Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 190E 1983a 2,0 90kw
#81
Tere taas, see auto võiks järgmisel aastal juba 40a vana olla. Tuli midagi ette võtta, kes see siis juubeli ajal surnukuuris olla tahab. Seisma jäi ta paar aastat tagasi mingi müstilise kolina tõttu siduri poolelt.

Liigutama sai ikka täitsa varakevadel hakatud tegelikult, lumi oli kenasti jääks muundunud ja ega ma garaazi sisse ei pääsenudki algul. Esimesel võimalusel kui uksed lahti sai teha siis ma ta ka käima ajasin ja veendusin, et niipalju see sidur vist ikka töötab, et saab omal jõul minema. Aprilli algul tekkis võimalus remondiga pihta hakata. 

[Pilt: uusalgus1.jpg]
[Pilt: uusalgus2.jpg]
Samal õhtul juba viskasin selle neljakäigulise, aastakümneid vigase sünkroga käigukasti kanalist välja. Siduri kolin oli ilmselt survelaagrist. 

Plaan oli siis lõpuks ka siin foorumis ammu heietatud "modifikatsioone" lõpuks ka ellu viia. Mul oli asd differ ja poolteljed/kardaan, ennekõike aga dogleg kast. Paar aastat tagasi ehitas arts24h nimeline kasutaja mulle ka sellele sobiva käiguvalitsa/kulissi. Vaja oli veel vardaid, see oli suhteliselt lihtne teema, igapäevatööst tulenevalt on mul roostevaba materjal kõige kättesaadavam, siis sai sellest tehtud, muud põhjust polegi selle taga. 
[Pilt: gv.jpg]
Käigukast ja differ said uued õlid, vähim mida teha tundmatus seisukorras agregaatidele ilmselt. See tõsiasi, et ma ei teadnud nende oluliste sõlmede töökorrast suurt midagi, oli tegelikult suhteliselt häiriv. 
Pooltelgedele panin uued kummilohvid ja lahkesti uut määret, midagi värvima ei viitsinud hakata, roostesurmaga üle lihtsalt. 
Kui Getrag oli ilma sidurita prooviks all, siis oma tohutus ettenägelikkuses võtsin ka mingi ligikaudse mõõdu, et millise kardaani esimese poole ma tooma peaks. 4-se oma on liiga pikk ja kuna tagasild tuli atm kastiga autolt, siis selle oma oli liiga lühike. 
Järgmiseks probleemiks oli käigukasti tala, vaja oli nelja poldiga kinnituvat, ostsin suvalise ja modisin sobivaks lihtsalt, uus kastipadi ka. 
Pikalt sai juureldud ka selle üle, et kuidas ma tagurdustuled lülituma saan, see oli ette teada mure, arts mainis seda mulle kohe ning ma olin sellega leppinud. Ümbertehtud kulissil oli lülitile vajalik kinnitus valel pool, minu esialgne lahendus on see, et lüliti asub nüüd põhja all. Toimib, kuid seda kui kaua, näitab aeg. Loomulikult tahaks õiget kulissi õige käigukanginupuga, kuid see on päris kallis osta. 

Pusle hakkas justkui kokku saama ja aeg oli kõik see kraam siis külge kruttida. Diffri puhul esimene üllatus, esimest otsa üleval hoidev kinnitus ei lähegi vastu sillatala nagu eelmisel väiksemal. Ilmselt käib sinna miskine puks vahele, mul on hetkel suvaline metallrõngas põhimõtteliselt. 
Põhiline üllatus oli seotud kardaani esimese otsaga, see oli mul ikka liiga pikk saanud, mis siis, et justkui 5 käigulise manuaal kutsika alt pärit. Lammarist oleks sobivama pikkusega eesmine pool tähendanud aga seda, et difri poolsele kardaanile oleks pidanud jämedama nuudiga risti külge pookima. Teatavasti pole aga ASD difriga paaris olev kardaanijupp W201 puhul täna enam liiga lihtsasti leitav tükk, siis ma läksin kallimat teed pidi. Kardaan tuli lühemaks teha ja siis ühtlasi juba ka uus rist, uued otsapuksid, ning balansseerimine. Tugilaager ka loomulikult uus. 
Eile õhtul sain viimaks siis mingi prooviringi teha, esimest probleemi nägin ka ette, diffri ja kardaani vaheline muhv peksis keresse, sinna jäi üliväike tolerants. Ma ei tea nüüd kas  ma peaks selle eesmise kinnituse vahele pikema puksi tegema, kuid üldiselt ma selle koha pealt väga risti ette lööma ei hakka, peksan kere mõlki sealt kohalt. Kunagi tulevikus võin mingi ilusama süvendi voolida plekist sinna kui vaja. 
Hoopis olulisem oli minu jaoks aga veenduda selles, et sidur lahutab (check), käigud lülituvad (check) ja mis peamine, et need käigud seal kastis üldse eksisteerivad (CHECK). 

Proovisõit polnud muidugi liialt pikk, sest esiteks pole ju ülevaatust, kuid peamiselt tänu sellele, et millalgi seismise käigus on  auto otsustanud veepumba juurest kõik jahutusvedeliku välja lekkida. Teiseks ta lõrises rõvedasti tänu lammutamise käigus sandistunud summuti liitekohale. Kolmandaks kadusid peale teist ristmikku suunatuled. Õnneks on nüüd motivatsiooni selle kõigega tegelemiseks. Pisiasju sai juppide ootamise käigus ka juba tehtud. 
B-osa lõpupütil oli ots täitsa veidralt longus, sättisin paremaks.
[Pilt: uusalgus3.jpg]
Küljekarpide esimesed otsad mädad, teen mingi hädapärase lappimise. Teine pool veel ees. 
[Pilt: uusalgus4.jpg]

Loodetavasti saab õige pea juba hakata kõiki viit käiku nautima.
Vasta
#82
Jätkuks remondijutule, auto sai ikka korda kenasti juunikuuks, läbis teisel katsel ka ülevaatuse. Kahte üritust läks tarvis tänu Italvolanti roolile mille ma ka suurest õnnetundest külge kruttisin. Sellel on pasunanuppude juhtmetes või kusagil mingi katkestus ning seetõttu peksis kaitset välja, paraku  sama kaitsme all olid ka suunatuled ning ega ei maksagi loota luba liikluses osaleda ilma nendeta.  
Peale ülevaatust suri kohe ka piduritulede lüliti ära, varuosa sai küll välimuselt täitsa sarnane, kuid auto pistik sellele külge ikkagi ei sobinud, õnneks on need lihtsasti avatavad ning see ei olnud liiga suur peavalu. 
[Pilt: intr.jpg]
Rooliga on veel niipalju tegemist, et see keskosa nahk tuleb välja vahetada, AMG logo ikka sisse pressida. Täielikust õnnest salongis on puudu veel korrektne käigukangi nupp. Kundele ma samasugust Recarot ei leia tõenäoliselt kunagi. 

Sõit on nüüd peale ülekande vahetust oluliselt mõnusam, käike on rohkem, pöörded on madalamad. Positiivselt mõjub see nii kütusekulule kui ka näiteks müratasemele, loen seda kindlasti õnnestumiseks. Autoga võiks muidugi rohkem sõita, et see dogleg käiude asetus ka rohem sisse harjuks, täna ma pean ikka aeg-ajalt veel rooli taga veidi menetlema seda, et kus nüüd mu soovitud käik ikkagi asub. 

Paar pilti veel. 
[Pilt: brn.jpg]
[Pilt: lambi1.png]
[Pilt: lambi2.jpg]
Vasta
#83
(27-08-2022, 01:53 AM)Ott Kirjutas: Jätkuks remondijutule, auto sai ikka korda kenasti juunikuuks, läbis teisel katsel ka ülevaatuse. Kahte üritust läks tarvis tänu Italvolanti roolile mille ma ka suurest õnnetundest külge kruttisin. Sellel on pasunanuppude juhtmetes või kusagil mingi katkestus ning seetõttu peksis kaitset välja...

See on huvitav, kuivõrd signaalinupp annab pasunale kereühenduse. Ma ei kujuta ette roolil oleva signaalinupuga seotud lühist, mis põletaks läbi kaitsme. Seda olen küll kogenud, et rooli pealepanemisel hakkab auto pasundamaSmile

Ilus kutsik. Eusa_angel
Vasta
#84
Esimest korda korralikult soojaks aetud sel aastal. Varsti peaks rooli keskosa minema spetsialistile kes selle siis kenasti mersule sobivamaks muudab. 

Seisupidurit peab vähe sättima. Muid plaane hetkel väga ei ole.
Vasta
#85
Poolkogemata on midagi näppu jäänud jälle. 

