06-08-2011, 11:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-08-2011, 11:52 PM ja muutjaks oli denis23.)
(06-08-2011, 11:15 PM)kaupo51 Kirjutas: Tegelikult ei ole õiglane vaadata asju ainult autotootja (antud juhul MB) vaatevinklist. Uued lahendused sünnivad enamasti komponenditootja ja autotootja koostöös. Enamus autost on ju tegelikult allhange, keegi teeb autole rehvid, keegi klaasid, keegi aku, keegi kolvid jne. Kui palju nüüd milline insener midagi välja mõtles, on keeruline tagantjärgi öelda, loorberid lõikab autotootja (kes hõikab välja-meie kasutasime esimesena vot sellist ja sellist lahendust), aga musta töö tegi võib-olla hoopis ära komponendi tootja.
Ma ei ole näiteks üldsegi nii kindel, et ABS mõtles Mercedes ise välja...küllap aimate, kuhu rihin.
Volvo on näiteks välja hõisanud, et nemad võtsid sõiduautol esimesena kasutusele lambdasondi. Tegelikult mõtlesid selle lambdasondi Volvo jaoks välja Boschi insenerid.
Otse loomulikult. Ega loomulikult, ei ole väikefirma Jensen on olnud see, kes on leiutanud ABS pidureid, vaid ikkagi Dunlop, kes seda tegi lennukite jaoks jne. Sama auto 4WD ehitas Massey-Ferguson jne.
Aga siiski see on erand, millal autootja sai midagi "kandikul", ilma et see oleks tema poolt tellitud. Tavaliselt isegi kui Bosch, Lucas,Autolite, BorgWarner või keegi muu midagi teeb, siis ikkagi autotootja tellimusel.
Siinkohal tuleb siiski öelda, et Mercedes oli üks teerajajaid - just nende mudelid W114, W116, W126, W124 olid autod, mis väga suurel määral kujundasid kaasaegse auto sellisena nagu see praegu on.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/