Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz S124 2.5d 1991-Sten
#1
Mark:  Mercedes-Benz 250d
Väljalaskeaasta: 1991
Läbisõit: 584000
Võimsus: 69kw
Käigukast: 4käiguline automaat

Lisavarustus: Katuseluuk

Sai pikalt otsitud omale järgmist Mercedest (190ne kõrvale), lähtudes vajadusest suurema auto järele siis sai vaadatud universaali. Ilmselt juba paar aastat hoidnud autoturul silma peal aga kuna raha on alati ka mujale, palju mõistlikumatesse kohtadesse vaja, on auto ost suiku jäänud. Kuniks siis selle aasta oktoobrini, mil igapäeva sõiduk otsustas totaalselt saba anda ja kuna 190ne ehitus on juba paar aastat kestnud ja siiani lõppu ei paista, kohe kohe lajatatakse meile automaksu kirvega, otsustasin järgmise auto kasuks. Sai muidugi kohe hakatud vaatama Mercedeseid, mis muidugi majanduslikus mõttes ei ole kõige mõistlikum otsus. Käis ka mõte läbi vaadata mõni normaalses hinnaklassis uuema aja auto, aga punkt 1- ma lihtsalt ei viitsi remontida enda autot mis mulle tegelikult ei meeldi ja punkt 2- teades minu õnne siis vahet ei ole mida ma ostan, remontima hakkan ma nii kui nii. Ma lihtsalt ei ole see inimene kelle käest kuuleks neid sõnu, et 5 aastat tagasi ostsin auto ja siiani vaid õli ja kuluosasid vahetanud, aga see selleks. Niisiis sai tuulatud natukene auto24-s kuniks pilk peatus ühel valgel universaalil. Jutt oli auto kohta ilus ja hind veel ilusam, TÜV selle aasta novembrini ehk siis umbes kuuke. Kiire kontroll maantee ametist ja auto iga aasta ilusti TÜV läbinud, kuna pildid autost olid tehtud ilmselgelt kartuliga otsustasin autot vaatama minna. Nädal või kaks enne vaatama minemist sai veel lihtsalt nii huvi pärast (sel hetkel veel kindlat plaani vaatama minna ei olnud) müüjale helistatud, kiideti et auto aastake tagasi värvitud, roostet ei ole, kõik tip-top. Mingi hetk tuli kindel otsus, et lähme vaatame üle. Sai siis teise Eesti otsa tuisatud ja purjus auto müüjagi üles leitud, väljast üsna korralik- uksel ja tiival mõned täkked ja tagatiib mullitab natuke, salongis esineb vastavalt läbisõidule kulumisjälgi- rool sile ja juhiistme nurk katki. Tee viis meid ülevaatuspunkti, seal mõõdeti ja vaadati auto üle ja sai ka ise põhja alla pilk heidetud. Otsest auku seal ma ei tuvastanu, va esisilla tala õõtsakinnitus kohas, küll aga kehva plekksepa tööd. ÜV mehed avastasid veel mõned vead- mitte töötava tagumise udutule ja käsipiduri märgutule. Sai hinnas veidi alla tingitud, auto ümber registreeritud ja kojusõit võiski alata. Esimese asjana avastasin anomaaliad kütuse seieris. Auto ostu hetkel oli paak pilgeni täis ja juba mõnekümne kilomeetri läbimisel tühi, käis juba korra mõte läbi tohutust kütuselekkest aga õnneks või kahjuks paneb seier villast. Sai poole teepeal peatus tehtud- söödud, auto tangitud ja  pestud ning kojusõit võis jätkuda. Kuna esialgu polnud mingit plaani siia foorumisse autost teemat teha, pole ka ühtegi pilti auto ostu hetkest, pildid sai tehtud mõni nädal hiljem. Aga kuna üht-teist on autole vaja, tundus teema tegemine mõttekam kui facebookis igat juppi ükshaaval taga ajada.
Niisiis, kuna tänase päevani pole suutnud ühtegi normaalset pilti autost teha, lisan siia paari nädala tagused pildid

