03-10-2012, 02:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2012, 02:37 PM ja muutjaks oli kuld.)
(03-10-2012, 01:42 PM)hents99 Kirjutas: Eks üheks põhiprobleemiks on see, et sõita turbotatud autoga kusagil võistlusel, ei ole lubatud.
Või miski muu?
Autoralli EMV ja KV on olemas klass E11, mis on alates 2000cm3 ning turboautod. Selles klassis sõidavadki hetkel ainult tagaveolised ning BMW-d. Aegajalt satub sinna klassi ka muud marki sõidukeid.
Probleem on selles, et turbo tuleb tööle saada nagu sõidaksid vabalt hingavaga. Kuna palju on sõitmist piduri ja gaasiga koos mängides siis ei tohi olla nt. turbo viivitust, rõhulangust peab olema ühtlane töötamine erinevatel pööretel jne. Kindlasti ei tohiks olla, et turbo tuleks niimoodi järgi nagu lööks keegi puuhaluga järsku vastu pead.
nt. Meil on legend käikude järgi ning kuna meil on käigud suhteliselt pikad siis ühe käigu tööpiirkond on suur, e. ühe käigu tööpiirkonda jääb üsna erineva raadiusega kurve, lisaks muutuvate kurviraadiustega kurve. Seega on auto mootoripöörete vahemaa ühel käigul ka pikk. Seetõttu peab mootorijõud olema ühtlane kogu selle käigu ja pöörete ajal.
Seal on veel omad probleemid mida kirjeldada on raske, nagu emotsioonide kirjeldaminegi.
Kuna te seda plaanite teha siis ootangi huviga kuidas asi töötama hakkab. Ning kes teab, vb turbotame oma võistlusmasina ka ära.
Lubatud autod on FIA rühmade N, A, R ning EAL-i E-rühma (sh veoautod) tingimuste kohased
ralliautod.
EAL ralliautode klasside tähistus:
1. N1 N kuni 1400 cm3, R1A
2. N2 N 1400 – 1600 cm3, R1B
3. N3 N 1600 – 2000 cm3
4. N4 N üle 2000 cm3, Super2000 Rally, R4
5. A5 A kuni 1400 cm3
6. A6 A 1400 - 1600 cm3, Super1600 Rally, R2B
7. A7 A 1600 - 2000 cm3, R2C, R3C, R3T, R3D
8. A8 A üle 2000 cm3, WRC, S2000 1600 cm3 turbo
9. E9 E kuni 1600 cm3
10. E10 E 1600 kuni 2000 cm3
11. E11 E üle 2000 cm3 ja ülelaadimisega, kaherattaveoga
12. E12 aegunud homologeeringuga nelikveolised
13. E13 veoautod GAZ