Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124 OM605 swap, IndrekLy
#41
Vahepeal on palju aega mööda läinud ning omajagu ka auto juures tehtud.
Eelmine talv sai ostetud siis üks w202 kerega masin ning sealt pealt siis om605 mootor koos 722.6 kastiga võetud.

Samm 1. Kõrgsurvepumba ümberehitus. Viskasin sisse 605 elektrilise pumba 6mm plunserid. Pump käis stendis ning sai seadistatud 90cmm peale. Pumba pesemine on küllaltki rõve tegevus, aga ega elementide vahetus ei ole küll eriline raketiteadus.
[Pilt: 1.jpg]

Samm 2. Kuniks pump ootas stendimist sai vahetatud välja kogu auto esisild koos pidurisüsteemiga. Välja ei vahetanud veel ainult vedrusid, kuna plaanis on nii eest kui tagant autot jäigemaks/madalamaks lasta.
Samuti sai esisild endale 3.2CDI pidurid ja kettad. Asjalikumad kui orignaal monoliitsed pidurid. Samuti sai oma koha intercooler. Stange taha mahub kõik ilusti ära. Torustiku ehituse mõtlesin peas läbi ning õnnestus ilma lõikumiseta kõik ära paigaldada.
[Pilt: 2.jpg]
[Pilt: 3.jpg]

Samm 3. Kuna ikka ootasin veel pumpa stendist tagasi, siis sai tehtud otsast lõpuni 2.5'' summuti koos kahe Simonsi pütiga. Ei lärma, kuid vajutades laulab rida 5 päris ilusalt. Pildi lisan järgmine kord kui summuti alt võtan.

Samm 4. Panin pumba 602 mootori peale tagasi, all 2.5'' summuti. Stock rõhuga sõitsin tervele eestile tiiru peale. Nii kui rõhku peale keerasin lendas plokikaane vahelt tihend välja. 722.3 kast libises ka igal käigul läbi. Väike video siis 602 mootor, 2.5'' summuti ning 90ccm kütet.

https://photos.google.com/share/AF1QipM0...BGOVpfQWZB

Samm 5. Mootori vahetus. Peale istus siis:
om605 110kw mootor
om606 turbo
2.5'' sisselasketorustik
3''downpipe
2.5'' summuti
722.6 kast
Programmeeritav kontroller käigukastile

Jällegi, mootori puhastamine on ikka küllaltki rõve tegevus. Võttis 2 päeva, et mootor korralikult puhtaks saada. Alguses oli vaatepilt selline :
[Pilt: IMG_20180428_164533.jpg]

Oleks teadnud, et 605 mootori ja 722.6 kasti vahetus nii palju tööd nõuab, vast ei oleks asja ette võtnudki. Ei olnud isu asja prostalt teha, seega läks sinna päris hea kogus ilusaid suveõhtuid.
Kui keegi hakkab mootorit vahetama, siis teen siia kerge loetelu, et teaks mis ette võtta tarvis:
Profülaktika mõttes:
Uued hõõgküünlad
Uus visco
Uued sisselaskekollektori tihendid
Uus väljalaskekollektori tihend
Uus õlimahu anduri o-rõngas

Ehituse poole pealt tuli minul teha järgmist:
eelsüüteküünalde juhtmestik ümber teha
Dosoolivooliku üleminek mootori tagumises otsas
Käigukastile pööretelugeja ava puurida ning keermestada
Gaasihoovastiku kinnituseks plaat + gaasipositsiooni sensori kinnitus
Käigukasti juhtmestik teha
Sisselasketorustik
Õlirõhu andur võtta 602 õlifiltri korpuse küljest ning keerata 605 mootori külge. Istuvad 1:1le
Mootorikäpad istudada om602 mootori küljest
Käigukasti padja kinnitus modifitseerida. Istutasin kokku W124 padja kinnituse ning orig. 722.6 kasti padja.
Downpipe keevitada
606 turbo wastegate teha vaakumilt rõhule
Kütusefiltri korpuse võtsin 602 mootori küljest. Nii saab plastikust lahti.
Käigukasti kuliss vahetada. W202 kuliss istub 1:1le.
Spidomeeter ümber ehitada trossiga variandilt elektroonilisele. Ei ole kõige kohutavam töö, aga töö ikkagi. W126 spidomeetri trükkplaadi küljest tuleb lahti joota üks suurem relee, et mahuks W124 spidomeetri korpuse külge. Samuti tuleb W126 spidomeetri korpust lõigata.
Starteri tööle hakkamiseks tuleb lühistada mõned juhtmed, et auto ''arvaks'', et ta on park või neutraal käigul. Leitav ilusti W124 elektriskeemist. Kui kellelgi kunagi vaja peaks minema, võin otsida väljavõtte elektriskeemist ning lähemalt seletada.
Kuna minu puhul on tegemist universaalkerega autoga, siis tuli otsida ka punnsilma pealt tandempump ning vedada voolikud/torud nivoosüsteemile. Roolivõimuvoolikud istuvad pumba külge nii nagu nad on.

Kui mootor vahele istus, oli vaatepilt selline:
[Pilt: 4.jpg]
[Pilt: 5.jpg]



Samm6. Et istutada kast kokku mu originaal 66kw diffriga, tuli kardaan kahest kokku keevitada. Treipingis pooleks, punktid peale, treipingis koputadud sirgeks ning kinni keevitatud. Vibratsiooni küll ei täheldanud.

Samm 7. Nii kui auto kokku panin, sai selgeks, et pideva tõstmise tulemusega oli auto küljest lahti murdunudtagumine stabilisaatori varda kinnitus. Kivikaitse oli ilusti peal, ega andnud aimugi mis tegelikult seal all toimub. Auto viisin keretöödesse. Saadeti mulle siis selliseid pilte:
[Pilt: 45384716_2023091181045502_3554129825927004160_n.jpg]
[Pilt: 45338161_324715628122328_1263924522055106560_n.jpg]
Härra kelle juurde auto remonti viisin, tundus olevat vägagi pädev. Olen kindel, et ka siinsed foorumikasutajad on härraga tuttavad. Asub Käravete lähistel.
Parandas/vahetas välja ta siis mu masinal tagasilla kinnituskohad ning tagumised stabilisaatorvarda kinnitused. Samuti käis tagasillatala pulkadeks, pritsidi liivaga haljaks ning tõmmati värv selga. Samuti läksid alla kõik uued kaikad koos puksidega.

Samm 8. Nii kui auto oli keretöödest tagasi andis endast mingi pöörlev detail kõva vibratsiooniga märku. Kuna ei olnud kindel millega tegemist on ning ei tahtnud riskida kardaani pooleks minekuga sõidu ajal lahendasin olukorra teisiti. Jäin seisma ning paugutasin koha peal rehve põletada kuni differ laiali lendas. Diffri puhul ükski võll enam teisega seotud ei olnud. Samuti oli järele jäänud 66kw leevendusmuhvist täpselt nii palju :
[Pilt: 6.jpg]
Alla läks 2.65 ülekandega suurema korpusega differ, 100kw w124 kardaan koos suuremate leevenditega.
[Pilt: 7.jpg]

Eks palju on tehtud, sellest ka pikk postitus. Proovin lisada õhtul ka mõned pildid kapotialusest. Kui tõstukile pääsen, viskan ka alt poolt mõned pildid juurde. Kui tekib olukord, siis ka videot spidomeetri nõela liikumisest.
Kui mitte sügisel, siis kevadel on kindlasti plaanis ka dünos ära käia. Eks näis mis sealt graafikutest välja näeb.

Hetkel on siis 90ccm kütet ning wastegate on keeratud 1.8bari peale. Liigub, töötab, sõidab hästi. Kuid peab uurima, ehk saab veel pumpa natuke peale keerata.
Nüüd aga läheb auto vaikselt talveks seisma. Kevadeks tuleb välja mõelda vedrustuse peale.
Kas mõni lugeja oskab ehk kommenteerida, kust võiksin leida 124 kerega universaali sportline vedrusid? Või on ehk mõnda muud head soovitust, kuidas tagaotsa veidi madalamaks ning jäigemaks lasta?
[Pilt: 8.jpg]
Esiosa nii suurt peavalu ei valmista, kuna sinna lihtsalt jäigem vedru.

Indrek.
Vasta
#42
(02-11-2018, 04:44 PM)indrekly Kirjutas: ...........Käigukastile pööretelugeja ava puurida ning keermestada

Mis asi see on?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#43
(02-11-2018, 05:40 PM)Laur Kirjutas:
(02-11-2018, 04:44 PM)indrekly Kirjutas: ...........Käigukastile pööretelugeja ava puurida ning keermestada

Mis asi see on?

602 mootori ning 722.3 kastu puhul on käigukasti kojas auk induktiivandurile, mis loeb hoorattalt pöördeid. 722.6 kastil aga seda ava seal ei ole. Küll on aga olemas koht mida puurida ning keermestada.

