19-01-2012, 11:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-01-2012, 11:46 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(18-01-2012, 07:09 PM)l3gion Kirjutas: Nagu sa välja võisid lugeda siis ma ei väitnudki ,et ta nüüd homme laiali lendab.
Turbo ise viliseda ei tohi. Hääli võivad teha wastegate ja blow off klapid.
Samas mida sa ikka tahad ca 20 aastat kasutuses olnud turbiinilt.
Aga levitasid ikka seda linnalegendi - vilistav turbo on varsti otsas. Teadmata turbo marki ja selle ehituse eripära...
Küsin otse: palju turbomootoreid Sa oled pidanud? BO ja WG teevad spetsiifilisi hääli ja mitte kumbki neist ei tekita vilet (OK, WG avanemisel võib klappi läbiv õhk tõesti kusagilt ümber serva kihutades vilistada).
Turbo viliseva heli peamiseks allikaks on paratamatult pöörlev turbiiniketas ise. Kui kuumakojas pöörlev ratas väljastab heitgaase tangentsiaalselt, siis külma poole ketas "lõikab" aksiaalselt (OK, voolamine ei ole laminaarne, vaid kahjuks turbulentne) liikuvat õhumassi nurga all. Olgu see laba serv nii õhuke, kui tahes, tekitab see õhuvoo läbimisel täiendavaid pööriseid. Mida kiiremini õhuvool (ja turbiinilabad) liiguvad, seda rohkem segadust voolus tekib. Mida rohkem segadust, seda rohkem osakeste vibratsiooni, mis muutub meie jaoks tajutavaks heliks. Samal põhjusel vilistavad vanad, ilma juhtlabadeta koja ja "paksude" külmakoja ketastega turbiinid rohkem, kui uuemad, juhitavate suunurlabadega teod. Ning mida kehvemini on kokku pandud torustik, seda hullemad on turbulentsid ja seda rohkem tekib voolamisega seotud hääli.
Siin tuleb siis vahet teha õhu liikumisest tingitud "normaalsel" vilel ja kokkujooksva laagrisõlme surmaeelsel kriiskel. Toda viimast kaua nautida ei saa...
(18-01-2012, 08:19 PM)canyondrift Kirjutas: ...
Kui turbo esialgu sain, siis võtsin selle kojad küljest ära ja leotasin õlituskanaleid WD-40'ga et asi korralikult liikuma hakkaks, muidu oli ikka väga kinni see majandus seal.
...
See ei ole mitte hea. Valmista oma vaim ette peatseks laagrisõlme surmaeelseks kriiskeks... Võll teeb 20-80 krpm ja kui seal midagi otsa saab, on tükid kiired lendama...
(18-01-2012, 08:19 PM)canyondrift Kirjutas: ...
Võib ka olla, et mul on õli äravool peenike, peale voolab 5mm avast, ära jookseb 12-14mm avast.
Mõtlesid ikka pealevoolu? Mina igaks petteks piiraks väljavoolu samale läbimõõdule, kui pealevoolu. Kuigi peale tuleb õli õlipumba rõhuga ja ära voolab atmosfäärirõhuga, võib sellise ~3:1 suhte korral laagrisõlm puudulikult õlitatud saada. Mis siis juhtub, loe ülalt