02-12-2011, 09:59 AM
Võta suvaline veneaegne autoõpik ja vaata skeemi. Või kuugelda.
Teoorias on nii.
Jõuahel:
aku pluss->starteri pluss->läbi tõmberelee kontaktplaadi mootori mähistele->harjad->kere->aku miinus.
Lülitusahel jaguneb kaheks, on tõmbeahel ja hoideahel. Põhjuseks voolu kokkuhoid. Tõmbeahel:
aku pluss->süütelüliti starteriklemm->tõmberelee lülitusklemm->tõmberelee mähis->starteri mootori ahel kuni aku miinuseni.
Hoideahel:
tõmberelee lülitusklemm->hoidemähis->kere->aku miinus.
Peamiseks nõrgaks kohaks on starteri harjad. Need mõnikümmend A, mida tõmberelee tarvitab, ei suuda kehvast kontaktist alati läbi minna. Aga mootori pöörlemiseks vajaminevad paarsada küll.
Hoiderelee on nõrguke, tarbides vaid mõned amprid ja see õnnetu klõpsuke lõtkude väljatirimisest ongi kõik, mida ta suudab.
Loomulikult on võimalikud ka starteri külmumine ja ulatuslik veekahjustus (peamiselt rooste).
Teoorias on nii.
Jõuahel:
aku pluss->starteri pluss->läbi tõmberelee kontaktplaadi mootori mähistele->harjad->kere->aku miinus.
Lülitusahel jaguneb kaheks, on tõmbeahel ja hoideahel. Põhjuseks voolu kokkuhoid. Tõmbeahel:
aku pluss->süütelüliti starteriklemm->tõmberelee lülitusklemm->tõmberelee mähis->starteri mootori ahel kuni aku miinuseni.
Hoideahel:
tõmberelee lülitusklemm->hoidemähis->kere->aku miinus.
Peamiseks nõrgaks kohaks on starteri harjad. Need mõnikümmend A, mida tõmberelee tarvitab, ei suuda kehvast kontaktist alati läbi minna. Aga mootori pöörlemiseks vajaminevad paarsada küll.
Hoiderelee on nõrguke, tarbides vaid mõned amprid ja see õnnetu klõpsuke lõtkude väljatirimisest ongi kõik, mida ta suudab.
Loomulikult on võimalikud ka starteri külmumine ja ulatuslik veekahjustus (peamiselt rooste).