08-08-2011, 07:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2011, 07:45 PM ja muutjaks oli denis23.)
(08-08-2011, 06:07 PM)R129 Kirjutas: Denis mida Sa siis ootasid sellise "küsimuse" peale: Teeks ettepaneku - lugeda kokku asju, mis tulid alguses Mercedesel, ning mis pärast muutusid tavapärasteks teistel autodel. Mida sa selle küsimusena mõtled?
Ei ole selles alas spetsialist, kuid loen Wikist, et Ford ehitas mingi eksperimentaal seeria autosid 70ndate keskel millel oli "MINGI ASI" mis pidi turvavööd asendama. Kas see on sinu definitsiooni kohaselt ESIMENE või on see esimene kes toimiva lahendust massiliselt kasutama hakkas. Kas see, et mingil täiesti kolmandal autofirmal X oli samasugune "eksperimentaalseeria" enda katsetuses varem olemas tähendaks jällegi "kuldmedali" üleminekut. Pane reeglid paika siis saab ka nende üle diskuteerida.
Niipalju kui mina aru saan, siis oli Daimler esimene kes kasutas turvavöö eelpinguteid ja Airbagi koosmõju sest muud asjad ei kippunud nagu hästi toimima. Airbagi eesmärk on ju elusid päästa mitte lihtsalt Airbag olla. This integrated the seat belts and airbag into a restraint system, rather than the airbag being considered an alternative to the seat belt. 1981 Mercedes-Benz was the world’s first automobile manufacturer to present the airbag and belt tensioner as restraint systems to the public in a series-production car
Mercedes-Benz research on the airbag began in 1966, with practical trials starting in 1967. Mercedes engineers applied for a patent for their airbag system in October 1971. DE21 52 902 C. The principle of the airbag as protection for the driver and front passenger during an accident was already patented in the 1950s. The principal pioneers were the German Walter Linderer (Patent DE 896312 of 6 October 1951) and the American John W. Hedrik (Patent US 2649311 of 18 August 1953) Jah samal ajal oli USA meremehel sarnane patent juba aastakümneid olemas, kuid kas see oli ikka Airbag nagu me seda TÄNASES tähenduses mõtleme, ning millele sa ka küsimärgi panid. Airbag ei ole Airbag vaid eelpingutitega turvavöö koos Airbagiga moodustab süsteemi SRS mida me niiväga vajame ja selles oli Mercedes esimene.
ABSi näite toomine lennundusest on .... . Äkki võiks siis juba öeldagi, et autonduses pole peaaegu karvagi uut, sest enamus materjali jne arendustöö tuleb ju sõjatehnikast.
Mul ei ole vähimatki probleemi sellega, et GM või Form kuulsuse endale saab, aga ei ole mõtet vaielda kui ei ole vaidluse alused paika pandud.
Ei, see asi mis oli 1973 aastal Cadillacil ja Oldsmobilel tulnud oli ikkagi airbag, ehk siis õhuga täidetav kott, mis aitas kokkupõrgel vigastused vältida. Ja see ei olnud mingi "eksperimentaalauto", vaid ikkagi ametlik optsioon.
See, et airbag, mis 10 aastat hiljem Mercedes-klassile pani, töötas paremini, ei tähenda, et Mercedes oli esimene.
Sellisel põhimõttel võiks juba öelda, et Karl Benz ei ole 1885 aastal auto leiutanud kuna sellel oli ainult kolm ratast, ei olnud ust ega katust, ning lisaks kõigele, ei ole seda massiliselt toodetud.
Muide, ma loen praegu Vikist, et esimene sissepritsega auto oli Goliath SP700 ja Gutbrod (???)(seade tuli Boschilt).Aasta 1952. Minu jaoks on see üllatus, arvasin et esimene oli Mercedes 300SL.
Nüüd selgub, et 300SL oli esimene auto millel oli otsepritse.
Esimene auto millel on olnud elektrooniline sissepritse selgub, et oli hoopis AMG (1957)
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/