Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Veepumba vahetus - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: Veepumba vahetus (/showthread.php?tid=16958)



Veepumba vahetus - estmersbenz - 08-02-2010

W123 230E 1984 100kW
102 980 mootor

Küsin targemate käest - kuidas eemaldada veepumbalt rihmaratas? Icon_confused Veepump läheb vahetusse.


RE: Veepumba rihmaratta vahetus - estmersbenz - 10-02-2010

ma ikkagi usun, et siin on keegi targem kes ütleb, kuidas elektromagnet sidur veepumba võllilt eemaldada. (Sel korral on tegu tagavara mootorilt eemaldatud veepumbaga, millel on pisut teistsugune ventilaatori ajam.)


RE: Veepumba rihmaratta vahetus - estmersbenz - 10-02-2010

panin pildid ka üles, ehk on abiks. Võiks ju tõmmata, aga toorest jõudu lolli peaga ei tahaks ka rakendada, seepärast küsingi targematelt nõu.

http://i49.tinypic.com/rarkwk.jpg
http://i47.tinypic.com/500bvl.jpg
http://i46.tinypic.com/2vlp3s5.jpg
http://i48.tinypic.com/2q9z1pi.jpg


RE: Veepumba vahetus - estmersbenz - 15-02-2010

nonii, ise küsin, ise vastan - ehk on kellelgi sellest tulevikus kasu.

Minu autol sai mootor ca 8a tagasi vahetatud, ent vahetatud vanema 230E vastu (mootori kood lõpeb numbriga 510). Tänu sellele on mootorile kinnituvatel detailidel mõned konstruktsioonilised erinevused. Näiteks ei sobi sellele uuema mootori termostaatklapp (klapi serval on kanditud rõngastihend, millega koos klapp oma pessa ei mahu - tihendi võib asetada klapi peale) ja seetõttu korpuse kaas ei sulgu päris korralikult (korpuse ja kaane vahele jääb vahe ca 1mm). Vanema mootori termostaatklapp on kitsama ümara rõngastihendiga. Erinevused on ka veepumpadel. Uuema mootori veepumba võlli ots on lühem ja laiem, rihmaratas kinnitub võllile nelja poldiga ja laiema korpusega elektromagnet sidur on pressitud kitsama nuudi peale (pilti pumbast vaata eelmisest postitusest). Vanema mootori veepumbal on teravnurgaga kõrv generaatori kinnituseks (uuemal on selle asemel teraspuks), elektromagnet siduri korpus on kitsam (magnet ise sama suur uuemaga võrreldes) ja pressitud laiema nuudi peale, pumba võlli ots on kitsam ja pikem ning rihmaratas on pressitud pumba võllile (rihmarattal eraldi võll ventilaatori kinnituseks). Vanema mootori veepumbast on pilt siin: http://i48.tinypic.com/2iup6io.jpg

Pumba vahetus on tegelikult lihtsam, kui esmapilgul tundub. Tööd võib pidurdada nuudile aastatega korrodeerunud rihmaratas ja elektromagnet siduri korpus. Rihmaratta eemaldamiseks piisab pikemast poldist, mis toimib tõmmitsana, kui see keerata rihmarattal asuvasse võlli (poldi ots ei tohi olla faasitud, muidu võib rikkuda pumba võllis oleva keerme). Elektromagnet siduri eemaldamiseks on vaja tõmmitsat (soovitavalt 3- või enamaharuline). Enne paigaldamist puhastada kontaktpind ja vajadusel kasutada pressi. Edasine on juba lihtne.