[Pilt: 37746-mb_s124.jpg]
[Pilt: 97543-20241124_154031.jpg]
Vasta
#2
Vead mis ostuhetkel teadsin: Käsipiduri ja täistulede märguande tuled armatuuris ei põlenud
                                        Esisilla talas paar pehmet kohta
                                        Parem tagumine nivoo amort lekkis ja kolksus
                                        Nivoo regulaator lekkis
                                        Tagumine udutuli ei töötanud
                                        Tagumine vasak turvavöö ei tõmba sisse
                                        Esistange puruks sõidetud ja kehvalt lapitud
                                        Teiselt kolmandale käiku vahetades käib läbi jõnks
                                        Keskmistest vendi avadest puhub koguaeg, ka siis kui need kinni keerata
                                        Sooja reguleerimine ei tööta nii nagu peaks, puhub kas täiesti külma või siis kuuma, milles viga täpselt ei tea. Talv ka kohe käes nii, et pole hullu
                                        Katuseluuk ei toimi, üks pool vähe üleval ja ei liigu korralikult
                                        Tagumisele aknale vett ei tule, jookseb tagant polstri vahelt tuppa
                                        Tagaklaasi soojendus ei tööta

Võimalik et oli veel midagi mis hetkel ei meenu. Niisiis, järgmine õhtu peale auto ostu avastasin, et mitte üks valgusti armatuuris ei põle. Esimesena kahtlustasin kaitset, sai see üle kontrollitud ja tõdetud et kaitse oli terve, küll aga kõik kaitsmed kaitsmeplokis olid vanad ja oksüdeerunud- nii et otsustasin need mingihetk välja vahetada. järgmine päev kiskusin välja spidoploki, et kontrollida seal olevat kaitset. Avastasin katkise reostaadi- sai tinutatud ja kõik tuled töötavad nii nagu peavad. Mingi hetk tellisin ära kogu hoolduse asjad koos käigukasti õli ja filtriga (kuna eelmine omanik polnud kasti õli vahetanud). Kui hoolduse asjad kohal olid olin autoga läbinud mõnisada km- aeg oli hoolduseks. Sai vahetatud õhufilter, õlifilter, õli ja automaatkasti õli ja -filter ning diffri õli. Hoolduse käigus avastasin lekkivad differi simmerid. Kastiõli vahetades midagi ebaloomulikku ei märganud, näha oli et õli polnud ammu vahetatud(eelmine omanik polnud kordagi vahetanud), tumepunane kuid ebaloomulikku lõhna või võõrkehi ei tuvastanud. Külge läks uus Valeo filter ja Elringi tihend, põhja pingutades arvasin et suudan need 8-12 Nm enamvähem täpselt välja keerata aga võta näpust, jäi lekkima. Ju siis sai veidi üle pingutatud ja tuleb mingihetk kasti õlivann välja vahetada.
Sai vahetatud ka diffri õli, paljut seal sees enam polnudki. Vana välja, sisse läks Motuli 75w-90.
Vasta
#3
Jaksu ja kannatust ilusa auto pidamisel. Õiget värvi pealegiSmile

Käigukasti põhja poldiaugud venivad tavaliselt välja lolli jõuga pingutamisest. Need saab kenasti sobiva klotsi peal välja tagasi lüüa ja jääb pidama. Või siis elavdad maailmamajandust ja ostad uueSmile

Kütusetaseme anomaalia põhjus on enamasti sitane andur. See käib pakiruumi põhjasüvendis oleva plastkorgi alt välja ja saab viisakalt lahti võtta puhastamiseks.

