Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 200T D, 1983, S123 - Lepz
#21
(28-12-2017, 01:52 PM)stihl Kirjutas: See kood on vanadel minuarust mingi birka peal ploki küljes kirjas. Kuskil vaskul pool plokki, pumbast tahapoole. See polegi oluline, ainult varuosade tellimisel. Eks ta mingi OM 615 või 621 on.

Pigem proovi kindlaks teha, mille tagasild (e. peaülekanne) tal on, kas bensuka või diisli oma. Bensukad käisid tollel ajal maanteel oluliselt kõrgema pöördega kui diislid ning kui bensukale diisel peale pandi, siis viimane kippus 90km/h juures maanteel karjuma. (= liiga palju tarbima)
Kui vastavat tagadiffrit kah külge ei pandud.

Originaals see 2,0D oli küll jube öko mootor; mul sõbral oli kunagi üliammu 123 sedaan selline (kiirendusautoks ta ei sobinud muidugi, see selleks), aga 5L küttega suutis üle 100km maanteel vabalt tiksuda. Palju tal kastil käike oli, ei mäleta.

Täpselt aga mäletan, vaeste üliõpilastena suutsime kamba peale klaasipesuvedeliku kanistri täie diislit osta ja see ei lõppenudki mitte kunagi osta...Eusa_dance

.

Väga äge.

Kahjuks autol tahhomeetrit pole ja nagu ma siin omalkäel uurind olen, siis järelpaigaldamine ka päris juhtmed külge diisli puhul pole.
Seega ei tea, mis täpselt toimub.

Ent kipub karjuma küll ja mehiselt. Ise hakkasin ka mõtlema, peale seda bensiiniafääri, et äkki siis differ vale, ka käigukast vbla.

No mina saan neljakäiguga kuluks u. 7 aga pole täitsa kindel ka, kuna paagiseier näitab nagunii vähem, kui tegelikult on ja vahest näitab aiateibaid ka.

Lisaks oli suvel seik, kus osuti oli kinni jäänud ühekoha peale ja auto suri õnneks alles koduõues välja. Tõin kütust juurde ja mured kadusid, peale seda pole paaki enam tühjaks lasknud, vaid jätnud nõ natuke alla poole sisse ja siis uue kütte sinna peale lasknud.

Ehk siis lärmamast kinnitan aga küttekulu kohta sõna ei oska võtta.

Samas bussil oli ka 2.0 44kW diisel peal, läbi nelja käigu ja seal lärmas see mootor veel hullemini, kuigi jah, mootor asus sellel salongis ja oli üldse esivedu... Aga selle toonil nagu tundub, et universaali mootor väga ei "karjugi"
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#22
(27-12-2017, 06:08 PM)Lepz Kirjutas:
Tsitaat:VIN koodi võid kah proovida dekodeerida, saad vblla teada, mis lisad tal VEEL uuest peast külges olid, millest praegu aimugi ei ole...

Model
200 T


Engine
102920 10 108343


Transmission
716211 00 217273


Order Number
0 2 220 04240


Order Location
HANOVER BRANCH


Interior
FABRIC - GREEN (056)


Paint 1
CLASSIC WHITE (737U)


CodeDescription


260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
286 LUGGAGE NETS ON DRIVER RESTS L AND R
411 MECHANICAL SLIDING ROOF
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
512 RADIO BECKER EUROPA CASSETTE
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
724 CARGO ANCHORAGE
843 SEPARATED REAR SEAT 2/3 : 1/3

ja EPC datacard:

Chassis

Sales designation: 200 T

Order number: 0 2 220 04240

Paint code 1: 737 No code designation available

Equipment: 056 No code designation available

Engine no.: 102920 10 108343

Transmission: 716211 00 217273

056A No code designation available

260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION

286 No code designation available
411 No code designation available
466 No code designation available

512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
724 CARGO ANCHORAGE

737 No code designation available
843 No code designation available
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#23
(28-12-2017, 02:12 PM)Lepz Kirjutas: Ent kipub karjuma küll ja mehiselt. Ise hakkasin ka mõtlema, peale seda bensiiniafääri, et äkki siis differ vale, ka käigukast vbla.

Kast palju ei mõjuta, ma usun, et nii bensukal kui diislil oli viimane käik otse, sö. maanteel vahet pole.

