15-02-2010, 12:47 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-02-2010, 12:55 AM ja muutjaks oli estmersbenz.)
nonii, ise küsin, ise vastan - ehk on kellelgi sellest tulevikus kasu.
Minu autol sai mootor ca 8a tagasi vahetatud, ent vahetatud vanema 230E vastu (mootori kood lõpeb numbriga 510). Tänu sellele on mootorile kinnituvatel detailidel mõned konstruktsioonilised erinevused. Näiteks ei sobi sellele uuema mootori termostaatklapp (klapi serval on kanditud rõngastihend, millega koos klapp oma pessa ei mahu - tihendi võib asetada klapi peale) ja seetõttu korpuse kaas ei sulgu päris korralikult (korpuse ja kaane vahele jääb vahe ca 1mm). Vanema mootori termostaatklapp on kitsama ümara rõngastihendiga. Erinevused on ka veepumpadel. Uuema mootori veepumba võlli ots on lühem ja laiem, rihmaratas kinnitub võllile nelja poldiga ja laiema korpusega elektromagnet sidur on pressitud kitsama nuudi peale (pilti pumbast vaata eelmisest postitusest). Vanema mootori veepumbal on teravnurgaga kõrv generaatori kinnituseks (uuemal on selle asemel teraspuks), elektromagnet siduri korpus on kitsam (magnet ise sama suur uuemaga võrreldes) ja pressitud laiema nuudi peale, pumba võlli ots on kitsam ja pikem ning rihmaratas on pressitud pumba võllile (rihmarattal eraldi võll ventilaatori kinnituseks). Vanema mootori veepumbast on pilt siin: http://i48.tinypic.com/2iup6io.jpg
Pumba vahetus on tegelikult lihtsam, kui esmapilgul tundub. Tööd võib pidurdada nuudile aastatega korrodeerunud rihmaratas ja elektromagnet siduri korpus. Rihmaratta eemaldamiseks piisab pikemast poldist, mis toimib tõmmitsana, kui see keerata rihmarattal asuvasse võlli (poldi ots ei tohi olla faasitud, muidu võib rikkuda pumba võllis oleva keerme). Elektromagnet siduri eemaldamiseks on vaja tõmmitsat (soovitavalt 3- või enamaharuline). Enne paigaldamist puhastada kontaktpind ja vajadusel kasutada pressi. Edasine on juba lihtne.
Minu autol sai mootor ca 8a tagasi vahetatud, ent vahetatud vanema 230E vastu (mootori kood lõpeb numbriga 510). Tänu sellele on mootorile kinnituvatel detailidel mõned konstruktsioonilised erinevused. Näiteks ei sobi sellele uuema mootori termostaatklapp (klapi serval on kanditud rõngastihend, millega koos klapp oma pessa ei mahu - tihendi võib asetada klapi peale) ja seetõttu korpuse kaas ei sulgu päris korralikult (korpuse ja kaane vahele jääb vahe ca 1mm). Vanema mootori termostaatklapp on kitsama ümara rõngastihendiga. Erinevused on ka veepumpadel. Uuema mootori veepumba võlli ots on lühem ja laiem, rihmaratas kinnitub võllile nelja poldiga ja laiema korpusega elektromagnet sidur on pressitud kitsama nuudi peale (pilti pumbast vaata eelmisest postitusest). Vanema mootori veepumbal on teravnurgaga kõrv generaatori kinnituseks (uuemal on selle asemel teraspuks), elektromagnet siduri korpus on kitsam (magnet ise sama suur uuemaga võrreldes) ja pressitud laiema nuudi peale, pumba võlli ots on kitsam ja pikem ning rihmaratas on pressitud pumba võllile (rihmarattal eraldi võll ventilaatori kinnituseks). Vanema mootori veepumbast on pilt siin: http://i48.tinypic.com/2iup6io.jpg
Pumba vahetus on tegelikult lihtsam, kui esmapilgul tundub. Tööd võib pidurdada nuudile aastatega korrodeerunud rihmaratas ja elektromagnet siduri korpus. Rihmaratta eemaldamiseks piisab pikemast poldist, mis toimib tõmmitsana, kui see keerata rihmarattal asuvasse võlli (poldi ots ei tohi olla faasitud, muidu võib rikkuda pumba võllis oleva keerme). Elektromagnet siduri eemaldamiseks on vaja tõmmitsat (soovitavalt 3- või enamaharuline). Enne paigaldamist puhastada kontaktpind ja vajadusel kasutada pressi. Edasine on juba lihtne.