Tagumine turvavöö võib hakata sisse tagasi rullima, kui ära küürida. Või vahetad ära, Sinu valik.
Vasta
#4
Kasti põhja vahetan ilmselt ära kuna uue põhja saab täiesti normaalse hinna eest, läheks siis juba kindlapeale välja. Ühe soojaga plaan vahetada ka K1 ja K2 klapid. Kütuse taseme probleemis kahtlustan ise seierit kuna armatuurile koputades läheb seier õigesse asendisse, vähemalt mingiks ajaks. Ilmselt võtan mingiaeg kellaploki välja ja puhastan ära, see ei ole hetkel ka väga häiriv viga. Turvavööga oli selline lugu, et eelmine omanik suutis autost väljudes mingit müstilist moodi jalgupidi turvavöösse takerduda ja tõmbas vöö lõpuni välja, pärast seda sisse enam ei kerinud. See on nüüdseks juba korras aga vöö lahti võttes avastasin et seal sees olev vedru on paarist kohast pooleks. Tõmbab end sisse tagasi aga mitte nii hästi kui võiks, üldiselt tuleb siiski välja vahetada. Nii et kellel korras vöö üle võib seda julgelt mulle pakkuda, uusi ilmselt enam tellida ei saa? Eile avastasin klaasilt täkke, kuna klaas on uus siis peab sellega kiiremas korras tegelema.
Vasta
#5
Vast nädalapäevad peale auto soetamist avastasin, et nivoo õli oli alla miinimumi, otsustasin regulaatori torud pidama saada. Kuna eelmine omanik oli sinna juba uued vask torud vedanud ei tundunud see erilise probleemina, proovisin esmalt peale pingutada, ehk pääsen kergelt. Nii lihtsalt siiski ei läinud, otsad olid kehvalt tehtud ja juba oli stutsi vahele keermeteipi keritud kuid tulemusteta. 5mm torudega läks lihtsalt, kuna korralik otsapress oli olemas sai need torud uued tehtud, 6mm torule head pressi ei olnud ja netist ma kuskilt valmis otstega toru ka ei leidnud. Ostsin 5m vasktoru ja liitmikud ning umbes peale kümnendat katsetus õnnestus ka need torud pidama saada.
[Pilt: 34538-20241116_1830422.jpg]
Ära sai vahetatud ka jahutusvedelik ja termostaat (oli veel originaal). Jahutusvedelikku polnud sellel ilmselt aastaid vahetatud. 
[Pilt: 36632-20241116_180339.jpg]
[Pilt: 93287-20241116_1828400.jpg]
[Pilt: 52464-20241116_18042022.jpg]
Mingi hetk jõudsin ka lekkiva diffrini.  Vahetatud sai külgmised simmerid, otsmine jäi vana kuna puudus pikk 27(?) 12-kant padrun, aga too ka ei lekkinud. Puhastasin ka tuulutuse mis nagu arvata oligi, oli korralikult umbes. Korralik kultuuri kiht on ajaga tagasilla kohale tekkinud, peab katsuma selle, kui mitte enne siis kevadel, maha pesta. Vahetasin veel diffri tagumised puksid ja sisse läks uuesti uus õli. Avastasin ka narmendava kardaani leevendi, eks tuleb ka see mingihetk ära vahetada. Jutule vahelduseks natuke pildimaterjali.
[Pilt: 87745-20241117_133217.jpg]
[Pilt: 58972-20241117_134533.jpg]
[Pilt: 52692-20241117_142430.jpg]
[Pilt: 35587-20241117_1544466.jpg]
Vasta
#6
Kuna ülevaatus lõppes oktoobriga ära läksin õnne proovima järgmisega. Enne sai veel kadunud tagumis udutuld otsitud. Esmalt kahtlustasin käru pistikut, aga kuna sealt viga ei leidnud tahtsin mõõta kas lülitist vool edasi jõuab. Veidi lammutamist ja tuledelüliti käes oligi, mõõtmiseni aga ei jõudnudki kuna peale lüliti liigutamis oli kadunud udutuli tagasi. Puhastasin klemmid ära ja ladusin kokku tagasi. Pingutasin veidi seisupidurit peale ja paigaldasin taha ühe puuduva peatoe. Kuna sinist peatuge polnud aega otsida läks külge 190ne esimese istme oma. Ülevaatusel käidud ja aastake lubatud jälle tänavatel liigelda.
Sai täna veidi värskemat pildimaterjali tehtud
[Pilt: 69662-IMG_6640.jpg]
[Pilt: 34828-IMG_6642.jpg]
Salong veel must ja kasimata
[Pilt: 63393-IMG_6644.jpg]
Vasta
#7
Lahe vanake. Jaksu!
Vasta
#8
Detsembrikuus sai Tallinnast toodud lisaks üks sinine salong, terve juhiistme tõttu. Pildipealt tundus korralik, kohapeal selgus siiski, et juhi istmele oli tõmmatud kundepoolne istmeriie peale, iste ei ole uus aga siiski tunduvalt vähem kulunud kui praegune. Ehk siis pean enda istmele teise istme seljaosa õmblema.  Nüüd oleks vaja leida keegi L-Virumaalt kes sellega hakkama saaks. Lisaks sai ostetud veel 2 nivoo amorti. Kuna parem tagumine lekkis õli ja kolksus otsustasin selle ära vahetada. Probleemiks osutus toru ja vooliku ühenduskoht, kuna keegi eelnev lukksepp oli stutsil kandid maha keeranud oli sellega tükk tegemist, sai hoolega kuumutada ja meelitada, õnneks lahti see tuli. Peale vahetust pole rohkem auto alla piilunud, loodan et vahetatud detail on korralik ja ei leki, võiks öelda, et nüüd on igati toimiva ja korras nivoo vedrustusega S124.
Vasakul ''uus'' ja paremal vana amort
[Pilt: 59773-rr7i5r4a.png]
 
