10-06-2011, 09:00 PM
Tõenäoliselt see, et linnas palavaga foori taga tõusis õli temp nii kõrgele, et õli rõhk hakkas langema. Samal põhjusel sõidavad ka meie peres kõik autod ja isegi traktor 5W50 õliga.
Kel asi ikka selgusetux jäi, siis mida väixem on õli esimene number, seda külmakindlam on õli (hangumistemperatuur on madalam), mida suurem on tagumine number, seda kuumakindlam on õli (ei lähe temperatuuri tõustes nii vedelax). Näitex talvel on täiesti ok sõita ka 5W30 õliga, kuid kuumal suvepäeval võib see ummikus seistes liiga vedelax minna, rääkimata rinkasõidust, kus temperatuurid tõusevad veel kiiremini. Seega kevadel olex parem see õli mõne 40, 50 või 60 lõpulise õli vastu vahetada. Või noh, teoreetiliselt peax 5W30 ka meie suve kannatama, kuid arvestades, et ta hinnavahe ei ole väga suur näitex 10W40 õliga olex suvex mõistlikum too õli mootorisse panna.
Kes oskab inglise keelt ja soovib veel rohkem infot õlide, filtrite ja mootori õlituse kohta, siis see on väga hea lehekülg:
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
http://www.carbibles.com/engineoil_bible_pg2.html
Kel asi ikka selgusetux jäi, siis mida väixem on õli esimene number, seda külmakindlam on õli (hangumistemperatuur on madalam), mida suurem on tagumine number, seda kuumakindlam on õli (ei lähe temperatuuri tõustes nii vedelax). Näitex talvel on täiesti ok sõita ka 5W30 õliga, kuid kuumal suvepäeval võib see ummikus seistes liiga vedelax minna, rääkimata rinkasõidust, kus temperatuurid tõusevad veel kiiremini. Seega kevadel olex parem see õli mõne 40, 50 või 60 lõpulise õli vastu vahetada. Või noh, teoreetiliselt peax 5W30 ka meie suve kannatama, kuid arvestades, et ta hinnavahe ei ole väga suur näitex 10W40 õliga olex suvex mõistlikum too õli mootorisse panna.
Kes oskab inglise keelt ja soovib veel rohkem infot õlide, filtrite ja mootori õlituse kohta, siis see on väga hea lehekülg:
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
http://www.carbibles.com/engineoil_bible_pg2.html
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!