05-08-2011, 10:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-08-2011, 10:39 PM ja muutjaks oli denis23.)
(05-08-2011, 09:59 PM)joristaja Kirjutas: kuskilt lugesin umbes sellist teemat cadillac -i kohta ja sealt jäi mulje, et kõik mis leiutatud on cadi esimesena oma autodele külge ka kruvinud. ainus millega mercedes võis parem olla oli ehk insener-tehnilised lahendused sildade ja ehk ka mootorite osas. viimases ma juba pisut kahtlen
GM (mille flagman on olnud Cadillac, mis sai enamus loorbereid) laias laastus on leiutanud:
- ABS (esimene oli Jensen FF, kuid see oli ainult 300 tk.)
- Airbag
- Power Window
- Power Steering
- Power Breaks
- Power seats
- Elektriline Starter- see on puhtalt Caddy.
- Cruise
- Kliima
- Kesklukk
- Sünteetilised salongi materjalid
- Atermaalsed klaasid
- AUTOMAATKÄIGUKAST !!! ja palju palju muud...
- automaatiline esitulede kontroll
Aga siiski mitte kõik need tulid Caddy pealt - palju oli Buicki ning Oldsmobile pealt enne katsetatud.
ja palju palju muud...aga siiski disaini poolest on tänane auto hoopis midagi muud, kui seda Cadillacid omal ajal on olnud.
Tuli meelde -
Mercedes esimesena kasutas sissepritse, esimesena pani diisli sõiduautole...esimesena pani alumiiniumist valuvelg sõiduautole, esimesena pani plokktuled, esimesena kasutas klassikalist "kolme ümmarguse lülitiga" soojenduse jne...
Vist esimene plastikstangetega auto oli ka Mercedes W126...
(05-08-2011, 10:16 PM)indrek Kirjutas: Kõik kaasaegsed turvalahendused said alguse Mercedes-Benz inseneride töö tulemustest - abs, airbag jne jne.
Ei, abs ja airbag ei ole Mercedese poolt leiutatud. Mõlemad on tulnud GMil (Caddy ja Buick) 1971 aastal, ehk siis 8-10 aastat enne Mercedest.
ABS on olnud ka Jensen Interceptoril 1964 aastast alates, aga see on olnud siiski Dunlop Maxaret, ehk siis lennunduses kasutatav seade, ning hinna poolest sobis ainult superautole. Oli ka mehaaniline, mitte elektrooniline.
(05-08-2011, 10:16 PM)indrek Kirjutas: Kõik kaasaegsed turvalahendused said alguse Mercedes-Benz inseneride töö tulemustest - abs, airbag jne jne.
Ei, abs ja airbag ei ole Mercedese poolt leiutatud. Mõlemad on tulnud GMil (Caddy ja Buick) 1971 aastal, ehk siis 8-10 aastat enne Mercedest.
Mercedesel on vist ainus suur teene - "pehme esiosa"
Turvavööd ja palju palju muud on Volvo teene.
ABS on olnud ka Jensen Interceptoril 1964 aastast alates, aga see on olnud siiski Dunlop Maxaret, ehk siis lennunduses kasutatav seade, ning hinna poolest sobis ainult superautole. Oli ka mehaaniline, mitte elektrooniline.
Tuli meelde...suunatuled mis lähevad kere külgedele on vist ka Mercedese "firmamärk", mis tänapäeval on muutunud just kui standardiks...
Katuseluuk tänase päeva mõistes,mitte puitlipridest kokku löödud kast on vist ka Mercedese teene...
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/