Tagsild oli bensul ja diislil kindlasti erinev, aga seda on lihtne kindlaks teha: üks tagaratas tungiga õhku; tagarattale ja kardaanile maalriteip külge ja keerutad tagaratast täpselt 10 tiiru. Ja loed ära, mitu tiiru teeb samal ajal kardaan. (kast on vaba peal). Täistiirud ja siis silma järgi veel mingi osa, ntx 0,6 või 0,9.
Siis saab peaülekande enam vähem täpselt välja arvutada, ilma et peaks käsi õliseks tegema.
Ja võrrelda seda tehases etteantuga, mis diisli kohta käib.

Selle kohta on ka umbes 100000 youtube videot, üks algaja autohuvilisest ameeriklane teeb seda NII.

.
Vasta
#24
Nii, hakkasin minagi sättima.

Kõigepealt kühveldasin omajagu lund ära, et üldse kuurini ligi pääseda. Auto käivitus hästi, ajasin nina vastu lund ja tõstsin tungiga ühe tagumise ratta õhku. Panin teibi rattakoopale, rattale ja kardaanile. See difrivärk ikka rahu ei andnud ja plaanisin siis uurida, mis see ülekande arv on.

10 rattatiiru andis 19 kardaanitiiru ja siis lõppes mõistus Smile

Igatahes 19:10=1,9
1,9 silmajärgi 0,9 juurde 2,8 ja selle korrutan 2ga, sest üks ratas oli ju maas.
siis tuleb üldse 5,6

1,9+0,9=2,8x2=5,6 Big Grin

Mõtlesin asja üle järele, ja sai hoopis uutmoodi lähenetud.
19 tiiru, silma järgi 0,9 juurde, üks ratas maas, ehk korda 2 on 3,98

19+0,9 = 19,9 x2 = 39,8:10 = 3,98

Sama asi 0,6: 19+0,6 = 19,6 x2 = 39,2: 10 = 3,92 (tehase ette antud näit)


Ärge häbenege mind parandada, ma ei ole üldse kindel, et õigesti arvutasin.
Tõest ei tea kuidas seda arvutatakse.

http://www.carinf.com/en/27703264.html

Annab 200 diislile 1982 aastast (1983 valikus pole) tagadifriks 3,92:1

kahesel 1980 a Bensukal aga 3,69:1
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#25
Kui sa tahad pööret madalamaks saada, siis pead ikka väiksema numbriga diffri alla panema, 3.45/3.27/3.07 on näiteks 124jadel
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#26
W123 tagadifrid

3,92: 200D, 220D, 200 (mit M115)
3,69: 240D, 200 (mit M102), 230, 250
3,58: 230E, 280E (2. und 3. Serie)
3,54: 280E (1. Serie)
3,46: 300D
3,07: 300TDT
Vasta
#27
See pöörde allaviimine jõuetul mootoril on mõtetu.
Proovisin ise kunagi 124 peal. 2,5D panin alla 3.0D difri
Tulemuseks oli palju halvem kiirendus sama või isegi suurema küttekuluga.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#28
(24-02-2018, 08:41 PM)124STD Kirjutas: Kui sa tahad pööret madalamaks saada, siis pead ikka väiksema numbriga diffri alla panema

(25-02-2018, 11:45 AM)Laur Kirjutas: See pöörde allaviimine jõuetul mootoril on mõtetu.
Proovisin ise kunagi 124 peal. 2,5D panin alla 3.0D difri
Tulemuseks oli palju halvem kiirendus sama või isegi suurema küttekuluga.

Ei tahakski pööret madalamaks saada, lihtsalt tahtsin kontrollida, kas on diisli differ ikka all, kuna auto bensusöödik kunagi olnud.
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#29
Hooaja alustamiseks, veereb Mercedes valuvelgedel ja suverehvidel.

Samuti on uued sidur, sidurikorv ja survelaager. Sidur oli omadega puhta otsas Smile
Siduriga oli muidugi oma mäng, sest minu ostetud komplekti sidur ei sobinud, kuna võllihambad olid tihedalt, minul aga laiemalt. Õnneks oli vanaisa garaažist võtta kasutamata siduriketas, millel olid võllihambad harvemini, läks sisse see.
Aga kuna korv ja survelaager sobisid, läksid need minu omad.

Timmitud sai ka seisupidurit, seda põhimõtteliselt polnudki.