 Sai ka mingi hetk roolivõimendi õli ära vahetatud koos filtriga. Mingiaeg sõidan siis vahetan õli uuesti ära. Võrreldes vana õliga öö ja päev, vana oli juba väga must. Lisaks vahetasin ära veel mõlemad kütusefiltrid. Jämefilter oli korralikult musta ollust täis, peenfilter oli küll mingiaeg vahetatud aga kindluse mõttes läks seegi uus. Kuna teiselt kolmandale käiku vahetades kast libistas, läks vahetusse K1 klapp, koos sellega siis ka käigukasti õlivann. Seoses selle klapiga tekkis ka küsimus, et kas pildil nähtava rohelise ''jublaka'' tihendid oleks mõttekas ära vahetada, ja kas neid kuskilt saada on? Netis osad rääkisid et nii K1 kui K2 klapid on samad, teised jällegi, et erinevad. Kuna K2 klapi koodi mul ei olnud ja klapp suurt midagi ei maksnud tellisin 2 sama koodiga klappi. laiali võttes selgus siiski, et K2 klapp on erineva. Sai sealt kood võetud ja eks kunagi vahetab ka selle ära, kiiret iseeneset ei ole kuna kolmandalt neljandale vahetab ilusasti.
[Pilt: 86269-20241226_143647_1.jpg]

[Pilt: 62623-20241221_204304.jpg]

[Pilt: 77849-20241221_201144_1.jpg]


[Pilt: 44382-20241221_210127_1.jpg]
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Photo Mercedes-Benz E270CDi, 2000, w210 - W202 W202 5 790 19-01-2025, 08:02 PM
Viimane postitus: kaupo51
Photo Mercedes-Benz S65 AMG 2007 W221 cico 7 472 24-12-2024, 08:30 AM
Viimane postitus: nostromo
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 79 91,306 28-11-2024, 12:35 PM
Viimane postitus: kodutu
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 22 3,465 24-09-2024, 10:20 PM
Viimane postitus: Manifesto
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 94 101,900 21-09-2024, 12:07 PM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,347 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  Mercedes Benz 450 sel-73 inc13 inc13 33 30,024 22-07-2024, 07:26 PM
Viimane postitus: inc13
  Mercedes-Benz SLK350, 2005, R171 - Kalla Kalla 4 670 21-05-2024, 12:50 PM
Viimane postitus: Kalla
  300 CE-24, 1991, C124 Sm. Västrik 81 88,963 22-12-2023, 09:38 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz 230CE 1990a Ramiak8 37 5,099 13-11-2023, 07:09 PM
Viimane postitus: Ramiak8



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne