07-05-2022, 12:20 AM
Tere taas, see auto võiks järgmisel aastal juba 40a vana olla. Tuli midagi ette võtta, kes see siis juubeli ajal surnukuuris olla tahab. Seisma jäi ta paar aastat tagasi mingi müstilise kolina tõttu siduri poolelt.
Liigutama sai ikka täitsa varakevadel hakatud tegelikult, lumi oli kenasti jääks muundunud ja ega ma garaazi sisse ei pääsenudki algul. Esimesel võimalusel kui uksed lahti sai teha siis ma ta ka käima ajasin ja veendusin, et niipalju see sidur vist ikka töötab, et saab omal jõul minema. Aprilli algul tekkis võimalus remondiga pihta hakata.
Samal õhtul juba viskasin selle neljakäigulise, aastakümneid vigase sünkroga käigukasti kanalist välja. Siduri kolin oli ilmselt survelaagrist.
Plaan oli siis lõpuks ka siin foorumis ammu heietatud "modifikatsioone" lõpuks ka ellu viia. Mul oli asd differ ja poolteljed/kardaan, ennekõike aga dogleg kast. Paar aastat tagasi ehitas arts24h nimeline kasutaja mulle ka sellele sobiva käiguvalitsa/kulissi. Vaja oli veel vardaid, see oli suhteliselt lihtne teema, igapäevatööst tulenevalt on mul roostevaba materjal kõige kättesaadavam, siis sai sellest tehtud, muud põhjust polegi selle taga.
Käigukast ja differ said uued õlid, vähim mida teha tundmatus seisukorras agregaatidele ilmselt. See tõsiasi, et ma ei teadnud nende oluliste sõlmede töökorrast suurt midagi, oli tegelikult suhteliselt häiriv.
Pooltelgedele panin uued kummilohvid ja lahkesti uut määret, midagi värvima ei viitsinud hakata, roostesurmaga üle lihtsalt.
Kui Getrag oli ilma sidurita prooviks all, siis oma tohutus ettenägelikkuses võtsin ka mingi ligikaudse mõõdu, et millise kardaani esimese poole ma tooma peaks. 4-se oma on liiga pikk ja kuna tagasild tuli atm kastiga autolt, siis selle oma oli liiga lühike.
Järgmiseks probleemiks oli käigukasti tala, vaja oli nelja poldiga kinnituvat, ostsin suvalise ja modisin sobivaks lihtsalt, uus kastipadi ka.
Pikalt sai juureldud ka selle üle, et kuidas ma tagurdustuled lülituma saan, see oli ette teada mure, arts mainis seda mulle kohe ning ma olin sellega leppinud. Ümbertehtud kulissil oli lülitile vajalik kinnitus valel pool, minu esialgne lahendus on see, et lüliti asub nüüd põhja all. Toimib, kuid seda kui kaua, näitab aeg. Loomulikult tahaks õiget kulissi õige käigukanginupuga, kuid see on päris kallis osta.
Pusle hakkas justkui kokku saama ja aeg oli kõik see kraam siis külge kruttida. Diffri puhul esimene üllatus, esimest otsa üleval hoidev kinnitus ei lähegi vastu sillatala nagu eelmisel väiksemal. Ilmselt käib sinna miskine puks vahele, mul on hetkel suvaline metallrõngas põhimõtteliselt.
Põhiline üllatus oli seotud kardaani esimese otsaga, see oli mul ikka liiga pikk saanud, mis siis, et justkui 5 käigulise manuaal kutsika alt pärit. Lammarist oleks sobivama pikkusega eesmine pool tähendanud aga seda, et difri poolsele kardaanile oleks pidanud jämedama nuudiga risti külge pookima. Teatavasti pole aga ASD difriga paaris olev kardaanijupp W201 puhul täna enam liiga lihtsasti leitav tükk, siis ma läksin kallimat teed pidi. Kardaan tuli lühemaks teha ja siis ühtlasi juba ka uus rist, uued otsapuksid, ning balansseerimine. Tugilaager ka loomulikult uus.
Eile õhtul sain viimaks siis mingi prooviringi teha, esimest probleemi nägin ka ette, diffri ja kardaani vaheline muhv peksis keresse, sinna jäi üliväike tolerants. Ma ei tea nüüd kas ma peaks selle eesmise kinnituse vahele pikema puksi tegema, kuid üldiselt ma selle koha pealt väga risti ette lööma ei hakka, peksan kere mõlki sealt kohalt. Kunagi tulevikus võin mingi ilusama süvendi voolida plekist sinna kui vaja.
Hoopis olulisem oli minu jaoks aga veenduda selles, et sidur lahutab (check), käigud lülituvad (check) ja mis peamine, et need käigud seal kastis üldse eksisteerivad (CHECK).
Proovisõit polnud muidugi liialt pikk, sest esiteks pole ju ülevaatust, kuid peamiselt tänu sellele, et millalgi seismise käigus on auto otsustanud veepumba juurest kõik jahutusvedeliku välja lekkida. Teiseks ta lõrises rõvedasti tänu lammutamise käigus sandistunud summuti liitekohale. Kolmandaks kadusid peale teist ristmikku suunatuled. Õnneks on nüüd motivatsiooni selle kõigega tegelemiseks. Pisiasju sai juppide ootamise käigus ka juba tehtud.
B-osa lõpupütil oli ots täitsa veidralt longus, sättisin paremaks.
