08-08-2011, 01:03 PM
Nagu tavaliselt ikka ei vaielda mitte teemaalgatuse sisu vaid muude põhimõtete üle. Juba eos on ju selge, et enne tuleks ära defineerida mida tähendab "esimene" (kas laborirotist inseneri tööjoonis, sõitval autol TÖÖTAV lahendus või seeriatootmisse kaasatud "teiste" tehnika). Hea näide siinkoha Airbag - nui neljaks oli esimene, ei olnud esimene Mida tähendab ESIMENE?
Analoogne on arutelu allhankijate temaatikaga - väga tore, selle üle võib diskuteerida, kuid enne kui hakata looma illusiooni, et Mercedesel pole tööjooniseid kõrgsurvepumbast, võiks sellele ka tõendeid leida. Päris julm "Forschung" mitte "Entwicklung" on ikka suurkorporatsioonides - enamus neist ei jõua niipeagi seeriatootmisse.
Mäletan näiteks kui veetsin 6 kuud BOSCHis oli seal üks projekt seotud lasteistme anduriga. Tellijaks oli KIA või mingi muu Aasia tegija. Eks sealgi ole väga erinevaid võimalikke stsenaariume - kas BOSCH makstakse kinni ja näiteks X aastat võib ainult KIAle seda toodet tarnida või läheb asi kohe üleüldisesse seeriatootmisse.
Võib muidugi ka lahti võtta patentide nimekiri mida BMW, Daimler või BOSCH on automaailma loonud - siis saab pildi ette, kes midagi esimesena tegi. Enemus asju on tänapäeval muidugi disainiteema, kuid tehnilisi asju võib ka leida erinevatest andmebaasidest.
Analoogne on arutelu allhankijate temaatikaga - väga tore, selle üle võib diskuteerida, kuid enne kui hakata looma illusiooni, et Mercedesel pole tööjooniseid kõrgsurvepumbast, võiks sellele ka tõendeid leida. Päris julm "Forschung" mitte "Entwicklung" on ikka suurkorporatsioonides - enamus neist ei jõua niipeagi seeriatootmisse.
Mäletan näiteks kui veetsin 6 kuud BOSCHis oli seal üks projekt seotud lasteistme anduriga. Tellijaks oli KIA või mingi muu Aasia tegija. Eks sealgi ole väga erinevaid võimalikke stsenaariume - kas BOSCH makstakse kinni ja näiteks X aastat võib ainult KIAle seda toodet tarnida või läheb asi kohe üleüldisesse seeriatootmisse.
Võib muidugi ka lahti võtta patentide nimekiri mida BMW, Daimler või BOSCH on automaailma loonud - siis saab pildi ette, kes midagi esimesena tegi. Enemus asju on tänapäeval muidugi disainiteema, kuid tehnilisi asju võib ka leida erinevatest andmebaasidest.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
www.hobenool.eu
5227858