Viskasin siis parklas korra kapoti üles ning tegin mõne klõpsu. Selline see olukord siis enne seismajäämist on.
[Pilt: IMG_20181102_160507.jpg]
[Pilt: IMG_20181102_160515.jpg]
[Pilt: IMG_20181102_160522.jpg]
Gaasihoovastik. Pumba võlli otsa puks treida, 602 gaasihoovastiku fiksaator gaasitrossile ning gaasipositsiooni andurile orig. kinnitus ära kasutud. Ehk on kellelegi kunagi abiks. Kuna mind pole õpetatud töötamise ajal pildistama, siis peab leppima sellise pildiga.
[Pilt: IMG_20181102_160643.jpg]
Indrek.
Vasta
#44
Ok, varasemalt oli mootori pöörete lugemiseks andur karteripõhjas, või koht kuhu see paigaldada
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#45
Vahepeal sai siis käigukasti kontrolleri ekraanile ja joystickile raam tehtud. Istub ilusti tuhatoosi sisse. Ei pea liimima ega miskit. Kui kellelgi on huvi, siis neid prindib üks mees nimega Maksim. Võib talle julgelt helistada ja küsida 5572298.
[Pilt: IMG_20190214_100916.jpg]

Nii, nüüd aga läheb lugu huvitavamaks. Ehk on keegi kokku puutunud ja oskab mind antud teemaga abistada.

Olen valimas madaldusvedrusi. Plaan saada siis auto natuke madalamaks ja jäigemaks. Praegu natukene äkilisemalt sõites on pisut liiga pehme.
Olen vaatamas Eibachi ja H&R toodangut.
Kas keegi on paigaldanud enda universaalkerega ja nivoovedrustusega autole madalamaid vedrusid?

Kataloogi järgi tundub, et Eibach pakub sedaanile ja universaalile samat vedrukomplekti, kuigi minu arusaamist järgi peaks olema nivoovedrustusega masina tagavedrud pehmemad.

Näiteks H&R toodangu seas on pakkuda kahte erinevat tüüpi:
30-30mm, nivoovedrustusega ja lisavarustusega :
29627-1

H&R 30-30mm, nivoovedrustus ilma lisavarustuseta
29626-1

Tekib küsimus, et kas tegemist peaks olema lisavarustuse puhul pikema vedruga või hoopis sama pika kuid jäigema vedruga? Ei tahaks päris põrsast kotis osta, seega igasugune info on teretulnud.
Indrek.
Vasta
#46
Kui sa vedrude asja selgeks saad, siis anna teada Smile Ma olen ka neid uurinud ja puurinud (mul nivooga sedaan) ja pole samuti veel ühest vastust leidnud, mis HR või Eibachi komplekt nüüd 100% kindlalt sobima peaks.

Teine küsimus keretööde teemal. Saan aru, et oled tehtuga rahul? Kui saladus pole, siis kas oleks võimalik saada selle mehe kontaktid? Tahaks endagi 124 lasta korda teha algavaks hooajaks.
Vasta
#47
SLS'i saab ju niisama madaldada tagant ilma vedrusi vahetamata.

Minul läheb praegu sedaanile(SLS eemaldatud) Eibachi E2518-140, Bilsu B4 amortidega. Kui SLS'i kunagi tulevikus tööle panen, siis ostan lihtsalt SLS'i vedrud ja keeran tagant kõrguse paika.
Võimalik, et proovin ka universaali tagant maha keerata ja ette panna sportline vedrud.
Vasta
#48
Mul on olemas kogu sportline pakett ehk vedrud amordid, stabikad,kiire roolikarp 300te-24 küljest. Asjad on hetkel veel auto kyljes aga kui huvi siis võta ühendust.

Infot sportline paketi kohta:

From a driver's perspective, the primary performance benefit of the Sportline option was derived from the tuned suspension. While several aftermarket suspension options are available to the W124 and W201 Mercedes owner, none of them compares to Sportline when it comes to maximum performance and handling with minimal ride degradation while keeping the car within published Mercedes-Benz specifications. After all, it's still 100% Mercedes!

To quote from the 1995 Mercedes sales brochure:

"A Chassis Tuned For Sport

The soul of the Sportline option package is its specially tuned suspension. The suspension includes progressive rate springs that provide increasingly firmer control as the dynamic forces of cornering take effect. With the Sportline Package, the springs also lower the ride height for a more athletic stance. Higher-rate dampers provide greater feedback and more direct response over a variety of road surfaces while maintaining a well-controlled and comfortable ride quality."

