunsereid vastavalt siis gaasipedaali vajutusele. Plunser kontrollib iga silindri kütusekogust, kui palju jõuab pihustisse ja sealt edasi mootorisse. Uurisin ja puurisin, ning avastasin, et kui minu pump hetkel nii palju peale keerata, et enam kuhugile minna ei kannata, siis saab sealt kütust kätte umbes 66 kuupsenti slindri kohta (66c).. Ei ole eriti suur number, STD foorumi jaoks on see isegi väga väike. Edasise uurimise ja paari video vaatamisega sai selgeks, et minul pumpa peale keerates eriti midagi ei muutu, jõud on samal kohal ja plunserid ei suuda enam edasi midagi toota. Need siis peaks olema minu pumba sees 5,5mm elemendid kui hästi läheb. Kui pumba numbri kunagi saan, eks siis päriselt näha ole millised nad on. Igatahes on üks norrakas teinud võrdlusvideo kus kogematta sattus tal ühte pumpa modifitseerides 6.0mm elemendi asemele 5,5mm element... Peale pingis jooksutamist ja video tegemist nägin, et kui minu originaal suudab toota vaid 66cc, siis 6.0mm element suudab edasi anda umbes 120cc kütust. Seda on ühesõnaga päris palju, ligi kaks korda rohkem kui mul pump originaalis toodab.
Nüüd hakkab see häma pihta, et 6.0 element pidavat olema originaalis turbovariantidel, ehk siis 603 ja 606 turbomootoritel mida kasutatakse väga laialdaselt nö superpumpade tegemiseks. Ehk siis kui kellegil on diisliga sina peal inimesi või oskab ise sellest midagi rohkem kindlasti kui mina, siis tahaksin teada, et kas minu pumpa istub täpselt 606 mootori 6.0mm element sisse või mitte... Pumba koodis ma saaksin järgmine kord alles kätte kui kodumaale putkan, aga senikaua tuleb improviseerida ja mõtteid koguda.
Süües kasvab isu, pumba stendija ja üldine paika panemine pole probleem, mul üks tuttav onu on, kes neid Otepää kandis teeb ja omab kõiki tööriistu selle jaoks, aga ma loodan ka siit ehk infot saada.
Ehk siis, kas kellegil võiks üle olla kas kokku jooksnud 606/603 mootorit, millel on pump üle, oskaks viidata piisavalt soodsatele plunseritele, soovitatavalt ikka Boschi omad (hiinakatega ka kurisis, ei ole nad midagi väärt).Pakun ka, et mul jääb turbo 120cc jaoks kindlasti väikeseks ja et mootor ütleb üles, aga proovida tuleb, saaks no kordki mingit riisikat hirmutada musta suitsuga.
Olen päris paljudele turboisu peale ajanud ja eks see ilmselt on ainult et tõusvas trendis...
SuperTurboDieseliga on võimalik maanteel ka alla 10l/100km saada, niiet kütusekulu suureneb ainult raskema jala tõttu, kes kütusekulu pärast kardab.
No ega midagi toimunud ka õigupoolest ei ole, ainult kalla ja talla, siiamaani on auto kenasti vastu pidanud, ei mingeid raskusi ega ootamatusi. Tallinn küll tapab autot nii mis hirmus, et praegu otsustasin selle natukeseks ajaks ära viia, et ei tekiks ka kiusatust sõita. Sool ja muu jura mis autot koguaeg ümbritseb teeb oma töö ja see mulle ei meeldi...
Igatahes olen natukene aega end harida püüdnud STD foorumit sirvides, et kuidas on diiselmootorist võimalik välja tõmmata päris palju jõudu.
No jõud = kütus + õhk.... Mida rohkem kütust, õhku ja pöördeid, seda rohkem kW ka ilmselgelt on. No see on siililegi selge. Minu turbo modifitseering oli õrnalt kasulik, aga mitte piisavalt. Võibolla taastasin tehase algseade ja võibolla teeb isegi mingile läänekale õrnalt ära, aga mõttes on mõlkunud asi hoopis võimsamaks ajada. No kui mul nüüd õhku on, selle muret eriti ei ole, siis on tarvis kütusega tegeleda.
Olles nüüd STD foorumis natukene know-howd kogunud kuidas ja mis, siis olen hetkel teada saanud, et kütusekogust reguleeritakse pumba sees hammaslatiga, mis keerab plunsereid vastavalt siis gaasipedaali vajutusele. Plunser kontrollib iga silindri kütusekogust, kui palju jõuab pihustisse ja sealt edasi mootorisse. Uurisin ja puurisin, ning avastasin, et kui minu pump hetkel nii palju peale keerata, et enam kuhugile minna ei kannata, siis saab sealt kütust kätte umbes 66 kuupsenti slindri kohta (66c).. Ei ole eriti suur number, STD foorumi jaoks on see isegi väga väike. Edasise uurimise ja paari video vaatamisega sai selgeks, et minul pumpa peale keerates eriti midagi ei muutu, jõud on samal kohal ja plunserid ei suuda enam edasi midagi toota. Need siis peaks olema minu pumba sees 5,5mm elemendid kui hästi läheb. Kui pumba numbri kunagi saan, eks siis päriselt näha ole millised nad on. Igatahes on üks norrakas teinud võrdlusvideo kus kogematta sattus tal ühte pumpa modifitseerides 6.0mm elemendi asemele 5,5mm element... Peale pingis jooksutamist ja video tegemist nägin, et kui minu originaal suudab toota vaid 66cc, siis 6.0mm element suudab edasi anda umbes 120cc kütust. Seda on ühesõnaga päris palju, ligi kaks korda rohkem kui mul pump originaalis toodab.
Nüüd hakkab see häma pihta, et 6.0 element pidavat olema originaalis turbovariantidel, ehk siis 603 ja 606 turbomootoritel mida kasutatakse väga laialdaselt nö superpumpade tegemiseks. Ehk siis kui kellegil on diisliga sina peal inimesi või oskab ise sellest midagi rohkem kindlasti kui mina, siis tahaksin teada, et kas minu pumpa istub täpselt 606 mootori 6.0mm element sisse või mitte... Pumba koodis ma saaksin järgmine kord alles kätte kui kodumaale putkan, aga senikaua tuleb improviseerida ja mõtteid koguda.
Süües kasvab isu, pumba stendija ja üldine paika panemine pole probleem, mul üks tuttav onu on, kes neid Otepää kandis teeb ja omab kõiki tööriistu selle jaoks, aga ma loodan ka siit ehk infot saada.
Ehk siis, kas kellegil võiks üle olla kas kokku jooksnud 606/603 mootorit, millel on pump üle, oskaks viidata piisavalt soodsatele plunseritele, soovitatavalt ikka Boschi omad (hiinakatega ka kurisis, ei ole nad midagi väärt).Pakun ka, et mul jääb turbo 120cc jaoks kindlasti väikeseks ja et mootor ütleb üles, aga proovida tuleb, saaks no kordki mingit riisikat hirmutada musta suitsuga.
Olen päris paljudele turboisu peale ajanud ja eks see ilmselt on ainult et tõusvas trendis...
SuperTurboDieseliga on võimalik maanteel ka alla 10l/100km saada, niiet kütusekulu suureneb ainult raskema jala tõttu, kes kütusekulu pärast kardab.