Pilt ostetud sidurikomplektist, siis veel ei teadnud, et ketas ei sobi:
Sisse läks harvamate hammastega komplekt.
[Pilt: 98689-IMG_20180322_203830.jpg]

[Pilt: 38434-IMG_20180324_211414.jpg]
Väga viletsa käekirjaga kirjutatud raamat - mittemidagi ei saa aru Big Grin
Aga vähemalt pilte saab vaadata Smile

Katsesõidul sai loomulikult ka kohe käidud u50-60km, pildistada sai muidugi ainult kohapeal seistes Smile

[Pilt: 67293-IMG_20180330_155612.jpg]

[Pilt: 46249-IMG_20180330_155643.jpg]

[Pilt: 59958-IMG_20180330_155558.jpg]
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#30
Talgupäev: «Toome ära!» ehk hooaeg läheb siinpool merd edasi.

[Pilt: 85262-IMG_20180505_193544.jpg]

Rooliloksu tõttu sai vahetatud pendelhoova remont komplekt.

Ülevaatus aastaks jälle olemas

[Pilt: 93652-IMG_20180505_134304.jpg]

[Pilt: 43864-IMG_20180505_134423.jpg]
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#31
Tore vaadata, et selline auto liikumas püsib. Kõrgema profiiliga rehvile pole mõelnud?
Vasta
#32
(15-05-2018, 03:09 PM)Ott Kirjutas: Tore vaadata, et selline auto liikumas püsib. Kõrgema profiiliga rehvile pole mõelnud?

No sel hetkel kui rehve tellisin, panin mälu järgi 65 kõrgusega, tegelikult oleks pidanud üle kontrollima, mälu petab.

Samas, peale spidomeetri valetamise midagi hullu ka lahti pole, sõidab pehmelt ja sujuvalt. Ehk siis sõidan nendega edasi. Järgmine kord olen targem.
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#33
Mb sai uue õli ja filtrid, siis jäi painama mõte, et tahaks hirmsasti pika maa maha sõita. Lausa nii, et isu saaks täis.
Jaa, ma olen käinud pealinnas vanahärrat tuulutamas, aga need otsad on jäänud 100km sutsakateks. Samal hetkel, kui mõte pealuust läbi käis, olime juba MB-s ja ootasime lambi kustumist ja sõit võis alata.

Kohe on Jaanipäev, ja et see korda läheks ning laul ikka üles saaks võetud, siis sai MB sihik Läti poole suunatud. Läksime sealt lauluõli materjali tooma. Peaks ju olema piisavalt pikk sõit, et isu täis saaks?

Raplas oli esimene peatus, pidi ju hoolitsema, et vanahärral ka juua jaguks reisi peale. Paak diislit täis, suundusime sihiku järel ainult edasi. Ikka sihik ees ja meie järel. Kasutasime kõrvalisi teid. On vahtida rohkem ja ei pea härrat väga tagant sundima.

[Pilt: 57623-IMG_20180605_181757_1.jpg]
ikka sihik ees ja meie järgi

Pärnust Häädemeestele läks tee ikka mõõda Via Baltikat, Häädemeestel sai muidugi tehtud seljasirutus släsh kohvipaus, aga mitte väsimusest, vaid pigem ikka seltsielu elavdamiseks, sõbrale ka väikse tervitusmaksaka jagamiseks.

Materjal peale laotud, algas tagasisõit Lätimaalt. Ikka sihik ees ja meie järel. Ja üsna peatselt pika hoovõtu tulemusel ja kokkuleppel vanahärraga sai vormistatud ka esimene möödasõit. see küll oli mingi alla 80km/h liikuv veokrusa, aga seda ei pea kuskil lauaääres mainima. Möödasõit on möödasõit. Mitu km hiljem sai ka liikuvast traktorist mööda, aga see vast kontole punktina kirja ei lähe...

Küll läheb aga üks Ländcruiser, mille ma ka kätte sain.

[Pilt: 44237-IMG_20180605_203651.jpg]
materjal ikka vajutas mersut allapoole

[Pilt: 98423-IMG_20180605_222931.jpg]
väike seljasirutus tagasiteel, taevas oli äge!

Kurb muidugi oli see, et ainus liikuv "Vana Mercedes" kogu teekonna peale, mida silmata võis, oli w124.
tegelikult jäi kindlasti silma kuskil asulas, tugevas võsas ka C123 ja vb mõni kutsikaski (ei jõudnud kiiresti vaadata)

Ilmselt vanadest Mercedestest tuleb isu Halingas täis vaadata.

