20-01-2012, 10:11 AM
(19-01-2012, 11:06 PM)l3gion Kirjutas: Ja vene traktorite turbod on tänapäevaste sõiduautode omadega võrreldavad?
Ning millise sisulise erinevuse poolest erineb kõnealune turbo näiteks CMD-62l kasutatud kõrvitsast peale suuruse? Mina näen kahte, kuid need ei mõjuta kompressoriosa, vaid kuumakoda.
Ei ole muutuvat geomeetriat, suure tõenäosusega veel ei ole õhku suunavaid labasid kompressorikojas, ei ole muutuva sammuga turbiiniratast (kuigi seda rõõmsalt pakutakse). Muide, isegi varemviidatud jossi osadel kõrvitsatel olid külmakojas õhu liikumist parandavad passiivlabad olemas...
Mis puudutab vene turbode vilistamiskalduvust, siis osasüü siin oli ka kehvas valmistuskvaliteedis. Harva kestis turbo üle TH2-e (mis käis umbes 1000 mototunni järel, sõltuvalt mudelist ja koormusest). Tänapäeval tõuseb suur protest, kui turbo ei kesta mootori iga (nii 10 000 mh). Tõsi, seda siis korraliku kasutuse juures, lollkasutajad lasevad need ikka 100 tunniga pilbasteks. Ning põllutehnika turbod käivad märkimisväärse osa oma ajast kirsipunase hõõguse temperatuuril, erinevalt enamusest meie tänavatel liikuvatest autokõrvitsatest.
Aga teemasse ka. Ma olen aru saanud, et sellel kõrvitsal puudub hetkel BP juhtimiseks vajalik atribuutika. Mida teeb turbo, kui pööretelt gaas järsult maha lasta? Pidurdub maha või puhub kollektorisse ikkagi rehvirõhu võrra sisse?
Minu küsimus on ajendatud STfoorumis tekkinud arusaamast, et OM61x mootorid on nii uimase regulaatorkarakteristikuga, et tavakasutuse juures (originaalelementidega pump, modifitseerimata regulaator, võimsusekasv kuni 100%) ei olegi selle vidina jaoks vajadust... OM60x mootorid olevat sedavõrd äkilisemad, et suuremate kõrvitsatega hakkavad lõdvikud plaksutama...