11-02-2011, 09:10 PM
(11-02-2011, 08:21 PM)Nustu826 Kirjutas: Njah, tegelikkuses see paraku nii on. Ei ole veel kohanud meie talves näiteks 3l. mootoriga ja kinnijäätunud karterituulutusega sõidukit, aga väiksemaid see probleem just vaevabki. Lihtsalt suurem moto toodab rohkem sooja kui väike.
Oled Sa nüüd oma väites ikak nii kindel, et oskad seda ka kudiagi füüsikaliselt seletada? Mina ei oska...
Küll aga kaldun arvama, et enamasti ei sõida suurekubatuurilised mootorid lühikesi otsi ja üsna tihti on need ka paarkümmend aastat vanad - seega ebaökonoomsed. Mida rohkem kütust põleb, seda rohkem sooja tekib. Seega ka sooja üle jääb.
Ma olen nõus, et suurust ja sõidumõnu arvestades on teatud MB mudelid säästlikud, kuid ikkagi ei saavutata mõistliku hinnaga (loe: alla 100 endise kilokrooni) ostetava MBga kulunumbreid, mis algavad 4ga... Ning 4 vs 8 on kahekordne läbisõit. Üksinda sõites peab selle lisakütusekulu õigustamiseks olema mingi põhjus...