17-04-2011, 10:22 PM
Ära sa ikka pumpa näppima vast hakka. Asi nimelt ei toimi nii, nagu sa arvad. Nimelt starterit andes (käivitades) on kütuse etteanne keeratud niiehknaa maksimaalseks ja gaasihoova liigutamine kütusekogust enam ei muuda.
Pumbas sees on vedru, mis siis seda etteantava kütuse kogust muudab. Starterit andes venitab siis seesama vedru kütuse etteande maksimaalseks. Vedru teises otsas on tsentrifugaalregulaator, mis siis hakkab koos mootori pöörlemisega ka pöörlema. Vastavalt siis mootori pööretele tõmbab see regulaator vedru teist otsa(suurendab vedru pingsust) ja vähendab kütuse etteannet sinnamaani, et mootor jääb tühikäigule(pumbas tekib nö. tasakaaluasend).
Gaasi vajutades suurendad sa vedru pingsust jällegi ja toimub sama asi, et kütuse etteanne suureneb kuni tekib tasakaaluasend ja sellega saavutatakse soovitud mootoripöörded.
See on lihtsustatud seletus - tegelikkuses on neid vigureid seal pumba sees rohkem, aga täpset tööpõhimõtet on praeguses seisus ebavajalik seletada.
Pigem on sul ikka probleem kas kütuses või selle liikuvuses pumpa. Proovi uut kütust. Kui ta sul juba peaaegu käib, siis õhku ei usu et süsteemis on. Ehk on kvaliteet lihtsalt kehv teisel, või sattus mingi mittepõleva ainega kokkupuutunud kanistrisse.
Kunagi jamasin ühe 124-ga millel ka ei saanud niisama lihtsalt õhku kätte süsteemist. Pump oli sellise ehitusega, et pealevooluava asus kõrgemal kui tagasivool ja autol oli nina ka veel natuke kõrgemal ja jama oli mitu päeva.
Pumbas sees on vedru, mis siis seda etteantava kütuse kogust muudab. Starterit andes venitab siis seesama vedru kütuse etteande maksimaalseks. Vedru teises otsas on tsentrifugaalregulaator, mis siis hakkab koos mootori pöörlemisega ka pöörlema. Vastavalt siis mootori pööretele tõmbab see regulaator vedru teist otsa(suurendab vedru pingsust) ja vähendab kütuse etteannet sinnamaani, et mootor jääb tühikäigule(pumbas tekib nö. tasakaaluasend).
Gaasi vajutades suurendad sa vedru pingsust jällegi ja toimub sama asi, et kütuse etteanne suureneb kuni tekib tasakaaluasend ja sellega saavutatakse soovitud mootoripöörded.
See on lihtsustatud seletus - tegelikkuses on neid vigureid seal pumba sees rohkem, aga täpset tööpõhimõtet on praeguses seisus ebavajalik seletada.
Pigem on sul ikka probleem kas kütuses või selle liikuvuses pumpa. Proovi uut kütust. Kui ta sul juba peaaegu käib, siis õhku ei usu et süsteemis on. Ehk on kvaliteet lihtsalt kehv teisel, või sattus mingi mittepõleva ainega kokkupuutunud kanistrisse.
Kunagi jamasin ühe 124-ga millel ka ei saanud niisama lihtsalt õhku kätte süsteemist. Pump oli sellise ehitusega, et pealevooluava asus kõrgemal kui tagasivool ja autol oli nina ka veel natuke kõrgemal ja jama oli mitu päeva.