Kõigepealt õnnestus umbes kuu tagasi saada tagakardin, tõsi see on defektiga, aga elan üle esialgu. Head pilti pole sellest. 
[Pilt: k1.jpg]
Lisaks sai ostetud üks jooks Pentasid. Mitte küll ATS toodang, ega miski muu, vaid ongi Penta, Made in England. Idee poolest on nad siis vuhvlid, niiöelda päris AMG asjad nad pole, kuid kuna nad on siiski väga õnnestunud (kaussja) disainiga siis mulle väga meeldivad. Hästi kerged on ka.
Ostetud sai nad ehkupeale, interneti ja ka meie foorumi sügavustes peituva teabe kohaselt ei tohiks ET11 velg W201 alla väga sobida, kuid täna ma otsustasin seda ikkagi kontrollida. Piiripeal, aga vist ikka mahuvad kah. Muus osas on nad 15x7. 
[Pilt: p1.jpg]
[Pilt: p3.jpg]
[Pilt: p2.jpg]Esialgu ma lootsin lihtsalt, et kui velgede defektid likvideerida, ära sirgestada ja viimistleda, siis saab olema tegu MB kogukonnas likviidse kraamiga, millega mõne euri vahelt teenida, siis nüüd ma enam ei teagi. Igatahes mõlgub mõttes sarnane lahendus Monoblockidega, keskosad tumedaks ja rant kas treitud või matiks lihvitud. Poleerima neid ei hakka. 

Ahjaa, aastaid tagasi juba juhiti mu tähelepanu siin teemas sellele, et esitiib ja stange kohtuvad omavahel veidi naljakalt. No kuna rattad liiga tihti alt ei käi sellel autol siis täna ma taipasin pea koopasse pista. Tundub, et keegi on kunagi aastakümneid tagasi Saksamaal juba otsustanud kasutada tiibade laiendamiseks distantspukse. Eestis neid siia kindlasti pandud pole. Ilmselt lisan neid veel ka teiste kinnituspunktide alla kui tõesti Pentad alla peaks minema. 
[Pilt: w1.jpg]
Vasta
#86
Velgede jaoks kui tulevikus veel vaja:

http://lauren.kosei.ee/pcd-tabel.html?fb...1I0Lq8qkmg
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#87
Rooliga siis asi ühel pool, algul oli täitsa probleeme leidmaks kedagi kes üldse sellist asja teha võtaks. Nimelt siis naha pinnast  kõrgemad tähed olla kordades keerulisem tehnoloogia kui nahka sisse pressitud süvendatud tähed. Õigemini siis, kasutatav meetod (voolitehnika) pidi nõudma kannatlikkust, aega ja rahu. Tänapäeva maailmas on ju aga paraku kiirus ja kasum märksõnad. Igatahes Tartu ettevõte Christon sellega hakkama sai ja mul jääb üle vaid neid tänada. 
[Pilt: italvolanti.jpg]
Tegelikult ma päris rahul muidugi pole, sest ta on ikka mõnevõrra erinev originaalist. Selle põhjused peituvad juba aga kaugemal minevikus ja minu poolt nahakunstnikule võimaldatud algmaterjal lihtsalt oli juba veidi mööda. Seega tuleb kiruda ennast, mitte teisi ja jätkuvalt olen ma pigem õnnelik selle üle, et see on vähemalt korrektseid meetodeid kasutades loodud replica. 

Olen saamas üle ka sellest tundest, et vanad autod on vaid kuivadel asfaltteedel tarvitamiseks ja muidu lakkumiseks. Võtsime tütrega kätte ja läksime käisime ikka Lõuna-Eesti rallil selle autoga ja hea on, et läksime,  saime lausa autogrammi. Lisaks tore elamus mõlemale kui siin nendel teedel sulle ühtäkki rallikaid vastu hakkab lendama ülesõitude ajal. 
[Pilt: 201rallye.jpg]
[Pilt: OT.jpg]
Lõpuks ka pilt Pentadest, midagi on edenenud. 
[Pilt: pentad.jpg]
Kõigepealt kõva keevitus, veljeservad olid kõik ära äestatud, lisaks veel mõned vägivalla tundemärgid ühe velje poldiaugu ümbruses. Seejärel käisid veljed sirutuses, peale mida avastasin ühe tekkinud mõra, ehk et veel üks väike keevitus lisaks. Velje lõppviimistluses osas ma oleks tahtnud ideaalis treitud rante, tundus pilte vaadeldes, et vanasti vist nii nad olid. Kuid samas sain aru, et ega neid ju pole väga lihtne treida, sest olgugi, et sirutatud, ei ole nad täiesti perfektsed. Läksin odavaimat teed ja nühkisin randid ise treipingis mingi enamvähem tulemuseni. Mingit perfektset peegelpinda ega näituse velge ma taga enam ei hakka ajama, monoblockide pealt näen kuidas see ilu ajaga nagunii käest läheb ja mul poleks lihtsalt enam aega hooaja jooksul mingeid velgi mitu korda üle poleerida.  