Küljekarpide esimesed otsad mädad, teen mingi hädapärase lappimise. Teine pool veel ees.
Loodetavasti saab õige pea juba hakata kõiki viit käiku nautima.
Liigutama sai ikka täitsa varakevadel hakatud tegelikult, lumi oli kenasti jääks muundunud ja ega ma garaazi sisse ei pääsenudki algul. Esimesel võimalusel kui uksed lahti sai teha siis ma ta ka käima ajasin ja veendusin, et niipalju see sidur vist ikka töötab, et saab omal jõul minema. Aprilli algul tekkis võimalus remondiga pihta hakata.
Samal õhtul juba viskasin selle neljakäigulise, aastakümneid vigase sünkroga käigukasti kanalist välja. Siduri kolin oli ilmselt survelaagrist.
Plaan oli siis lõpuks ka siin foorumis ammu heietatud "modifikatsioone" lõpuks ka ellu viia. Mul oli asd differ ja poolteljed/kardaan, ennekõike aga dogleg kast. Paar aastat tagasi ehitas arts24h nimeline kasutaja mulle ka sellele sobiva käiguvalitsa/kulissi. Vaja oli veel vardaid, see oli suhteliselt lihtne teema, igapäevatööst tulenevalt on mul roostevaba materjal kõige kättesaadavam, siis sai sellest tehtud, muud põhjust polegi selle taga.
Käigukast ja differ said uued õlid, vähim mida teha tundmatus seisukorras agregaatidele ilmselt. See tõsiasi, et ma ei teadnud nende oluliste sõlmede töökorrast suurt midagi, oli tegelikult suhteliselt häiriv.
Pooltelgedele panin uued kummilohvid ja lahkesti uut määret, midagi värvima ei viitsinud hakata, roostesurmaga üle lihtsalt.
Kui Getrag oli ilma sidurita prooviks all, siis oma tohutus ettenägelikkuses võtsin ka mingi ligikaudse mõõdu, et millise kardaani esimese poole ma tooma peaks. 4-se oma on liiga pikk ja kuna tagasild tuli atm kastiga autolt, siis selle oma oli liiga lühike.
Järgmiseks probleemiks oli käigukasti tala, vaja oli nelja poldiga kinnituvat, ostsin suvalise ja modisin sobivaks lihtsalt, uus kastipadi ka.
Pikalt sai juureldud ka selle üle, et kuidas ma tagurdustuled lülituma saan, see oli ette teada mure, arts mainis seda mulle kohe ning ma olin sellega leppinud. Ümbertehtud kulissil oli lülitile vajalik kinnitus valel pool, minu esialgne lahendus on see, et lüliti asub nüüd põhja all. Toimib, kuid seda kui kaua, näitab aeg. Loomulikult tahaks õiget kulissi õige käigukanginupuga, kuid see on päris kallis osta.
Pusle hakkas justkui kokku saama ja aeg oli kõik see kraam siis külge kruttida. Diffri puhul esimene üllatus, esimest otsa üleval hoidev kinnitus ei lähegi vastu sillatala nagu eelmisel väiksemal. Ilmselt käib sinna miskine puks vahele, mul on hetkel suvaline metallrõngas põhimõtteliselt.
Põhiline üllatus oli seotud kardaani esimese otsaga, see oli mul ikka liiga pikk saanud, mis siis, et justkui 5 käigulise manuaal kutsika alt pärit. Lammarist oleks sobivama pikkusega eesmine pool tähendanud aga seda, et difri poolsele kardaanile oleks pidanud jämedama nuudiga risti külge pookima. Teatavasti pole aga ASD difriga paaris olev kardaanijupp W201 puhul täna enam liiga lihtsasti leitav tükk, siis ma läksin kallimat teed pidi. Kardaan tuli lühemaks teha ja siis ühtlasi juba ka uus rist, uued otsapuksid, ning balansseerimine. Tugilaager ka loomulikult uus.
Eile õhtul sain viimaks siis mingi prooviringi teha, esimest probleemi nägin ka ette, diffri ja kardaani vaheline muhv peksis keresse, sinna jäi üliväike tolerants. Ma ei tea nüüd kas ma peaks selle eesmise kinnituse vahele pikema puksi tegema, kuid üldiselt ma selle koha pealt väga risti ette lööma ei hakka, peksan kere mõlki sealt kohalt. Kunagi tulevikus võin mingi ilusama süvendi voolida plekist sinna kui vaja.
Hoopis olulisem oli minu jaoks aga veenduda selles, et sidur lahutab (check), käigud lülituvad (check) ja mis peamine, et need käigud seal kastis üldse eksisteerivad (CHECK).
Proovisõit polnud muidugi liialt pikk, sest esiteks pole ju ülevaatust, kuid peamiselt tänu sellele, et millalgi seismise käigus on auto otsustanud veepumba juurest kõik jahutusvedeliku välja lekkida. Teiseks ta lõrises rõvedasti tänu lammutamise käigus sandistunud summuti liitekohale. Kolmandaks kadusid peale teist ristmikku suunatuled. Õnneks on nüüd motivatsiooni selle kõigega tegelemiseks. Pisiasju sai juppide ootamise käigus ka juba tehtud.
B-osa lõpupütil oli ots täitsa veidralt longus, sättisin paremaks.
Küljekarpide esimesed otsad mädad, teen mingi hädapärase lappimise. Teine pool veel ees.
Loodetavasti saab õige pea juba hakata kõiki viit käiku nautima.