Uusi Mercedeseid tuli vastu küll.

Kokkuvõtteks:

JAH, ma tean, et mootoripadjad tahavad vahetust
JAH, ma tean, katuseluuk on jonnima hakanud peale talve ja ei taha kinni minna
JAH, ma tean, et ma pole siiani jõudnud roostega tegeleda
JAH, ma tean, et salongis on mõni asi katki ja pole jõudnud asendada
JAH, ma tean, et tegelikult tehakse palju kiiremaid autosid
EI, mul ei ole isu täis ja püüan kõigega järgemööda tegeleda/parendada hetkeolukorda

EI, ma ei saanud isu täis. Kuradi hea on temaga ikka sõita!

Tahan veel!
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#34
[Pilt: 54776-IMG_20180616_173743.jpg]

[Pilt: 86269-IMG_20180616_173751.jpg]
Peale puhkekeskusesse jõudmist

[Pilt: 53768-IMG_20180811_154203.jpg]
Peale pikka ja põhjalikku pesupäeva
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#35
Nädsa, jäigi selle auto omanik kättpidi üle tänamata.

Olgu siis virtuaalne õlalepatsutus.

Eusa_angel
Vasta
#36
Eks siis järgmisel üritusel patsutame Big Grin

(21-06-2018, 12:08 PM)v6sa Kirjutas: Nädsa, jäigi selle auto omanik kättpidi üle tänamata.

Olgu siis virtuaalne õlalepatsutus.

Eusa_angel

MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#37
Seisupiduri tuli jäi armatuuris põlema. Mõtlesin et seal ka selline ala jalgpiduri konna moodi asi, aga katet eest ära võttes selgus, et polegi. Äkki keegi oskab harida Smile

Leidsin ülesse seisupiduri konna ka, võtsin juhtme ära ja ikka lamp põles. Välismaa foorumis kellegil oli jama et jäi vilkuma, sealt selgus et pidurivedeliku tase vaja üle vaadata, lappisin auto kokku ja kontrollisin oma pidurivedeliku taseme ka üle, oligi puudujääke seal. Täitsa otsas ei olnud aga miinimumist allpool. Kuhu kadus, ei tea...

Lisasin vedelikku ja armatuur pime.
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#38
Mul üks päev üllatas ka vedeliku kadumisega kuni hommikuks oli siduripedaal põhjas ja töösilinder meie seast lahkunud Big Grin
Vasta
#39
(04-07-2018, 12:55 AM)KertR Kirjutas: Mul üks päev üllatas ka vedeliku kadumisega kuni hommikuks oli siduripedaal põhjas ja töösilinder meie seast lahkunud Big Grin

jepp, omad kergeltnägemise võimeid.

Ükspäev käis pedaal kergelt ja viga õnneks ei pidanud kaugelt otsima.

küll silindri otsast toru kätte ei saand ja läks seegi katki. Eks targem annab järele. Toru lammutades, sai ka pedaali alla vaadatud, ka sealt oli õline. Aga seda juppi Tallinnast vähemalt 4st poest oli võimatu saada.

Torust endast ma ei räägigi.

Tänaseks on uued jupid k6ik olemas, aga veel kokku ladumata.


[Pilt: 94266-IMG_20180718_212443.jpg]

[Pilt: 64584-IMG_20180719_180401.jpg]
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#40
Nüüdseks auto koos ja juba mõnedkümned km nauditud ka.


[Pilt: 94986-IMG_20180724_135612.jpg]

[Pilt: 87638-IMG_20180724_135719.jpg]

[Pilt: 32583-IMG_20180724_140001.jpg]
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 190E 2,0B 1983 secman 50 24,248 23-02-2024, 09:13 PM
Viimane postitus: secman
  MB S123 250T RED ДЕД 1982 Mike22 98 84,881 30-08-2019, 08:19 AM
Viimane postitus: Mike22
  Minu Mercedes-Benz 230E, 1983, W123 ZE_KA 27 32,051 14-04-2013, 10:27 PM
Viimane postitus: Karl
Big Grin S123 300TD v6sa 8 8,671 06-01-2007, 10:57 AM
Viimane postitus: vince



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne