![]() |
420 (560) SEL 1990 janek126 - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Klubi liikmete autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=10) +--- Teema: 420 (560) SEL 1990 janek126 (/showthread.php?tid=20076) |
420 (560) SEL 1990 janek126 - janek126 - 27-09-2010 Oh jaa.... Mõtlesin et teen siis oma kallikesest ka lõpuks teema. Üritan teha seda teemat tagasiulatuvalt. Üldinfo: Värvus- black-blue metallic 199 sisu- hall nahk 4x el.aken 4x istmesoojendused el.luuk kliima el.tagakardin 2x mäludega/õhkpatjadega el. istmed 1xel.peegel püsikiirushoidja Ostsin auto 2007 aasta augustis, kui bensu hind oli pea-aegu laes. Sain suht hea hinnaga. Muidugi autol oli päris palju vigu: -tagaosa oli saanud kerge kõksu ja suht pornolt oli korda tehtud -käigukastil 3-s käik libises läbi -stange kroomid olid oma aja ära elanud -esitiibade nurkades rooste-augud, mujalgi kergeid roostetäppe -ja muud nipet-näpet Leidsin arvutist mõned pildid milline oli väline seisukord ostes. [img] [img] [img] Ainuke üldpilt mille leidsin sellest ajast(Läti MB klubi sünnal tehtud): [img] Mõned kuud peale ostmist olid kellal sellised numbrid [img] JÄRGNEB..... Üritan vähemalt korra nädalas uuendada ja meelde tuletada mida kõike selle autoga tehtud on ![]() RE: 420 SEL 1990 janek126 - siim - 27-09-2010 Mõned roostetäpid ikka vanal autol leidub. Lisade nimekiri on muhe ![]() Edu! RE: 420 SEL 1990 janek126 - Reddog - 28-09-2010 njaaa kalliks läheb hooldamine aga samas oled sa ise ka sellega kursisi ja ei jää muud öelda kui suurt edu ja jaksu RE: 420 SEL 1990 janek126 - ReinGSM - 28-09-2010 Kuue korda tegemine on tänuväärt ettevõtmine, tee sellest sama ilus masin kui Tauno Mõtsi oma ![]() Järjekindlust ja suurt rahakotti sulle ![]() RE: 420 SEL 1990 janek126 - hents99 - 28-09-2010 Tundub, et rahvas pole Janeki autot reaalselt näinudki ![]() Mina olen korduvalt näinud, aga õnneks mitte sellises seisundis, millest pildid tehtud on. St. kere osas pole nagu midagi ette heita. RE: 420 SEL 1990 janek126 - Karl - 28-09-2010 (28-09-2010, 04:50 PM)hents99 Kirjutas: Tundub, et rahvas pole Janeki autot reaalselt näinudki Sama siin. Või pole siis korralikult teemat lugenud, et need pildid tehtud 2007 aasta kui ostis auto, mina ka nägin seda autot siis ja tean milline praegu, ei kannata võrrelda. RE: 420 SEL 1990 janek126 - v6sa - 28-09-2010 Kui ma nüüd mõtlema hakkan, siis mina nägin seda autot viimati vist eelmisel suvel Saugal. Tookord nagu auke enam ei paistnud... Isenenesest tekitab kuus alati emotsioone. Hea, et seegi isend on kodaniku käes, kellel vähemalt teoorias on piisavalt vahendeid auto korrashoiuks. Ning ka motivatsiooni näikse piisavat. ![]() Aga kirjuta ikka sellest ka, mida Sa temaga vahepeal teinud oled. Ning seda ei tohikski olla nii vähe. ![]() RE: 420 SEL 1990 janek126 - secman - 29-09-2010 See oli möödunud aasta suvepäevadel vist, kui asja värviahjust väljununa seda kuute näha sai. Millalgi oli ka teema selle auto hiljuti remonditud mootorist mis kokku jooksis ? RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 29-09-2010 (29-09-2010, 09:51 AM)secman Kirjutas: Millalgi oli ka teema selle auto hiljuti remonditud mootorist mis kokku jooksis ? ![]() ![]() ![]() 4,2 on lihtsalt LIIGA LAHJA MOOTOR.... RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 30-09-2010 Osa 2. Kohe , kui auto ostetud sai, sõitsin Männikule Mario juurde, kus tegime korraliku tehnokontrolli. Plaan oligi selline, et kõigepealt käiguosa perfektselt korda, seejärel alles keretööd. Esimese etapina läks vahetusse: - 4x piduriketas - 4x vedru - 4x amort(õnneks/kahjuks on tavaline tagasild) - 4x rattalaager - kogu roolisüsteem rattast rattani, v.a. roolikarp - järeljooksupadjad - mingid puksid/vardad tagasillast Midagi oli veel, aga ei mäleta enam. Juppide arve oli igatahes ca 15k. Muidugi vahetasin mootoriõli, käigukasti õli(lootsime, et aitab libisemise vastu), kõik filtrid. Seejärel sai nagu kruisida rahulikult kuni mingi märtsini 2008. JÄRGNEB..... Üritan vähemalt korra nädalas uuendada ja meelde tuletada mida kõike selle autoga tehtud on ![]() RE: 420 SEL 1990 janek126 - hents99 - 01-10-2010 Väheke bling`i ka tulemas ![]() RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 01-10-2010 Hents krt... Järjejutt ju käsil. ![]() RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 08-10-2010 Osa 3 Kuna kasti õli vahetus ei aidanud ja 3-s libises ikka läbi hakkasin teist kasti otsima. Sest olemasoleva remondikulud pakuti kuskile sinna 10tuhande lähedale. Sain siis kevadel 2008 nn. tugevdatud kasti Soomest (maksumusega........ väga palju) Kast korras, hakkas nagu tunduma, et mootor kuidagi lahja ![]() Sai siis kapoti alla sukeldutud. Kõigepelt sai vahetatud klapisääretihendid. (Karl polnud sugugi rõõmus Riias minu taga sõites...) Kett oli korras, aga yks keti pingutidest oli kohe-kohe minemas- seegi sai uus. Kogu kõrgepinge- küünlad, juhtmed, jagaja sisu, jagaja kaan, süütepool(MSD)- läks uueks. Õlituskanalid nukkade peal.(Õlisurve tõusis ca 20%) Muud nipet näpet ka sai sättida. Siis käis auto häälestuses Pesuri käes. Mina olin kulutatud raha ja tulemuse suhtega rahul. Tuuningu poole pealt: Toonklaas sai paigaldatud 25/50/75 (tagaaken/tagumised uksed/esimesed uksed) 220voldi muundur statsionaarselt- 1500W- pistik nii ees, kui taga ![]() Suht korralik helisüsteem, seda nii, et midagi originaali ei lõhkunud.(selle tegemisest peaks oma jutu kirjutama kunagi) Signalisatsioon (puldist käivitusega ![]() ![]() Nüüd ei mäleta, kuskil siis sai ka muretsetud 18tollised lorni veljed. Selle info ja tegemistega peaks olema oma jutuga kuskil 2008 aasta lõpus. Selleks ajaks, vaatmata kogu ajale, mis auto remondis viibis, kogunes 2008 aasta lõpuks läbisõitu ca 30tuhhi. Eks kindlasti oli neid asju ikka rohkem mida sai teha, aga kõik ei meenu hetkega. Ahjaa- esitiibade augud sai sanitaarremondi korras kinni keevitatud/pahteldatud/värvitud, lihtsalt, et silma ei karjuks. Plaan oli ju kogu värv.... Krt see juba järgmises osas. JÄRGNEB..... Üritan vähemalt korra nädalas uuendada ja meelde tuletada mida kõike selle autoga tehtud on ![]() Pildike ka siis 2008 a. talvest. [img] ![]() RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 12-10-2010 Osa 4 Kulgesin rahulikult, kuni sa selgeks, et enam ei taha sõita autoga, mille stange kroomid on paigatud fooliumteibiga ![]() Tegime siis nii. [img] ![]() Keevitust vajas suht vähe- tunduvalt vähem, kui kartsin. Läbi olid esivedrude alumised nn. kannud- selle põhjus, et MB oli teinud luugist/esiaknast tulevad kummivoolikud natuke lühikesed. Veel vajas plekksepa töid tagavararehvi augu põhi ja sedagi arvatavasti kunagi läbi elatud "kõksule". Siis läks sõit Silberisse ![]() ![]() ![]() -KOGU stange kroomring -Esitiivad -Küljeplatistikute kroomid -Küljeplastikute KÕIK kinnitused(krt.piimapaki täis vidinaid maksis 1500raha). -Komplektne el. antenn Muidugi igasuguseid mutreid-polte-seibe-tüübleid, mis läksid katki või tundusid lihtsalt liiga väsinud. Värvitud sai originaaliks- st 199 metallic black-blue (no vaata , mis nurga alt tahad aga aru ma ei saa kuidas need MB insenerid selles toonis sinist näevad ![]() Võõbatud sai ka seestpoolt, kuna kriime-kraame leidus sealgi. Plastiku originaaltooni otsimisega oli paras peavalu, mis reaalselt laheneski nii, et läksin plastiku tükiga poodi. Sai suht lähedale ![]() Värvimse järgi nägi välja siis selline [img] ![]() [img] ![]() [img] ![]() ![]() Sellise autoga sai siis kruisida kuni 2009.a. sügiseni. Vahepeal sai veel vahetatud pooltelg(silber, 8500.-), mis keeldus asfaldil kohapeal rehvi ringi ajama. Sellega järjejutt veel ei lõpe(kahjuks). P.S.Kahjuks ei oska pilte suuremaks teha.... Moded tuunige väheke ![]() Vahepala. Tean, et paljud (enamus siin fooromis) peavad korralikku 126-te selliseks autoks, millega talvel ei sõideta. Minu arvamus on, et 2000 raha, mis maksab korralik survepesur, on bensuarvete juures köömes. Lihtsalt tuleb autot pesta (ka sealt, kuhu automaatpesula harjad ei ulatu), kui kraadid kõiguvad alla miinus 10-t. Kuna kuue (eriti SEL-i) eelised tulevadki välja just talvel. Omal oli all talverehv 235/50 R18 ja 2008/2009 talvel sai sõidetud täpselt seal ja nii kiiresti kui vaja, sest see on MAGIC, kuidas selline pikk auto on stabiilne isegi ca 10-15 cm-s värskelt sadanud lumes. Ainuke asi, mis tuli talvesõiduks teha oli "Lüliti", mis lülitas kõik kolmetähelised asjandused välja(ASR,ABS,SRS.....). Vahepala lõpp. RE: 420 SEL 1990 janek126 - Karl - 12-10-2010 Nõus sellega, uskumatult stabiilne sellega talvel sõita. RE: 420 SEL 1990 janek126 - Laur - 12-10-2010 (12-10-2010, 12:32 AM)janek126 Kirjutas: ........ DAAA.... Isegi pildilt on näha kui stabiilselt ta kraavis püsib ![]() ![]() ![]() ![]() RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 12-10-2010 (12-10-2010, 09:26 AM)Laur Kirjutas:(12-10-2010, 12:32 AM)janek126 Kirjutas: ........ Palun vabandust, kuid mina polnud roolis. Mina nautisin taga-istme mõnusid. Juht arvas lihtsalt, et keereb metsateel lihsalt ringi ![]() Ta oli harjunud valerattaveoga ja mopi(kergete) mootoritega. Kuid siiski, sinna me ei jäänud ![]() ![]() RE: 420 SEL 1990 janek126 - Renkju - 12-10-2010 (01-10-2010, 01:13 AM)hents99 Kirjutas: Väheke bling`i ka tulemas Mul tuleb selle kellaplokiga meelde lapsepõlv ![]() RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 12-10-2010 (12-10-2010, 10:56 PM)Renkju Kirjutas:(01-10-2010, 01:13 AM)hents99 Kirjutas: Väheke bling`i ka tulemas Tahad sa sellest rääkida.....? RE: 420 SEL 1990 janek126 - Renkju - 13-10-2010 See konkreetne kelladeplokk, Rolexi kellaga ning väga huvitava kirjastiiliga kuulub Mercedez-Benz'ile, mis oli minu esimene MB, kus ma sees istusin ning millega sai Tartus, Annelinnas ja üle terve Tartu ringi sõidetud. Polnud teisi nii lahedaid räpivõsse nagu olime seda meie. Sealt ka minu MB hingesugulus. Kahjuks noorena ei osanud paraku sellisest esmaklassilisest S- Klassi kupeest lugu pidada. Mul on sellest autost veel kuskil arvutis isegi Taani reg. nr. pildidki. Väärt pilt, väärt mälestused. ![]() |