09-08-2011, 03:57 PM
Kaupo, Gutbrodi peal oli kahetaktiline sissepritsemootor. See ei olnud töökindel ja ei sobinud kasutamiseks normaalse sõiduauto peal. Sealjuures olid Gutbrodi sissepritsemootori välja töötanud samad insenerid, kes mõtlesid välja Mercedes-Benz 300SL-i sissepritsemootori. Neljataktilise sissepritsemootori töötas välja Daimler-Benz ja võttis esimesena kasutusele seeriatootmises MB300SL-i peal. Vikipeediast võime lugeda, milliseid tehnilisi takistusi pidi Daimler-Benz sissepritsemootori kasutuselevõtuks hulgaliselt kõrvaldama. MB300SL-i peal kasutati Boschi mehaanilist sissepritset. K-Jetronic-sissepritset kasutas Daimler-Benz veel W116-seeria V8-mootoritel.
Vähem tuntud on fakt, et MB300SL - maailma esimene sissepritsemootoriga sõiduauto - võimaldas Du Pont'il lõpuks välja töötada pliivaba bensiini (selle, mis tuleb tänapäeval iga tankla rohelisest tankurist).
Vähem tuntud on fakt, et MB300SL - maailma esimene sissepritsemootoriga sõiduauto - võimaldas Du Pont'il lõpuks välja töötada pliivaba bensiini (selle, mis tuleb tänapäeval iga tankla rohelisest tankurist).
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane