12-02-2012, 09:31 PM
Tänaseks sõidetud turboga vistist 2000-2500km ja siiamaani on kestnud. Täitsa asine on nii isegi, tundub et kui nüüd vabalthingavaks tagasi teha, siis kiirenduse poolest tuleb küll masendus peale.
Vahepeal, õigemini see nädalavahetus sai tegeletud ka enda autoga natukene. Kõrvaldasin turbo õli äravoolu õrna õlilekke (uue tihendi näol), keevitasin kollektoris üle mõned märkamata jäänud kohad, vedasin jahutusvedeliku toru kultuursemalt kui ta seda enne oli ja nii lõppes üks päev...
Mõlemad päevad aga algasid sellega, et pidin auto käima sikutama - esimene laks mis arvasin et genekas on otsad andnud, aga et laadimise tuli ei põle siis välistasin selle hetkeks. Kuigi starter tõmmata ei jõudnud ja akulaadija lasi aku seest kahisema. Eile veel sain soojast peast auto ilusti käima, polnud nagu probleemi, kuigi täna hommikul tõmbas starter vaid pool tiiru ja kõik. Mõtlesin et õli liiga paks, ei jõua tõmmata, aga ei... Jälle sleppi, käima ja garaaži juurde, sees olles jätsin seisma ja starter ei näidanud enam absoluutselt elumärke, ei mingit plõksu ei midagi, siis oli selge, et viga starteris... Kuidas see aga kätte saada??
Egas midagi, jälle kollektor maha, turbo maha ja starter välja. Starteri seest vaatas vastu üpriski tolmune pilt, kus harjad polnud enam oma esimeses nooruses. Et viga harjades oli pani vähe muretsema - kust saada uusi... Aga siis meenus, et mul on ka teisi vanu startereid garaaži nurgas vedelemas ja lammutasingi mõned laiali. Sain ühe, vistist GAZ'i starteri seest ühed isased harjad mida pidin natukene kujult modifitseerima, et need minu starterisse istuks. Mõni tund tööd ja oli starter koos, näitamas häid elumärke. Õlitasin ja määrisin ära võlli otsad, puksid, puhastasin ja pesin mõningad asjad puhtaks ning panin starteri uuesti tagasi. Kui lõpuks kõik jälle kokku sain, siis rooli taha istudes oli imestus suur kui vaid korraks võtit keerasin ja auto juba käima läks, tundub et läks asja ette see töö ja vaev.
Turbo majanduse koha pealt sain viimaks ometi kätte võtta enda klaasriietatud detaili, mis ei tahtnud koost ära laguneda. Õhufiltri korpuse kaanega tegelesin mingi aeg, kus lihvisin pealmise osa enamvähem siledaks, pahteldasin ja kui nüüd veel paar tundi tööd seal kallal näha, siis saab korpuse ära värvida ja ilusaks teha. Mõte on ka panna üks katkine Mercedese märk korpuse peale, saaks vägagi eheda asja - umbes nagu originaali kui see audi ja rahvavaguni märk sealt maha freesida. Korpuse jaoks on ka toru veetud ja korraks panin ka kaane külge, kui filtrit sees pole, siis on hääl madalalt mehine ja jõudu täis, iseasi et KW siin nagunii palju ei ole. Filter ka kunagi sisse jõuab siis saab edasi tegeleda näiteks intercooleri paigaldamisega.
Ostsin ka uue radiaatori, läbi ei anna, hoiab vedelikku sees, mõned kärje osad on küll pudedad, aga ei ole hullu, vähemalt on nüüd normaalne tase koguaeg mootoris ja ei pea kartma et mõnikord kõrgemal pöördel või suvel temperatuur liiga suureks kasvab.
Vahepeal, õigemini see nädalavahetus sai tegeletud ka enda autoga natukene. Kõrvaldasin turbo õli äravoolu õrna õlilekke (uue tihendi näol), keevitasin kollektoris üle mõned märkamata jäänud kohad, vedasin jahutusvedeliku toru kultuursemalt kui ta seda enne oli ja nii lõppes üks päev...
Mõlemad päevad aga algasid sellega, et pidin auto käima sikutama - esimene laks mis arvasin et genekas on otsad andnud, aga et laadimise tuli ei põle siis välistasin selle hetkeks. Kuigi starter tõmmata ei jõudnud ja akulaadija lasi aku seest kahisema. Eile veel sain soojast peast auto ilusti käima, polnud nagu probleemi, kuigi täna hommikul tõmbas starter vaid pool tiiru ja kõik. Mõtlesin et õli liiga paks, ei jõua tõmmata, aga ei... Jälle sleppi, käima ja garaaži juurde, sees olles jätsin seisma ja starter ei näidanud enam absoluutselt elumärke, ei mingit plõksu ei midagi, siis oli selge, et viga starteris... Kuidas see aga kätte saada??
Egas midagi, jälle kollektor maha, turbo maha ja starter välja. Starteri seest vaatas vastu üpriski tolmune pilt, kus harjad polnud enam oma esimeses nooruses. Et viga harjades oli pani vähe muretsema - kust saada uusi... Aga siis meenus, et mul on ka teisi vanu startereid garaaži nurgas vedelemas ja lammutasingi mõned laiali. Sain ühe, vistist GAZ'i starteri seest ühed isased harjad mida pidin natukene kujult modifitseerima, et need minu starterisse istuks. Mõni tund tööd ja oli starter koos, näitamas häid elumärke. Õlitasin ja määrisin ära võlli otsad, puksid, puhastasin ja pesin mõningad asjad puhtaks ning panin starteri uuesti tagasi. Kui lõpuks kõik jälle kokku sain, siis rooli taha istudes oli imestus suur kui vaid korraks võtit keerasin ja auto juba käima läks, tundub et läks asja ette see töö ja vaev.
Turbo majanduse koha pealt sain viimaks ometi kätte võtta enda klaasriietatud detaili, mis ei tahtnud koost ära laguneda. Õhufiltri korpuse kaanega tegelesin mingi aeg, kus lihvisin pealmise osa enamvähem siledaks, pahteldasin ja kui nüüd veel paar tundi tööd seal kallal näha, siis saab korpuse ära värvida ja ilusaks teha. Mõte on ka panna üks katkine Mercedese märk korpuse peale, saaks vägagi eheda asja - umbes nagu originaali kui see audi ja rahvavaguni märk sealt maha freesida. Korpuse jaoks on ka toru veetud ja korraks panin ka kaane külge, kui filtrit sees pole, siis on hääl madalalt mehine ja jõudu täis, iseasi et KW siin nagunii palju ei ole. Filter ka kunagi sisse jõuab siis saab edasi tegeleda näiteks intercooleri paigaldamisega.
Ostsin ka uue radiaatori, läbi ei anna, hoiab vedelikku sees, mõned kärje osad on küll pudedad, aga ei ole hullu, vähemalt on nüüd normaalne tase koguaeg mootoris ja ei pea kartma et mõnikord kõrgemal pöördel või suvel temperatuur liiga suureks kasvab.