25-07-2010, 09:25 AM
Eelnevalt on sellest juttu olnud eelmisel lehel.
See oranž kraam on siis ühesõnaga tinamennik, Pb3O4 keemilise valemina.
Et seda oranži kraami saada otsisin pool eestit läbi, keemiakaubandus maardus pidi sellega ka tegelema, aga jäi parasjagu kaugeks et sinna paar korda kohale sõita.
Nagu ütleb miksike on tegu raske oksiidiga, ehk pulbriga. Et saada värvi tuleb seda segada naturaalse värnitsaga mida saab praegu kätte tavalisest ehituspoest. Värnitsa ja oksiidi kogused tuleb ise proovimise ja silma järgi paika panna, tavaliselt olen seganud ikka paraja moosi, mitte mingi värvi taolise asja sest plii on tõsiselt raske ja värv hakkab lihtsalt pleki pealt alla vajuma ja tekivad näotud praod. See pidavat olema ainuke asi mis seda oksiidi hästi seob ja lahustab. Ma pole muude asjadega proovinud, aga kui kere ükskord õues oli ja mennik peale kantud siis veepiisad antud koha peal ei püsinud. Tõmbasid kas pinna pärast mulli või voolasid kuskile lohku. Vahepeal on ka saanud seda kraami mingile kohale palju ja on alla voolanud ühte kohta kokku. Sinna on tekkinud värnitsakoorik ja all on märg mennik veel, need kohad töötlen pintsliga üle ja ajan laiali. Kuigi tegemist on väga mürgise raskemetalliga mis suudab ka oma toimet avaldada läbi naha minemisega siis olen eriti hoolikas, et end pärast korralikult ära pesta kui sellega mökerdan.
Peale kannan pintsliga.
(03-07-2010, 02:30 AM)janek126 Kirjutas:(02-07-2010, 09:14 AM)canyondrift Kirjutas:(01-07-2010, 10:49 PM)Laur Kirjutas: Mis "möks" see oranž on? tinamenning?Vot täpselt. Teadjamad mehed on rääkinud, et see oksiidikiht pidi maru hästi metalli kaitsma ja plii pidi roostele üks paras hirm olema. Kunagi kasutatud laevaremonditehastes kõige alusvärvina. Nagu teada, siis laev saab pidevalt soolast ja vett, siis talvele mõeldes on ehk hea asi sinna põhja alla.
Mina segan seda oksiidist ja värnitsast, saab selline hästi raske värv, mida pead parajas koguses segama. Sellepärast on ka piltidel asi tilkuma jäänud ja osaliselt alla vajunud, et värv nii raske on, kuna sisaldab raskemetalli, pliid.
On ka maru mürgine kraam, aga kunagi tehti selle ainega ziguli nime kandvaid masinaid ja kõik hea. Menningu peale panen veel krundi ja põhja alla masteksi haigetele kohtadele. Siis saab ehk hea.
Mina menningust varem midagi ei teadnud kui jutuks tuli kuidas vanasti autosid kaitsti. Sõbramees rääkis, et tal olevat pobi põhi sellega tehtud, kus mennik all oli, sealt oli puhas ja kus tavaline värv all oli, seal oli roosteämblik all. Pika otsimise ja sõitmise peale sain seda pulbrit omale mingis koguses, teeb veel mõned autod üle.
See menning on tõesti üks roostet hülgav kraam, eriti, kui sa selle segad loodusliku värnitsaga, mitte oksooliga.
Aga....., ei soovita tulevikus, kui kogu auto sellega kokku tehtud, keevitustöid ilma gaasimaskita teha- kordades mürgisem, kui mis tahes muu värv/lakk.
Aga projekt on tõsiselt muljetavaldav.
Edud.
See oranž kraam on siis ühesõnaga tinamennik, Pb3O4 keemilise valemina.
miksike Kirjutas:Pb3O4 tripliitetraoksiid, õigemini diplii(II)ortoplumbaat(IV) Pb2[PbO4], kõnekeeles pliimennik, on raske helepunane tahkis, tekib PbO pikaajalisel kuumutamisel kuni 540 oC (üle 570 oC laguneb). Pb3O4 esineb samuti kahes kristallvormis; kasutatakse korrosioonivastastes värvides, pliiakumulaatorites jm.
Et seda oranži kraami saada otsisin pool eestit läbi, keemiakaubandus maardus pidi sellega ka tegelema, aga jäi parasjagu kaugeks et sinna paar korda kohale sõita.
Nagu ütleb miksike on tegu raske oksiidiga, ehk pulbriga. Et saada värvi tuleb seda segada naturaalse värnitsaga mida saab praegu kätte tavalisest ehituspoest. Värnitsa ja oksiidi kogused tuleb ise proovimise ja silma järgi paika panna, tavaliselt olen seganud ikka paraja moosi, mitte mingi värvi taolise asja sest plii on tõsiselt raske ja värv hakkab lihtsalt pleki pealt alla vajuma ja tekivad näotud praod. See pidavat olema ainuke asi mis seda oksiidi hästi seob ja lahustab. Ma pole muude asjadega proovinud, aga kui kere ükskord õues oli ja mennik peale kantud siis veepiisad antud koha peal ei püsinud. Tõmbasid kas pinna pärast mulli või voolasid kuskile lohku. Vahepeal on ka saanud seda kraami mingile kohale palju ja on alla voolanud ühte kohta kokku. Sinna on tekkinud värnitsakoorik ja all on märg mennik veel, need kohad töötlen pintsliga üle ja ajan laiali. Kuigi tegemist on väga mürgise raskemetalliga mis suudab ka oma toimet avaldada läbi naha minemisega siis olen eriti hoolikas, et end pärast korralikult ära pesta kui sellega mökerdan.
Peale kannan pintsliga.