Kui talve jooksul nüüd värvitöö tehtud saaks ja mingi rehvimõõt ka välja mõeldud, siis kevadel võiks hakata proovima kas üldse sõita ka võimalik on. Igatahes on mul olemas terve hunnik eri mõõdus plastpukse, et vajadusel esitiibasid veits laiemaks venitada.
Välistada ei saa ka seda, et tuleb mingisuguste originaalsemate vedrude peale tagasi minna. 

Ahjaa jätkuvalt on mul vaja dogleg "mustriga" käigukanginuppu!!
Vasta
#88
Sain täna korrektsed veljekapslid Pentade jaoks. HWA2014000125 Odavad pole, kuid vähemalt on võimalik tellida. Nüüd tuleb leida pulbervärvija kes on nõus rante teipima. 
[Pilt: pnta.png]
Vasta
#89
Nii sai su teema läbi loetud... Smile Ma tõesti kummardan sinu meelekindluse ees ja tänan inspiratsiooni eest!!! Kuna neile kutsikatele enam väga korralike orig. juppe leida pole siis lükkasin endaoma arenduse järgmisse sooja aega no kuniks Läti romulad läbi kammitud,jne. Nüüd aga lugemisega lõpule jõudnuna tahaks kohe garaazi minna. Smile
 Tubli töö ja kena auto, jõudu edaspidiseks!!!
Vasta
#90
[Pilt: p1.jpg]
[Pilt: p2.jpg]
Veljed valmis. Lõpuks õnnestus siis selliselt teha, et veljed on 2x pulbervärvitud, seejärel randid treitud ja siis veel 2x pulberlaki kihti. Igas mõttes katsumus, algmaterjal oli nii halb, et ideaalset tulemust ei saanud, kuid mulle piisab. Peamised mured olid materjali poorsus ja ebapuhtused mis ahjus mulle välja keetma jäid. 
[Pilt: IMG_4911.jpeg]
Edit: lasevad isegi sõita.
Vasta
#91
Seoses hooaja lõpu ja üleüldise rahuloluga auto uuenenud välimuse osas, luban omale topeltpostitust. 

[Pilt: w1.jpg]
[Pilt: IMG_4938.jpg]
[Pilt: IMG_4921.jpg]Velg teeb auto ja minujaoks on nüüd kõik hästi, vastab minu iluideaalidele.  Võimalik, et  auto on foorumi keskmise maitse jaoks rikutud ja liiga madal, kuid tegelikult sõidab ta sellest hoolimata päris ägedalt ja ei pea hinge kinni hoidma esitiibade pärast. Mulle tehtud muudatused ja modid sobivad hästi. Üllatusena muutus rool Pentadega palju kergemaks, imelik isegi, sest rööbe ju läks laiemaks (velgede ET 11), kuid nii on ja ma võtan selle muutuse rõõmuga vastu. 

Uuel aastal loodaks keskenduda siis rohkem hingeelule, käivitused jms .
Vasta
#92
Mulle küll väga meeldib!

Ja see punane värv... Eusa_dance !
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 190e, 1993, w201 - kaarel kaarel_w201 55 47,794 26-07-2021, 11:45 AM
Viimane postitus: kaarel_w201
  MB 190E 320CDI OM613 1989, W201 - Tonyt TonyT 209 219,403 09-04-2020, 10:11 AM
Viimane postitus: herki
  MB W201, 190E, 1990 - Coollaager coollaager 16 17,412 30-04-2019, 09:24 PM
Viimane postitus: Werewolf
  MB 190E 3,2 90a. arts24h 266 242,310 26-08-2018, 08:44 PM
Viimane postitus: arts24h
  Mercedes-Benz 190E, 1989, M102.963 - Aialipp aialipp 55 60,079 07-07-2018, 12:33 AM
Viimane postitus: aialipp
  Mercedes-Benz 190E 2.3-16v Cosworth, 1985, w201 - MÜÜDUD Trollzan 7 11,016 01-11-2017, 12:53 PM
Viimane postitus: Trollzan
  MB 190E 2,3-16 , 1985 , W201 Müüdud. renkss 55 52,490 06-09-2017, 03:49 PM
Viimane postitus: hents99
  MB 190E, 3.2 w201 Mairo. Mairo. 25 24,942 25-03-2017, 03:53 PM
Viimane postitus: Mairo.
  190E 24V Mairo. arts24h 14 15,180 31-01-2017, 11:47 PM
Viimane postitus: Ott
  190E W201 '89 2.0 90kw > 2.3 97kw - TanelRist TanelRist 12 11,169 14-12-2016, 12:52 AM
Viimane postitus: Rainiskoop



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne