07-08-2011, 11:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2011, 12:08 AM ja muutjaks oli kaupo51.)
(07-08-2011, 11:23 PM)hents99 Kirjutas: Tavaliselt on ikka niiviisi, et tellija disainib/"inseneerib" ja mingi tootja toodab tellija joonise/plaani järgi.
Ühesõnaga tähtis on idee, mida tahetakse. Kes käib välja idee vms, ongi sisuliselt looja, mitte otsene teostaja.
Aga huvitav teema. Võiks esimesse postitusse kõik faktistatud väited ritta panna, saaks hea kokkuvõtte.
See pole väga loogiline jutt, et autotootja mõtleb asja välja ja teeb joonised ja siis ise ei viitsi toota ja laseb allhanke korras teha.
Autotootja annab ilmselt ikkagi allhankijatele ülesande. A la mul on plaanis turule tuua vaat selliste parameetritega auto. Teie allhankijad mõelge ning tehke selle auto jaoks valmis starter, kolvid, aknaklaasid, rehvid, rihmad, ABS, Airbag, sissepritse jne. Mingis kitsas lõigus (näiteks Common Rail toitesüsteem) on ikkagi kõige targem selle valmistaja (Bosch, Delphi, Nippondenso), kes toodab toitesüsteeme erinevate automarkide jaoks. Pole sel tellijal (näiteks MB-l) mingeid kõrgsurvepumba jooniseid kellegile anda, et tehke valmis
Ilmselt osa ideid võib autotootjalt tulla, aga kindlasti ei saa alahinnata komponenditootja ideid. Kui mingi uus tehniline lahendus (näiteks mainitud ABS) ilmus esimesena MB-l, siis oli see varsti olemas ka BMW-l ja vastupidi. Sest valmistas selle ja tarnis komponenditootja.