08-08-2011, 11:21 AM
(08-08-2011, 11:11 AM)kiluo Kirjutas:(08-08-2011, 12:04 AM)taaviw126 Kirjutas: Mersul oli esimesena radikas, ujukiga karburaator, esimene kes jaotas kaalu nii nagu moodasatel autodel(eelkäiad olid hobuseta tõllad), pidurid kõigil neljal rattal, veojõukontroll(1959!), Euroopas esimene airbagidega, ellpingutusega vööd, esimene 7 käiguline automaatkast, ESP, kõige võimsam vabalthingav V8(amg 63, 85 hp per liiter), Pre-Safe system(pidurdab ise kui näeb selleks vajadust).
Kogu see jutt Wikipeediast.
Lambist esimene ettejuhtuv, mida kontrollisin - 1975. aasta Ferrari 308 GTB - 87 hj/l.
Eks igast BS-i muidugi võib ajada, alustades näiteks: CLS - esimene 4 uksega kupee. Mis asi see 4 uksega kupee üldse on, kui kupee on 2 uksega definitsiooni järgi. Ja mis asi siis on Mazda RX-8, mis tuli turule 2003. aastal, aasta enne CLS'i?
Mingit vihapurset vastuseks pole vaja, tean isegi, et MB on päris häid autosid teinud.
Huvitav, Wikipedia järgi selle Ferrari töömaht 2926cm3 ja tehase kinnitatud võimsus Euroopa turul 240 hj, mis teeb 82 hj/l ?
"The V8 engine was essentially of the same design as that used in the 308 GTSi model, apart from the four valves per cylinder heads. It was of a 90 degree configuration, with belt driven twin overhead camshafts per bank, having a total capacity of 2926cc, with a bore and stroke of 81mm x 71mm, with wet sump lubrication, bearing factory type reference F 105 AB 000 for European market cars. The claimed power output for main market European cars was 240 bhp at 7000rpm, and 235 bhp at 6800rpm for US market variants."