26-01-2012, 08:45 PM
Tähtis ei ole mitte vedeliku värv, vaid koostis, kuna jahutusvedelikud on kõik algselt ilma värvuseta ja iga tootja lisab värvi hiljem oma suva järgi. Seega kahe erineva jahutusvedeliku tootja sama värvi vedelikud võivad olla erineva koostisega.
Jahutusvedelikud jagunevad põhikomponendi alusel kahex: etüleenglükooli baasil ja propüleenglükoosi baasil. Mootori jaox pole vahet, aga etüleenglükool on kõvasti mürgisem (alla neelamisel võib tappa, aurud võivad näitex põhjustada lootekahjustusi) ja sellega tulex ettevaatlikumalt ümber käia kui propüleenglükooli baasil tootega, mis on ka mürgine aga väikestes kogustes pigem alkoholi tasemel ohtlik.
Lisandite alusel jagunevad jahutusvedelikud kolmex: IAT (inorganic additive technology), OAT (organic additive technology) ja HOAT (hybrid organic additve technology). Põhimõtteliselt, puhtalt jahutuse mõttes toimivad kõik kolm kõigis mootoreis, aga muude omaduste osas (korrodeerumise vastane kaitse näitex) on nad erinevad ja vale vedeliku kasutamine võib mootoriprobleeme põhjustada.
Näitex võib vale vedeliku puhul tekkida veepumba tiiviku juures liigne kavitatsioon, mis kiirendab tiiviku korrosiooni ehk veepump annab kiiremini otsad või ei tööta enam nii efektiivselt.
Väga tähtis on ka jahutusvedeliku tasemel silm peal hoida, kuna madala taseme puhul, peale süüte välja keeramist kui jahutusvedelikku enam ringi ei aeta ega jahutata, võivad mootorisse jahutusvedeliku ringesse jääda õhutaskud, milles on jahutusvedeliku aurud ja need on väga korrodeeruvad võrreldes vedeliku endaga.
Kokkuvõttes tuleb enne jahutusvedeliku ostmist veenduda, et see teie autole sobib. Kui ise ei tea täpselt, millist vedelikku tehas ette näeb, tuleb küsida autokaupade müüjalt, kellel on võimalik andmebaasist järgi vaadata ja teile õiget jahutusvedelikku pakkuda.
Küll aga, kui jahutusvedelikku on mootoris väga vähe (alla miinimumi) on õige vedeliku puudumisel parem kas või kraavivett juurde valada (läbi mõne riide filtreerides) kui selle väga madala jahutusvedeliku tasemega ringi sõita. See muidugi tähendab, et kohe esimesel võimalusel tulex see kraavivee segune vedelik korraliku jahutusvedeliku vastu välja vahetada ja soovitavalt eelnevalt ka jahutussüsteemi läbipesu lasta teha.
Jahutusvedelikud jagunevad põhikomponendi alusel kahex: etüleenglükooli baasil ja propüleenglükoosi baasil. Mootori jaox pole vahet, aga etüleenglükool on kõvasti mürgisem (alla neelamisel võib tappa, aurud võivad näitex põhjustada lootekahjustusi) ja sellega tulex ettevaatlikumalt ümber käia kui propüleenglükooli baasil tootega, mis on ka mürgine aga väikestes kogustes pigem alkoholi tasemel ohtlik.
Lisandite alusel jagunevad jahutusvedelikud kolmex: IAT (inorganic additive technology), OAT (organic additive technology) ja HOAT (hybrid organic additve technology). Põhimõtteliselt, puhtalt jahutuse mõttes toimivad kõik kolm kõigis mootoreis, aga muude omaduste osas (korrodeerumise vastane kaitse näitex) on nad erinevad ja vale vedeliku kasutamine võib mootoriprobleeme põhjustada.
Näitex võib vale vedeliku puhul tekkida veepumba tiiviku juures liigne kavitatsioon, mis kiirendab tiiviku korrosiooni ehk veepump annab kiiremini otsad või ei tööta enam nii efektiivselt.
Väga tähtis on ka jahutusvedeliku tasemel silm peal hoida, kuna madala taseme puhul, peale süüte välja keeramist kui jahutusvedelikku enam ringi ei aeta ega jahutata, võivad mootorisse jahutusvedeliku ringesse jääda õhutaskud, milles on jahutusvedeliku aurud ja need on väga korrodeeruvad võrreldes vedeliku endaga.
Kokkuvõttes tuleb enne jahutusvedeliku ostmist veenduda, et see teie autole sobib. Kui ise ei tea täpselt, millist vedelikku tehas ette näeb, tuleb küsida autokaupade müüjalt, kellel on võimalik andmebaasist järgi vaadata ja teile õiget jahutusvedelikku pakkuda.
Küll aga, kui jahutusvedelikku on mootoris väga vähe (alla miinimumi) on õige vedeliku puudumisel parem kas või kraavivett juurde valada (läbi mõne riide filtreerides) kui selle väga madala jahutusvedeliku tasemega ringi sõita. See muidugi tähendab, et kohe esimesel võimalusel tulex see kraavivee segune vedelik korraliku jahutusvedeliku vastu välja vahetada ja soovitavalt eelnevalt ka jahutussüsteemi läbipesu lasta teha.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!