OM605 peaks kaaluma sama mis M104.980 ehk seal ca 200kg tuuri

Vasta
#49
Tervitused,

Keretööde kontakti annan meeleldi privaatsõnumis, ei taha hakata võõrast numbrit avalikult jagama.


See kevad enam kahjuks ei viitsi hakata roolikarpe, stabikaid ja muud mudru vahetama.
Uurisin vedrude kohta maad
Leidsin järgnevat informatsiooni:

1) Eibach(Kataloogi järgi on universaalil ja sedaanil samad vedrud, ehk pigem välistaks sobivuse)
Esisild: Eibach 2517.001
Tagasild: Eibach F2518002
2) H&R 29627(Vaadates tehnoülevaatuse dokumentatsiooni, tulid järgnevad tagavedrude koodid. Kas koodi algus tähendab, et tegemist universaali vedrudega, ei oska kinnitada)
Sedan rear spring: DB 124/2HA
Estate rear spring: MB 124/2Ha
3) Lesjöfors komplekt universaalile erineb küll komplektiga mis on mõeldud sedaanile, kuid kahjuks ei ole välja toodud eraldi esisilla ja tagasilla vedrude koode. Seega ei oska sobivust kinnitada)
Komplekti kood universaalile: 4556807
4) MTS Technik(Kirjutasin tehasesse ning kinnitati, et tegemist on spetsiaalselt universaalile mõeldud komplektiga)
Komplekti kood universaalile: MTSXMB098
5) MB sportline kõige jäigemad vedrud. Originaale ei raatsi osta, alternatiivi B osa näol ei leidnud:
Esisild - 300E sportline A1243212704
Tagasild - 400E Sportline (with SLS) 1243243504

Mina läksin aga seda teed, et tagasilla tarbeks muretsesin S210 3.2CDI avantgarde nivooka tagavedrud. Jäimedamad ning suts lühemad kui originaal W124 tagasilla nivoovedrud. Kuna vedru ots on erineb S124 vedru omast, tuleb muretseda eeldatavasti ka S210 tagavedrude kummipadjad.

Esivedrudega on veel asi lahtine.
Kui komplekt koos ja all, küll siis annan teada.

Indrek.
Vasta
#50
Esivedrudega on lihtne ja odav lahendus w210 avantgarde vedru, mul w202 kerele istusid üks ühele nii esimesed kui ka tagumised. Tellid ka w210 vedrupadjad, neid neli kõrgust ja kui juhtub et madalaima padjaga ikka liiga kõrge siis saad ka vedru lõigata. Mercedes-Benz vedru lõikamist ei pea kartma kuna vedru ei jookse koonusesse ja otsad pole tagasi keeratud, ma olen kõikidel autodel nii kõrgused paika saanud.

126 spido said sisse ja tööle? See suur must relee on tulede buzzer, selle relee osa ja samuti suunapirnide osa võid rellakaga julmalt trükkplaadist välja lõigata, neid radasid ei pea säilitama, ma olen 124-le 126 kella installinud ja lõpuks istus väga hästi paika.
Vasta
#51
(28-02-2019, 03:10 PM)erx000 Kirjutas: Esivedrudega on lihtne ja odav lahendus w210 avantgarde vedru, mul w202 kerele istusid üks ühele nii esimesed kui ka tagumised. Tellid ka w210 vedrupadjad, neid neli kõrgust ja kui juhtub et madalaima padjaga ikka liiga kõrge siis saad ka vedru lõigata. Mercedes-Benz vedru lõikamist ei pea kartma kuna vedru ei jookse koonusesse ja otsad pole tagasi keeratud, ma olen kõikidel autodel nii kõrgused paika saanud.

126 spido said sisse ja tööle? See suur must relee on tulede buzzer, selle relee osa ja samuti suunapirnide osa võid rellakaga julmalt trükkplaadist välja lõigata, neid radasid ei pea säilitama, ma olen 124-le 126 kella installinud ja lõpuks istus väga hästi paika.

