21-02-2011, 10:52 PM
Sisuliselt selle progetava aju seadistamisega on jah nii, et auto enam vähem käima saada ei ole eriti keeruline, kuid et ta käix normallselt (nii nagu uus auto tehasest tulles käib), sellex tuleb teda seadistada mitmeid kordi aasta jooxul erinevates ilmatingimustes, kuna tegureid, mis põlemiskabrisse sisesneva kütusesegu vahekorda mõjutavad, on väga palju. Muu hulgas õhutemperatuur, õhurõhk, kõrgus merepinnast (kuna kõrgemal on õhk hõredam), jahutusvedeliku temperatuur, kütuse temperatuur, õhu liikumise kiirus sisselaskes jne. Raskemax teeb asja veel see, et näiliselt ühe teguri muutumine ei pruugi anda lineaarset muudatust kütusesegus. Näitex kui õhutemperatuur tõuseb, siis teoorias läheb kütusesegu rikkamax, kuna soojem õhk on hõredam, kui aga õhutemperatuuri tõusuga kaasneb õhuniiskuse suurenemine, võib effekt olla hoopis vastupidine, kuna niiskus (H2O) sisaldab ka hapnikku ja see võib segu hoopis lahjemax muuta. Seega 1 kraad õhutemperatuuri tõusu võib kütusesegu ühes suunas kallutada, 3 kraadi aga juba teises suunas ning 7 kraadi jälle teises suunas.
Kõige parem viis seadistada (kui eelseadistus on tehtud) on jooxvalt logida mootori käitumist tavapärasel kasutamisel erinevates ilmastikuoludes ja hiljem nende logide järgi map-i muuta. See võibki kokku võtta pool aastat või aasta, et enamik erinevaid ilmastikuolusid saax esindatud.
Vemsil peax vist ka olema mingi sisseehitatud logimisvõimalus. Selle kohta peab nüüd ainult uurima, kui palju infot ta suudab salvestada (mitu mootori töötundi). Kõige parem kui ise peaxid ka päevikut selle kohta, mis päeval, mis kellaajal ning millistes ilmastikuoludes mootor päris õigesti ei käi, siis on seadistajal hiljem oluliselt lihtsam logist õige koht üles leida ja selle järgi map-i seadistada.
Kõige parem viis seadistada (kui eelseadistus on tehtud) on jooxvalt logida mootori käitumist tavapärasel kasutamisel erinevates ilmastikuoludes ja hiljem nende logide järgi map-i muuta. See võibki kokku võtta pool aastat või aasta, et enamik erinevaid ilmastikuolusid saax esindatud.
Vemsil peax vist ka olema mingi sisseehitatud logimisvõimalus. Selle kohta peab nüüd ainult uurima, kui palju infot ta suudab salvestada (mitu mootori töötundi). Kõige parem kui ise peaxid ka päevikut selle kohta, mis päeval, mis kellaajal ning millistes ilmastikuoludes mootor päris õigesti ei käi, siis on seadistajal hiljem oluliselt lihtsam logist õige koht üles leida ja selle järgi map-i seadistada.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!