17-04-2011, 12:25 AM
Väike kurb ja meeli ragistav juhtum on hetkel käsil...
Teen väikese ülevaate oma probleemist üritades seda kirjelada nii täpselt kui võimalik ja ootan, et ehk oskab keegi ka lahendust pakkuda minu probleemile.
Algas asi nii, et reedel otsustasin et teen mootori soojakssõidu ja kütsin aga garaažist välja tuld andma. Kuna teadsin et paagis on mingisugune sinakasroheline ollus, siis mõtlesin et kui valge peale üle minna tuleb ilmselt paak kuivale sõita. Mõeldud tehtud, kanku kaasa ja ei olnudki palju kui mootor seiskus. Uus küte sisse, pumpasin kütte üles ja peale starteri andmist, küll natuke kauem, aga see on ehk tingitud õhust küttesüsteemis. Käima ta läks, sain ~500m sõita kuni mootor jälle seiskus, aga seekord niiöelda vahelduva eduga, ehk siis paukus - sai korra kütet ja jälle ei saanud. Hakkasin probleemi otsima filtrist, vahetasin enne etteandepumpa oleva filtri ära ja proovisin uuesti, kõssagi. Tükk aega sai proovitud ja mõeldud et mis nüüd on ja miks nii ja naa, lõpuks tõmbasin asja nööri otsas garaaži juurde.
Seal hakkasid pihta lahkamistööd, et mul filtriga juba selline kogemus olemas, et see kinni võib joosta siis kahtlustasin seekord peenfiltrit. Kuna mul seda parasjagu käepärast polnud siis võtsin vana maha ja puhastasin suruõhu ning nitrolahustiga, et saaks vähemalt auto siseruumidesse sõidutada. Ikka ei ühtegi poginat. Viskasin käega, et lähen toon uue filtri, siis vaatan, äkki läheb käima. Pärast ikkagi pidi garaaži tõukama... Pole just eriti kerge töö sellise mudaga.
Tänase päeva sees tõin filtri, vahetasin ära ja sain mootorist mingisuguse heli kätte, nagu tahaks käima minna, aga nagu jääks midagi puudu. Et olla kindel, et paagifilter ummistunud pole, võtsin kanistri ja surasin selle kapoti alla, ikka ei tööta. Siis võtsin lahti esimese silindri pihusti. Keerasin selle toru otsa ja andsin starterit, hajutas kütet ilusti. Siis mõtlesin, et äkki on õhk pumba vahel, keerasin pihustitorud ivakene lahti ja starerit. Ikka sama lugu, st peale kütte käsitsi üles löömist läheb korraks käima ja sureb kohe maha. Edasi ei tee midagi. Mõtlesin et äkki ei jõua etteandepump midagi üles lüüa ja võtsin selle maha ning puhastasin ära. Ei aidanud ka seegi, isegi vaakumklapi kontrollisin üle, see ei ole ka peale jäänud.
Seega, mis edasi? Pihustid on kunagi äsja-äsja vahetatud, hõõgküünlad toimivad ka kõik, need on veel järjestikühendusega ja küttefiltrid on uued. Tagasivool toimib, on kanistris kuulda sulinat kui käsitsi pumbata. Ja et etteande pumbas vist viga pole peaks ka see tõendama, et käsitsi pumbates ei muutu mitte midagi, muidu peaks mootor käima jääma.
Kas tõesti tuleb minna pumba kallale ja seal äkki mõned puhastustööd teha?
Panin tähele, et etteande pumbast peenfiltrisse jooksval torul on poldi sees võrkfilter, kas see on igal sarnasel asjal sees?
Teen väikese ülevaate oma probleemist üritades seda kirjelada nii täpselt kui võimalik ja ootan, et ehk oskab keegi ka lahendust pakkuda minu probleemile.
Algas asi nii, et reedel otsustasin et teen mootori soojakssõidu ja kütsin aga garaažist välja tuld andma. Kuna teadsin et paagis on mingisugune sinakasroheline ollus, siis mõtlesin et kui valge peale üle minna tuleb ilmselt paak kuivale sõita. Mõeldud tehtud, kanku kaasa ja ei olnudki palju kui mootor seiskus. Uus küte sisse, pumpasin kütte üles ja peale starteri andmist, küll natuke kauem, aga see on ehk tingitud õhust küttesüsteemis. Käima ta läks, sain ~500m sõita kuni mootor jälle seiskus, aga seekord niiöelda vahelduva eduga, ehk siis paukus - sai korra kütet ja jälle ei saanud. Hakkasin probleemi otsima filtrist, vahetasin enne etteandepumpa oleva filtri ära ja proovisin uuesti, kõssagi. Tükk aega sai proovitud ja mõeldud et mis nüüd on ja miks nii ja naa, lõpuks tõmbasin asja nööri otsas garaaži juurde.
Seal hakkasid pihta lahkamistööd, et mul filtriga juba selline kogemus olemas, et see kinni võib joosta siis kahtlustasin seekord peenfiltrit. Kuna mul seda parasjagu käepärast polnud siis võtsin vana maha ja puhastasin suruõhu ning nitrolahustiga, et saaks vähemalt auto siseruumidesse sõidutada. Ikka ei ühtegi poginat. Viskasin käega, et lähen toon uue filtri, siis vaatan, äkki läheb käima. Pärast ikkagi pidi garaaži tõukama... Pole just eriti kerge töö sellise mudaga.
Tänase päeva sees tõin filtri, vahetasin ära ja sain mootorist mingisuguse heli kätte, nagu tahaks käima minna, aga nagu jääks midagi puudu. Et olla kindel, et paagifilter ummistunud pole, võtsin kanistri ja surasin selle kapoti alla, ikka ei tööta. Siis võtsin lahti esimese silindri pihusti. Keerasin selle toru otsa ja andsin starterit, hajutas kütet ilusti. Siis mõtlesin, et äkki on õhk pumba vahel, keerasin pihustitorud ivakene lahti ja starerit. Ikka sama lugu, st peale kütte käsitsi üles löömist läheb korraks käima ja sureb kohe maha. Edasi ei tee midagi. Mõtlesin et äkki ei jõua etteandepump midagi üles lüüa ja võtsin selle maha ning puhastasin ära. Ei aidanud ka seegi, isegi vaakumklapi kontrollisin üle, see ei ole ka peale jäänud.
Seega, mis edasi? Pihustid on kunagi äsja-äsja vahetatud, hõõgküünlad toimivad ka kõik, need on veel järjestikühendusega ja küttefiltrid on uued. Tagasivool toimib, on kanistris kuulda sulinat kui käsitsi pumbata. Ja et etteande pumbas vist viga pole peaks ka see tõendama, et käsitsi pumbates ei muutu mitte midagi, muidu peaks mootor käima jääma.
Kas tõesti tuleb minna pumba kallale ja seal äkki mõned puhastustööd teha?
Panin tähele, et etteande pumbast peenfiltrisse jooksval torul on poldi sees võrkfilter, kas see on igal sarnasel asjal sees?