Eks proovin ka esivedrudega siis sinu läbikäidud teed. Kui all, eks siis näis palju ja kas lõikama peab. Tänud info eest igatahes!
Spido sain ilusti tööle. Relee jootsin maha lihtsalt. Natuke nokitsemist ja istus sisse ilusti.
Indrek.
Vasta
#52
(05-03-2019, 04:41 PM)indrekly Kirjutas:
(28-02-2019, 03:10 PM)erx000 Kirjutas: Esivedrudega on lihtne ja odav lahendus w210 avantgarde vedru, mul w202 kerele istusid üks ühele nii esimesed kui ka tagumised. Tellid ka w210 vedrupadjad, neid neli kõrgust ja kui juhtub et madalaima padjaga ikka liiga kõrge siis saad ka vedru lõigata. Mercedes-Benz vedru lõikamist ei pea kartma kuna vedru ei jookse koonusesse ja otsad pole tagasi keeratud, ma olen kõikidel autodel nii kõrgused paika saanud.

126 spido said sisse ja tööle? See suur must relee on tulede buzzer, selle relee osa ja samuti suunapirnide osa võid rellakaga julmalt trükkplaadist välja lõigata, neid radasid ei pea säilitama, ma olen 124-le 126 kella installinud ja lõpuks istus väga hästi paika.

Eks proovin ka esivedrudega siis sinu läbikäidud teed. Kui all, eks siis näis palju ja kas lõikama peab. Tänud info eest igatahes!
Spido sain ilusti tööle. Relee jootsin maha lihtsalt. Natuke nokitsemist ja istus sisse ilusti.
Kui kõrgust paika sätid, siis arvesta et uute patjade ja vedrudega ca kuu-paari jooksul vajub auto veel julgelt 1-2cm.
Vasta
#53
Peale pikka ettevalmistust ja ringi vaatamist sai lõpuks veljed ära võetud.
Alla läksid siis Japan Racingu Jr6 veljed, 17 tolli, ette 8'' ja taha 9'' laiad. Mõlemal ET35.
8'' veljele läks peale 205/25 rehv ning 9'' 215/25 rehvid.

Vedrudega tegin lõpuks siis nii, et võtsin w210 3.2CDI avantgarde vedrud. Esimesed vedrud läksid alla kõige õhema padjaga.
Ette läksib Bilsteini uued vedrud. Võrdlus 66kw originaalvedruga.
[Pilt: IMG_20190317_122558.jpg]
Tagumised punnsilma universaali avantgarde vedrud sain Tõnise käest, Sakust.
Tagumised vedrud läksid samuti kõige õhema padajaga, aga lõikasin 1.25 tiiru maha.
Muidu istus inetult kõrgel:
[Pilt: IMG_20190323_161514.jpg]
Kui teeks teist korda, jätaks viimased veerand tiiru lõikamata.
Käisin ka sillastendis ära, rattakalded pidid täitsa normis olemas.
[Pilt: IMG_20190324_183615.jpg]
[Pilt: IMG_20190329_203519.jpg]

Nüüd jõudumööda nokin veel välimust ja silun kust on siluda. Tegemist veel jagub.
Vahetasin tagumised rattalaagrid, nivooamordi koos voolikuga.
Tagatuled vahetasin B osade vastu välja, kuna viisakaid kasutatud originaale ei leidnud.
Nüüd ootab ees veel roolivõimupumba, kõlarikatete ja juhiukse klaasi vahetus. Ning eks tegemist ole veel - näiteks iluvõrele triibud maalida. Kõik aga järgemööda.
Sai ka tagant hetkel konks ära võetud ja uus stange värvitud.
Kui kellelgi on pakkuda teisaldatavad konksu, siis palun märku anda.
Samuti olen mõnda aega taga ajanud tagumisi kõlaritega uksepolstreid.





Indrek.
Vasta
#54
Nähtud öises Tallinnas. Peab mainima, et tekkis ka endal korralik universaali isu Smile
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 22 3,231 24-09-2024, 10:20 PM
Viimane postitus: Manifesto
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 295 299,328 23-09-2024, 09:11 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,906 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,227 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul Paul 1 899 09-02-2023, 06:08 PM
Viimane postitus: v6sa
  MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik Sm. Västrik 84 105,097 24-11-2021, 06:05 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  MB w202 (swap 5.4amg m113 + manuaal kast)-erko1234 erko1234 15 6,736 25-10-2021, 09:35 PM
Viimane postitus: erko1234
  Mercedes-Benz 300 E, 1989, w124 - OnkelMats OnkelMats 48 40,609 10-11-2020, 09:46 AM
Viimane postitus: OnkelMats
  W124, 280 E, 1993 - Even Even88 36 28,170 07-03-2020, 04:23 PM
Viimane postitus: nostromo
  MB w201 92a swap OM606 Marks07 mrmikumike 32 30,579 11-07-2019, 11:18 AM
Viimane postitus: Marks07



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne