Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Üleliigne tuli armatuuril - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: C-klass, 190E, 190D (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=105)
+--- Teema: Üleliigne tuli armatuuril (/showthread.php?tid=25876)



Üleliigne tuli armatuuril - ellyi - 23-01-2012

Tere!

On tekkinud armatuurile üks üleliigne tuli, mis käivitades läheb põlema ja kaob siis mingi hetk ja nüüd läks ka sõidu ajal mingiks ajaks põlema. Sooviks saada selgitust, mis tulega tegemist!

Panen siia juurde lingi, kust on näha armatuuri: Põleb siis pildilt 6 tuli.Pilt armatuurist



Ette tänades


RE: Üleliigne tuli armatuuril - hannes_s - 23-01-2012

Jahutusvedelikku vähe.


RE: Üleliigne tuli armatuuril - ellyi - 23-01-2012

Ja sellega tuleks kiiremas korras tegeleda ?


RE: Üleliigne tuli armatuuril - Ermo - 23-01-2012

(23-01-2012, 06:35 PM)ellyi Kirjutas: Ja sellega tuleks kiiremas korras tegeleda ?
Kiiret ei ole kui viitsid istuda teeääres keeva mootoriga Big GrinBig Grin aga jah igaksjuhuks lisa juurde.



RE: Üleliigne tuli armatuuril - voodoo - 24-01-2012

Vaata, et samat värvi valad, mis juba sees...


RE: Üleliigne tuli armatuuril - ellyi - 24-01-2012

Õnneks ütles seda ka üks sõber ja seetõttu jäi täna veel jahutusvedelik ostamata. Ma ise poleks sellele arvatavasti mõelnudki Eusa_wall


RE: Üleliigne tuli armatuuril - Nustu826 - 24-01-2012

Ise segan küll kõiki kokku ja siiani pole miskit juhtunud - aga mul vanemad autod kah...

Aga punasele punast ja sinine - roheline on segatav omavahel


RE: Üleliigne tuli armatuuril - ellyi - 24-01-2012

Mul on ka vanem auto.


RE: Üleliigne tuli armatuuril - väikemees - 24-01-2012

Lisaks, et kui võimalus on ja vajadus, siis rohelise jahutusvedeliku kasutusaeg on 2 aastat ja roosal 5 aastat.


RE: Üleliigne tuli armatuuril - RivoA - 25-01-2012

Punast ja sinist jah jumalaeest segamini mitte valada!! Saad klimbid vedelikku. Maintain fricofin käib Mersus. Jahutusvedelikud: MB approval 325.0


RE: Üleliigne tuli armatuuril - siimruz - 25-01-2012

Sai ka kunagi ühel igapäeva liikuril seda vedeliku segatud omavahel, kuna polnud teinekord tanklas ei ühte siis jälle teist. Ja ei täheldanud mina küll et mingeid muutusi oleks toimunud auto töötas ja jahutas igati korralikult.

Siim


RE: Üleliigne tuli armatuuril - Nustu826 - 25-01-2012

Mul ka sessuhtes nii, et sees oli sinine, ja kuna radikad mõlemal masinal tasapisi lekivad, siis olen punast konsentraati(-80) lisanud ja vahelduva eduga ka sinist/rohelist. Juba 3 aastat ei ole miskit juhtunud. See muidugi ei tähenda et juhtuda ei võiks.

Lisaks olen veel ühele vähesõitvale masinale lisanud rohelisele punast sekka ja siiani toimib...


RE: Üleliigne tuli armatuuril - Amadeuz - 26-01-2012

Kas värv ei näita mitte keemistemperatuuri?


RE: Üleliigne tuli armatuuril - Werewolf - 26-01-2012

Tähtis ei ole mitte vedeliku värv, vaid koostis, kuna jahutusvedelikud on kõik algselt ilma värvuseta ja iga tootja lisab värvi hiljem oma suva järgi. Seega kahe erineva jahutusvedeliku tootja sama värvi vedelikud võivad olla erineva koostisega.

Jahutusvedelikud jagunevad põhikomponendi alusel kahex: etüleenglükooli baasil ja propüleenglükoosi baasil. Mootori jaox pole vahet, aga etüleenglükool on kõvasti mürgisem (alla neelamisel võib tappa, aurud võivad näitex põhjustada lootekahjustusi) ja sellega tulex ettevaatlikumalt ümber käia kui propüleenglükooli baasil tootega, mis on ka mürgine aga väikestes kogustes pigem alkoholi tasemel ohtlik.

Lisandite alusel jagunevad jahutusvedelikud kolmex: IAT (inorganic additive technology), OAT (organic additive technology) ja HOAT (hybrid organic additve technology). Põhimõtteliselt, puhtalt jahutuse mõttes toimivad kõik kolm kõigis mootoreis, aga muude omaduste osas (korrodeerumise vastane kaitse näitex) on nad erinevad ja vale vedeliku kasutamine võib mootoriprobleeme põhjustada.

Näitex võib vale vedeliku puhul tekkida veepumba tiiviku juures liigne kavitatsioon, mis kiirendab tiiviku korrosiooni ehk veepump annab kiiremini otsad või ei tööta enam nii efektiivselt.

Väga tähtis on ka jahutusvedeliku tasemel silm peal hoida, kuna madala taseme puhul, peale süüte välja keeramist kui jahutusvedelikku enam ringi ei aeta ega jahutata, võivad mootorisse jahutusvedeliku ringesse jääda õhutaskud, milles on jahutusvedeliku aurud ja need on väga korrodeeruvad võrreldes vedeliku endaga.

Kokkuvõttes tuleb enne jahutusvedeliku ostmist veenduda, et see teie autole sobib. Kui ise ei tea täpselt, millist vedelikku tehas ette näeb, tuleb küsida autokaupade müüjalt, kellel on võimalik andmebaasist järgi vaadata ja teile õiget jahutusvedelikku pakkuda.

Küll aga, kui jahutusvedelikku on mootoris väga vähe (alla miinimumi) on õige vedeliku puudumisel parem kas või kraavivett juurde valada (läbi mõne riide filtreerides) kui selle väga madala jahutusvedeliku tasemega ringi sõita. See muidugi tähendab, et kohe esimesel võimalusel tulex see kraavivee segune vedelik korraliku jahutusvedeliku vastu välja vahetada ja soovitavalt eelnevalt ka jahutussüsteemi läbipesu lasta teha.